Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

GWIEZDNE WOJNY W maju 1977 roku po raz pierwszy na ekranach kin w Stanach Zjednoczonych pojawiły się Gwiezdne wojny. Mało kto przypuszczał, że będzie to.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "GWIEZDNE WOJNY W maju 1977 roku po raz pierwszy na ekranach kin w Stanach Zjednoczonych pojawiły się Gwiezdne wojny. Mało kto przypuszczał, że będzie to."— Zapis prezentacji:

1

2 GWIEZDNE WOJNY W maju 1977 roku po raz pierwszy na ekranach kin w Stanach Zjednoczonych pojawiły się Gwiezdne wojny. Mało kto przypuszczał, że będzie to początek fenomenu kulturowego obejmującego zasięgiem niemal cały świat. Od tamtego czasu zrealizowano sześć filmów kinowych - Gwiezdne wojny (1977), Imperium kontratakuje (1980), Powrót Jedi (1983), Mroczne widmo (1999), Atak klonów  (2002) i  Zemsta Sithów (2005). Wyprodukowano kilka seriali animowanych i dziesiątki gier komputerowych. Wydanych zostało setki książek, komiksów oraz wyprodukowano zabawki, gadżety, które  należą do jednych z najpopularniejszych na rynku. W dniach września 2009 r.  w Toruniu odbył się event zorganizowany z okazji przypadającej 30-stej rocznicy polskiej premiery pierwszego filmu.

3 Zlot miłośników Gwiezdnych wojen
„STARFORCE 2009” Toruń, września 2009

4 StarForce 2009 sfinansowany został przez
Samorząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego i Gminę Miasta Toruń. StarForce 2009 odbywał się za zgodą firmy Lucasfilm Ltd., która na potrzeby zlotu i jego promocji udzieliła organizatorom zgody na korzystanie ze znaków towarowych i zdjęć pochodzących z sagi Star Wars. © 2009 Lucasfilm Ltd. All rights reserved. Used under authorization.

5 CEL PROJEKTU Stworzenie produktu turystycznego będącego połączeniem wydarzenia kulturalnego i imprezy o charakterze masowym. Promowanie lokalnej turystyki oraz popularyzacja idei Międzynarodowego Roku Astronomii i Torunia jako kandydata do tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016. Uczczenie 30-stej rocznicy polskiej premiery filmu Gwiezdne wojny, George'a Lucasa

6 GRUPA DOCELOWA Uczestnicy zlotu z kraju i zza granicy, czyli miłośnicy sagi Gwiezdne wojny i fantastyki naukowej w różnym przedziale wiekowym i o różnorodnych zainteresowaniach. W tym: młodzież ucząca się i studiująca rodzice z dziećmi Turyści odwiedzający miasto. Mieszkańcy miasta.

7 DZIAŁANIA PROMOCYJNE Działania promocyjne:
Przygotowania do zlotu z sukcesem poprzedziły działania organizatorów w celu uzyskania zgody na organizację u producenta, czyli w firmie Lucasfilm. Patronat prasowy nad zlotem objął lokalny dziennik Nowości, w którym ukazywały się artykuły zapowiadające, a także cotygodniowy konkurs dla czytelników. Drugim oficjalnym patronem było rozgłośnia Radio Eska, która zapowiadała zlot i prezentowała wywiady z organizatorami. Dwa tygodnie przed eventem odbyła się konferencja prasowa, a informacje i relacje ze zlotu pojawiały się w lokalnej i krajowej prasie, radiu i telewizji.

8 DZIAŁANIA PROMOCYJNE Za kontakty PR odpowiedzialna była agencja Planet PR. Promocja w internecie odbywała się m.in. za pośrednictwem portalu społecznościowego Facebook, a także Blip, na którym podczas trwania zlotu pojawiały się wpisy na żywo. Przez cały okres przygotowań informację o ich przebiegu publikowane były na krajowych i zagranicznych portalach internetowych zajmujących się fantastyką i Gwiezdnymi wojnami.

9 DZIAŁANIA PROMOCYJNE Przed eventem na terenie Torunia rozwieszono plakaty, a w jego trakcie rozdawano ulotki, w których znajdował się program poszczególnych atrakcji i mapka imprezy. Osobny rodzaj promocji odbywał się poprzez stronę Na specjalnie przygotowany dział poświęcony w całości "StarForce 2009", można było wejść poprzez adres

10 DZIAŁANIA PROMOCYJNE Wszystkie materiały promocyjne przygotowane przez grafika Adama Szarego zostały zaprojektowane tak, by stanowiły połączenie stylistyki "Gwiezdnych wojen" i toruńskich symboli takich jak: Kopernik, pierniki czy też panorama miasta. Za obróbkę materiałów i ich przygotowanie do druku odpowiedzialna była firma MSU Publishing.

11 DZIAŁANIA PROMOCYJNE Na potrzeby scenografii zlotu i jego promocji przygotowano kilkanaście bannerów wielkoformatowych przedstawiających historię sagi i wykorzystujących ujęcia z filmu. Podczas zlotu organizatorzy wyposażeni byli w koszulki i identyfikatory z logiem i grafiką. Specjalne koszulki z dodatkowym tekstem otrzymywali zaproszeni goście. Koszulki można było nabyć podczas trwania eventu.

