Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Smutna historia e-learningu …i co z niej wynikło Sławek Postek Miejsce na obrazek.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Smutna historia e-learningu …i co z niej wynikło Sławek Postek Miejsce na obrazek."— Zapis prezentacji:

1 Smutna historia e-learningu …i co z niej wynikło Sławek Postek Miejsce na obrazek

2 Szkoła Instruktorska Chorągwi Stołecznej Iluminacja Jak działa edukacja? cz. 1 Czynnik warunków systemu Czas trwania lekcji, materiał, nauczyciele, godziny nauki, sposób uczenia… urawniłowka Czynnik dyspozycji indywidualnych Zdolności, motywacje, inteligencja, masa mięśniowa… ze swej natury różnorodne

3 Szkoła Instruktorska Chorągwi Stołecznej Iluminacja Jak działa edukacja? cz. 2 Efekt = warunki x dyspozycje

4 Szkoła Instruktorska Chorągwi Stołecznej Iluminacja czteropolówka

5 Szkoła Instruktorska Chorągwi Stołecznej Iluminacja Cudowny pomysł e-learningu warunki x dyspozycje = efekt

6 Szkoła Instruktorska Chorągwi Stołecznej Iluminacja Cudowny pomysł e-learningu warunki x dyspozycje = efekt Warunki po stronie ucznia Zmienianie warunków kompensuje niedostatki dyspozycji

7 Szkoła Instruktorska Chorągwi Stołecznej Iluminacja A co wyszło w badaniach cz.1 kierowanie uwagą uczniów Sekwencyjność i wyróżnienie materiału wspiera zapamiętywanie, ale nie stosowanie wiedzy. Pogarsza rozumienie. (Jamal i in, 2008) [są inne dane: Craig i in., 2002] interaktywność materiału Wzorce uczenia zmieniły się po dodaniu obrazków. Efekty NIE. Efektywność SPADŁA. (Rasch, Schnotz, 2009) Multimedialny nie znaczy efektywniejszy

8 Szkoła Instruktorska Chorągwi Stołecznej Iluminacja A co wyszło w badaniach cz.2 Obciążenie nadmiarem informacji (od McLuhana, lata 70/80) Utrata orientacji Trudności w przekształcaniu informacji w wiedzę Nierozróżnianie wiedzy od trivii Obawa przed niedouczeniem (Sam sobie znajdź w necie) Trudności w organizowaniu własnej nauki

9 Szkoła Instruktorska Chorągwi Stołecznej Iluminacja A co wyszło w badaniach cz.3 Funkcjonowanie społeczne W e-l prawie brak poszukiwania pomocy (Mercier, Frederiksen, 2007) Kontakty społeczne poprawiają przynajmniej rozumienie i wartościowanie (Knipfer i in., 2009). Technologia zmniejsza ich częstotliwość (walter, 1996)

10 Szkoła Instruktorska Chorągwi Stołecznej Iluminacja A czemu tak? Ludzie nieprzygotowani do ofiarowanej im swobody Dopieszczanie uczniów skazane na niepowodzenie Cyfrowi tubylcy to nie tubylcy

11 Szkoła Instruktorska Chorągwi Stołecznej Iluminacja Romans z b-learningiem Skoro: Ludzie w e-l uczą się lepiej gdy się nimi kieruje (Segers, Verhoeven, 2009) Wyniki czystego e-l są w najlepszym wypadku kłopotliwe Wprowadźmy do nauczyciela na powrót (Graham, Young, 2002)

12 Szkoła Instruktorska Chorągwi Stołecznej Iluminacja Koniec romansu z b-learningiem Internet nauczyciel Kto jest ważniejszy? Kto jest mądrzejszy? Jak to się ma to etosu zawodu? + powrót wszystkich problemów instytucjonalnej edukacji

13 Szkoła Instruktorska Chorągwi Stołecznej Iluminacja Na szpicy nauki: c-learning NauczycielC-nauczyciel Źródło wiedzy Źródło oceny Dyrektywny Kontroluje CO Źródło metaumiejętności Inspiruje do rozwoju Wspierający Kontroluje JAK redefiniowanie nauczyciela (Osguthorpe, Graham, 2003)

14 Szkoła Instruktorska Chorągwi Stołecznej Iluminacja I na koniec: co to jest to metacośtam? meta = o sobie metawiedza znam siebie, wiem co mnie rusza, wiem co mnie rozprasza, wiem ile muszę spać/jeść metaumiejętności kontroluję się, skupiam się, relaksuję się, motywuję się, umiem się uspokoić, coś sobie wytłumaczyć, zaplanować coś i pilnować się


Pobierz ppt "Smutna historia e-learningu …i co z niej wynikło Sławek Postek Miejsce na obrazek."

Podobne prezentacje


Reklamy Google