Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Zdrowie Dbaj o zdrowie, jak bogowie. Prezentacja przygotowana w ramach projektu finansowanego przez Ministerstwo Zdrowia w ramach Narodowego Programu Zwalczania.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Zdrowie Dbaj o zdrowie, jak bogowie. Prezentacja przygotowana w ramach projektu finansowanego przez Ministerstwo Zdrowia w ramach Narodowego Programu Zwalczania."— Zapis prezentacji:

1 zdrowie Dbaj o zdrowie, jak bogowie. Prezentacja przygotowana w ramach projektu finansowanego przez Ministerstwo Zdrowia w ramach Narodowego Programu Zwalczania Chorób Nowotworowych.

2 Człowiek jest stworzony do aktywności fizycznej i zużywania energii. Zawsze gdy organizm ludzki jest aktywny fizycznie wykorzystuje energię zawartą w pożywieniu oraz energię z węglowodanów i tłuszczy skumulowanych w naszych ciałach. Aby utrzymać prawidłową masę ciała, bilans energetyczny powinien być równy, czyli powinno się zużywać tyle energii ile spożył organizm.

3

4 Bądź aktywny! Aktywność fizyczna jest biologiczną potrzebą człowieka Aktywność fizyczna to podstawa zdrowego i radosnego życia. Prowadź zdrowy styl życia… Abyś mógł się nim w pełni cieszyć.

5

6 PODEJMIJ WYZWANIE Zawsze myśl pozytywnie i żyj aktywnie. Wyobraź sobie świat w ruchu i uwolnij pozytywną energię. Unikaj siedzącego stylu życia. Stosuj zbilansowaną dietę i prawidłowo się odżywiaj. Żyj w zgodzie z naturą i utrzymuj więź z przyrodą.

7

8 OSIĄGAJ CELE Aktywność fizyczna wiąże się nie tylko z lepszą kondycją, smuklejszą sylwetką czy lepszym samopoczuciem ale również ze zdrowiem. Regularne uprawianie sportu, niekoniecznie wyczynowego to podstawa profilaktyki wielu chorób, w tym chorób układu krążenia czy układu kostnego.

9 Zachęć swoich przyjaciół do prowadzenia aktywnego stylu życia!

10 Wybierz taką formę aktywności ruchowej, która będzie dla Ciebie zabawą, a nie obowiązkiem.

11 Propozycje na ruch w szkole oraz po szkole. Chodź pieszo. Do szkoły, do sklepu, do znajomych. Bierz aktywny udział w zajęciach z wychowania fizycznego. Poszalej na dyskotece. Wyjdź na basen, na siłownię, do parku. Wyprowadź psa na spacer. Wstań wcześniej aby poćwiczyć lub pobiegać. Chodź po schodach. Zagraj w kręgle.

12 Aktywność fizyczna wypływa na Twoje zdrowie. Wzmacnia serce, dzięki czemu jest ono bardziej wytrzymałe Poprawia ukrwienie mózgu oraz procesy koncentracji i uwagi Sprzyja pozbyciu się tkanki tłuszczowej Poprawa własnego ja, optymizm Lepsze wykorzystani e pojemności płuc I wiele innych…

13 Zużycie energii w kcal/godz. dla osoby o wadze 60 kg: Szybkie bieganie- 700 kcal Gra w piłkę nożną- 610 kcal Aerobic- 480 kcal Jazda na rowerze- 570 kcal Taniec- 550 kcal Pływanie- 326 kcal Kręgle- 210 kcal Sprzątanie- 160 kcal Siedzenie- 100 kcal

14 PAMIĘTAJ! Około minut umiarkowanej intensywnej aktywności fizycznej dziennie jest niezbędne by zapobiegać nadwadze i otyłości. Aktywność fizyczna może przybierać różne formy. Począwszy od spacerów do uprawiania sportów zespołowych. Młodzież potrzebuje więcej ruchu. Określ sobie realistyczne cele związane z aktywnością ruchową, które są dla Ciebie odpowiednie i które możesz osiągnąć. Jedną z głównych celów aktywności fizycznej jest samodoskonalenie. Nie kładź nacisku na bycie najlepszym czy wygrywanie.

15 Aby aktywność fizyczna przynosiła odpowiednie efekty musi być systematyczna.

16 Przygotowała Monika Seruga. Uczennica 2-giej klasy Technikum Żywienia z ZSP w Czchowie. Dziękuję bardzo za uwagę!


Pobierz ppt "Zdrowie Dbaj o zdrowie, jak bogowie. Prezentacja przygotowana w ramach projektu finansowanego przez Ministerstwo Zdrowia w ramach Narodowego Programu Zwalczania."

Podobne prezentacje


Reklamy Google