Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Promocja miast – możliwości, korzyści, strategie Dobra Nasza 15 stycznia 2008.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Promocja miast – możliwości, korzyści, strategie Dobra Nasza 15 stycznia 2008."— Zapis prezentacji:

1 Promocja miast – możliwości, korzyści, strategie Dobra Nasza 15 stycznia 2008

2 -Są wtedy dumni ze swojego miasta -Wiedzą, że władze dbając o wizerunek miasta przyciągają biznes, turystów, studentów -Stają się bardziej przychylni władzom -Mieszkańcy chętnie stają się ambasadorami marki Mieszkańcy chcą promocji swoich miast Tak, to inwestycja, która przyniesie korzyści: 87% Trudno powiedzieć: 6% Nie, to niepotrzebny wydatek: 7% Źródło danych: badanie przeprowadzone przez TNS OBOP na reprezentatywnej próbie 1005 Polaków. Czy władze miasta powinny podejmować działania promocyjne mające na celu reklamowanie miasta?

3 Po co miasta budują marki? Marką kreujemy lojalność: mieszkańców, biznesu, turystów. Marka jest sama w sobie produktem, można określi jej wartość, miedzy innymi na podstawie generowanych zysków Miasto takie łatwiej jest wybrać turystom, inwestorom, studentom spośród wielu podobnych ofert różnych miast. Miasto promujące swoją markę generuje większy przepływ ludzi, myśli, kapitału otwiera nowe szanse rozwojowe Miastem, które ma markę, łatwiej jest zarządzać – bo wszyscy mają wspólną wizję tego, czym jest i czym chce być, a w związku z tym są bardziej wydajni, bo wiedzą, jak się zachowywać. Miasto, które ma silną markę, jest postrzegane pozytywnie nawet wtedy, gdy chwilowo ma jakieś problemy – bo marka trwale zakorzenia się w sercach i umysłach ludzi.

4 … a zainteresowanie mediów przekłada się na zainteresowanie: -Mieszkańców -Inwestorów -Turystów i przyjezdnych -Konkurencyjne miasta Miasta dbające o swoją markę są w centrum uwagi mediów… Źródło danych: Press-Service Monitoring Mediów,Badanie przeprowadzone na próbie 20 czasopism, m.in.. Home&Market, Nasz Rynek Kapitałowy, Świat Hoteli, Rynek Turystyczny, Magazyn BCC, Rynek Podróży Liczba publikacji prasowych przed i po kampanii

5 Miasta dbające o swoją markę są w centrum uwagi mediów… Źródło danych: Press-Service Monitoring Mediów,Badanie przeprowadzone na próbie 20 czasopism, m.in.. Home&Market, Nasz Rynek Kapitałowy, Świat Hoteli, Rynek Turystyczny, Magazyn BCC, Rynek Podróży Liczba publikacji prasowych przed i po kampanii Znane, ważne obiektyInwestycjeTargi i imprezyTurystyka

6 Są miasta, którym jest łatwiej… … a raczej mają to szczęście, że od wielu lat, konsekwentnie są kojarzone z rozpoznawalnym wydarzeniem, symbolem.

7 Są też miasta i regiony, które teraz zaczynają budować swoją markę by w przyszłości było im łatwiej

8 Są też miasta i regiony, które teraz zaczynają budować swoją markę by w przyszłości było im łatwiej ! Tak rozumiemy spójność

9 Są też miasta i regiony, które teraz zaczynają budować swoją markę by w przyszłości było im łatwiej ! stok nar

10 Rzetelne przygotowanie kluczem do skutecznej promocji marki Faza 1 analityczna Faza 2 koncepcyjna Diagnoza sytuacji czyli GDZIE JESTEŚMY? Tożsamość, esencja marki czyli DOKĄD CHCEMY DOJŚĆ? Badania rynku, wywiady z mieszkańcami, ekspertami, liderami opinii, wypowiedzi na temat miasta na forach internetowych, opracowane w przeszłości materiały dotyczące promocji miasta, analiza SWOT, czyli wszystko co służy ustaleniu aktualnego wizerunku marki miasta. Uzyskany w ten sposób Raport Otwarcia umożliwi wskazanie kierunku budowy strategii promocji miasta. Określenie sposobu, w jaki możemy i chcemy być postrzegani przez grupy docelowe na tle innych miast. Co ma nas wyróżnić, jakie korzyści mamy do zaoferowania i dlaczego komunikowanie tego do grup docelowych sprawi, że będą tym zainteresowani. UWAGA! Esencja będzie złożeniem obietnicy. Należy wybrać najlepszą z prawdziwych. Nie możemy zaoferować wszystkiego lepiej niż inni. Nie możemy też zawieść, złamać obietnicy.

11 Rzetelne przygotowanie kluczem do skutecznej promocji marki Faza 3 koncepcyjna Faza 4 implementacja Strategia czyli JAK TAM DOJDZIEMY? Kreacja, Produkcja, Emisja czyli IDZIEMY! Konkretne pomysły i działania, które najskuteczniej zrealizują cele strategiczne i przełożą esencję miasta na postrzeganie go przez grupy docelowe. To tutaj ubieramy pomysły kreatywne w konsekwentną, kilkuletnią komunikację z grupami docelowymi. Usystematyzowanie zebranej wiedzy i jej twórcze przełożenie na: -Misję miasta -Cele strategiczne i cząstkowe promocji - Specyfikacja grup docelowych -Narzędzie dotarcia do grup docelowych

12 Jak mierzymy wyniki naszych działań Faza 4 implementacja Kreacja, Produkcja, Emisja czyli IDZIEMY! Czysta sytuacja – skuteczność naszych działań jest oceniana przez grupy docelowe, do jakich kierowaliśmy nasze działania. Badanie ex ante wizerunku miasta na wybranych przez nas wymiarach, czyli jak obecnie wygląda to co chcemy zmieniać, rozwijać Badanie ex post czyli czy respondenci dostrzegli nasze starania i czy kształtują one u nich pożądany wizerunek maista Reklama TV PR, eventy Prasa Druk Bilbordy Radio Księga identyfikacji wizualnej Spójność

13 Tak naprawdę chcemy być sobą (my = miasto ) Tworząc wizerunek miasta, wybierając jego tożsamość, komunikujmy te wartości, które nas wyróżniają i jednocześnie są prawdziwe. Nawet najatrakcyjniejszy komunikat odniesie negatywny skutek, jeśli okaże się byc nieprawdą. Nie próbujmy przekonywać do sztucznej, nieautentycznej tożsamości. Zamiast tego wybierzmy swoją rolę, to kim jesteśmy naprawdę, w całej swojej wyjątkowości. Nie kopiujmy innych wizerunków. Zamiast tego uczmy się procesów: Jak im się to udało?, Jak do tego doszli?. Nie rozpaczajmy z powodu słabych stron. Zamiast tego zastanówmy się jak uczynić z nich szanse. Nie ignorujmy szans. Zamiast tego znajdźmy sposób jak z szans uczynić mocne strony.

14 Agencja Reklamowa Dobra Nasza Ul. Karwińska 13, Warszawa Tel Kom


Pobierz ppt "Promocja miast – możliwości, korzyści, strategie Dobra Nasza 15 stycznia 2008."

Podobne prezentacje


Reklamy Google