Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa się w pracowni? Jakie narzędzia komputerowe mogą się przydać na różnych przedmiotach i do różnych zadań?

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa się w pracowni? Jakie narzędzia komputerowe mogą się przydać na różnych przedmiotach i do różnych zadań?"— Zapis prezentacji:

1

2 Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa się w pracowni? Jakie narzędzia komputerowe mogą się przydać na różnych przedmiotach i do różnych zadań? Jak odrabiać prace domowe w erze TIK? Jak nauczyć się dyskutować i precyzyjnie prezentować swoje poglądy w sieci? Jak realizować zespołowe projekty uczniowskie z wykorzystaniem TIK? Jaki użytek z Internetu, komputera i komórek można dopuścić na sprawdzianach i egzaminach? Co to jest dobre i złe ściąganie?

3 Korzystanie z komunikatorów internetowych np. : skype, gadu-gadu, ts3 Możliwość korzystania z Internetu na lekcjach, za zgodą nauczyciela Pomoc Internetu przy odrabiania prac domowych Oglądanie ciekawych doświadczeń na lekcjach Sprawdzanie informacji w zaufanych źródłach Pisanie prac domowych i wysyłanie ich nauczycielowi na skrzynkę Chory uczeń może uczestniczyć w lekcji poprzez połączenie komputera z kamerą w klasie Używanie tablic interaktywnych i rzutników, przedstawienie prezentacji i odtwarzanie filmów dotyczących tematu lekcji Nauczyciele zamieszczają materiały dotyczące lekcji na blogu klasy

4

5 Problem 2 Jak nauczyciele i uczniowie mają korzystać z TIK w nauczaniu, by nie było to bezkrytyczne kopiowanie, lecz twórcze wykorzystanie zasobów sieci? Jak rozpoznawać wiarygodne strony i źródeł Jak odróżnić informacje od komentarzy czy opinii? Jak mądrze i skutecznie szukać potrzebnych informacji i materiałów? Czy i jak reagować na nieprawidłowości, oszustwa, błędy? Jak się zachować, gdy zauważy się przejawy rasizmu, antysemityzmu, ksenofobii, nietolerancji?

6 Szanować prawa autorskie, jeżeli coś kopiujemy podajemy dokładne źródło Korzystamy z pewnych i zaufanych stron O niepokojących informacjach powiadamiamy rodziców Zbieramy informacje z różnych stron, ale tekst piszemy sami Ze znalezionych informacji korzystamy rozważnie W sieci nikogo nie obrażamy ani i szanujemy cudze poglądy Reagujemy na błędy oszustwa i oszczerstwa, zgłaszając to do moderatora strony Rozróżniamy informacje od komentarzy i opinii

7 Wnioski

8 Problem 3 Jak zgodnie z prawem korzystać z dostępnych w sieci materiałów -tekstów, zdjęć, filmów? Gdzie i jak szukać legalnych materiałów, z których można skorzystać? Jak podawać autorów i źródła? Jak czytać i respektować informacje o prawach autorskich? Jak zadbać o własne prawa? Jak podpisywać swoje teksty, zdjęcia itp.? Kiedy warto korzystać z wolnych licencji i na czym one polegają?

9 Korzystamy ze stron, które posiadają prawa autorskie Podpisuj swoje zdjęcia i filmy znakiem wodnym Podajemy źródła zaczerpniętych informacji, zdjęć, filmów Pobrane programy bez licencji usuwamy w ciągu 24 godzin Nie udostępniamy publicznie haseł dostępu Pytamy znajomych o wiedzę, którą posiadają odnośnie legalnych źródeł informacji

10 Wnioski

11 Problem 4 Jak używać TIK do komunikacji w szkole i z rodzicami? Jak e oraz portale społeczności owe mogą ułatwić kontakty nauczycieli, uczniów i rodziców? Jakich informacji nie należy rozpowszechniać tą drogą? Jak stworzyć system monitorowania postępów ucznia, by pomagał on się uczyć? Czy używać SMS-ów w kontaktach nauczycieli z uczniami? Jaka powinna być strona internetowa szkoły Kto za nią odpowiada, kto ją prowadzi, co mogą na niej robić uczniowie? Gazetka szkolna w Internecie - czy i jak nauczyciele powinni ją kontrolować?

12 Do przekazywania informacji uczniom można wykorzystać szkolną stronę internetowa Ze strony szkoły możemy uzyskać informacje o spotkaniach i wywiadówkach Wykorzystujemy e-dzienniki Pamiętamy o netykiecie Nie wysyłamy spam-u i łańcuszków Kontaktujemy się z nauczycielami za pomocą Korzystamy ze strony z szkoły Internetowe konto bankowe

13 Wnioski

14 Problem 5 Jak zapewnić dostępność komputerów i sieci w szkole, zamiast zamykać je w pracowni komputerowej? Jak sprawiedliwie i sensownie dzielić dostęp do TIK między różne przedmioty i różnych uczniów? Jak optymalnie wykorzystać komputery i dostęp do sieci? Rozrywka na szkolnych komputerach - kiedy i w jakim zakresie?

15 W każdej sali powinien być komputer z dostępem do Internetu Na przerwach uczniowie powinni mieć udostępnioną sieć Wi-Fi Każdy uczeń powinien posiadać tablet Używanie programów edukacyjnych na lekcjach Nauczyciele powinni prezentować uczniom filmy edukacyjne na lekcjach

16 Wnioski

17 Problem 6 Na czym polega bezpieczne korzystanie z sieci? Jakie ślady zostawiasz, surfując po Internecie? Jak korzystać z portali społecznościowych? Komputery szkolne - co uczniowie mogą na nich robić, a czego nie? Kontakty z nieznajomymi - jak się nauczyć zasad bezpieczeństwa? Strony, na które lepiej nie wchodzić

18 Nie zawieramy podejrzanych wiadomości w Internecie Nie wchodzimy na strony dla nas nieodpowiednie Nie podajemy swoich danych osobowych, adresu Przestrzegamy zasad bezpiecznego korzystania z Internetu Nie publikujemy kompromitujących zdjęć i filmów Nie pobieramy nieznanych plików Uaktualniamy program antywirusowy Nie korzystamy z niezaufanych stron internetowych

19 Wnioski

20 Problem 7 W jaki sposób uczniowie przy wsparciu nauczycieli mogą szkolić innych, np. swoich rodziców, dziadków czy sąsiadów, w dziedzinie TIK? Jak przełamać barierę wstydu, że młodzi uczą starszych? Kto i jak ma nadzorować takie zajęcia?

21 Nauczyć dorosłych korzystania z podstawowych programów komputerowych Dzielimy się swoją wiedza i umiejętnościami z dorosłymi Wysyłamy rodziców na kurs informatyczny Kurs dla starszych powinna prowadzić osoba odpowiednio do tego przygotowana Osoby starsze powinny potrafić : Włączyć i wyłączyć komputer Tworzyć foldery Uruchamiać programy komputerowe Robić zakupy w sieci Komunikacja z innymi przez Internet Opłacać rachunki przez Internet

22 Wnioski

23

24

25

26

27

28

29

30

31


Pobierz ppt "Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa się w pracowni? Jakie narzędzia komputerowe mogą się przydać na różnych przedmiotach i do różnych zadań?"

Podobne prezentacje


Reklamy Google