12 DZIAŁANIA PROMOCYJNE

13 DZIAŁANIA PROMOCYJNE

14 WSPÓŁPRACA Za realizację zlotu i jego poszczególne atrakcje odpowiedzialne były organizacje ze środowiska miłośników Gwiezdnych wojen: Polish Garrison i Eagle Base są polskimi placówkami międzynarodowych organizacji 501st Legion i Rebel Legion zrzeszających posiadaczy profesjonalnych replik kostiumów z Gwiezdnych wojen. Ich honorowymi członkami są twórcy Sagi, w tym sam George Lucas, a także Jurek Owsiak. W Polsce organizacje uczestniczą w licznych akcjach charytatywnych min. WOŚP, co stanowi jeden z celów ich działalności.

15

16 WSPÓŁPRACA Bydgoski Fanklub Gwiezdnych Wojen i Toruńskie Imperium Star Wars zrzeszają lokalnych miłośników Sagi. Z zaangażowaniem oddają się krzewieniu pozytywnych idei Gwiezdnych wojen organizując spotkania, a także uczestnicząc w akcjach charytatywnych.

17 GOŚCIE Richard LeParmentier. Gwiezdne wojny były trzecim filmem w karierze Pana Richarda. Rola Admirała Mottiego, imperialnego oficera, który wierzył bardziej w potęgę Gwiazdy Śmierci niż w siłę Mocy, zapewniła mu ogromną popularność i stała się jedną z ikon produkcji, którą powszechnie uznaje się za najpopularniejszy film science-fiction. Richard LeParmentier pojawił się w ponad 50 filmach.

18 GOŚCIE Kenneth Colley Największej popularności przysporzyła mu rola Admirała Pietta w Imperium kontratakuje (1980) i w Powrót Jedi (1983). Była to postać oficera imperialnej marynarki, który pełni służbę na flagowym okręcie Dartha Vadera, Gwiezdnym SuperNiszczycielu „Egzekutor”. Piett jest ambitny i potrafi idealnie wykorzystać „dymisje” udzielane przełożonym przez Mrocznego Lorda, by błyskawicznie pokonywać kolejne szczeble kariery.  Filmografia Kennetha Colley’a obejmuje obecnie imponującą liczbę 121 filmów i seriali telewizyjnych.

19

20 WYDARZENIA StarForce wydarzenia:
Event poprzedziły spotkania z małymi pacjentami dwóch szpitali dziecięcych w Toruniu i Bydgoszczy. Z ramienia Urzędu Marszałkowskiego w spotkaniach brał udział wicemarszałek Maciej Eckardt, a działania wspierały firmy Lego i Egmont.

21

22

23 WYDARZENIA Wnętrza Fortu IV stanowiły scenerię pierwszych atrakcji zlotu. Odbył się kameralny pokaz oryginalnej wersji Gwiezdnych wojen, oraz obejrzano krótki happening przygotowany przez gorzowskich fanów. Na wszystkich przybyłych czekała niespodzianka w postaci pierwszego spotkania z zaproszonymi aktorami: Richardem LeParmentierem i Kennethem Colley'em.

24 WYDARZENIA Sobotnią część zlotu rozpoczęła parada przebranych w kostiumy miłośników Gwiezdnych wojen. Przemarsz odbywał się spod gmachu Urzędu Marszałkowskiego pod pomnik Mikołaja Kopernika. Paradzie towarzyszyła orkiestra Wojewódzkiego Ośrodka Animacji Kultury w Toruniu, która odgrywała skomponowane przez Johna Williamsa tematy z Sagi Lucasa.

25

26

27

28 WYDARZENIA Jubileuszowa wystawa 30-lecie Star Wars w Polsce stanowiła jedną z głównych atrakcji. Cieszyła się ogromnym powodzeniem i była pierwszą zorganizowaną na taką skalę w Polsce. Zaprezentowano na niej unikalne gadżety pochodzące z lat 80-tych takie jak wycinki prasowe, zdjęcia, kolekcja unikatowych polskich figurek, wydania klubowe książek i wiele innych. Oprócz okazów kolekcjonerskich zobaczyć można było prace (modele pojazdów, obrazy, rysunki, makiety) polskich miłośników Sagi.

29

30 WYDARZENIA Niemniejszym zainteresowaniem cieszyła się prezentowana przez belgijskich fanów, sceneria pałacu gwiezdnego gangstera, Jabby the Hutt. Były to odwzorowane w skali 1:1, często poruszające się modele, przedstawiające postacie z jednej z kluczowych scen filmu Powrót Jedi.

31

32

33 WYDARZENIA Podczas zlotu dzieci miały okazję uczestniczyć w dziesiątkach atrakcji przygotowanych specjalnie dla nich. W bloku programowym odbywającym na scenie obok budynku CSW przez cały dzień odbywały się zabawy i konkursy. Tam też odbyło się krótkie przedstawienie pt. Co piszczy w Artoo.

34 WYDARZENIA Dla bardziej wtajemniczonych miłośników Sagi przeznaczony był blok prelekcji, podczas których można było m.in. porozmawiać na temat przyszłości polskiego środowiska fanów. W sali kinowej odbywały się pokazy rodzimych filmów bazujących na świecie "odległej galaktyki", a także można było wysłuchać prelekcji o ewolucji efektów specjalnych, przygotowaną przez reżysera Staszka Mąderka.

35 WYDARZENIA Punktem kulminacyjnym było spotkanie z Richardem LeParmentierem (Admirał Motti) i Kennethem Colley'em (Admirał Piett), którzy z humorem odpowiadali przez ponad godzinę na pytania żądnych wiedzy uczestników zlotu.

36 WYDARZENIA Zwieńczeniem sobotnich wydarzeń był kilkunastominutowy spektakl odbywający się w nocnej  scenerii fontanny Cosmopolis. Licznie przybyli mieszkańcy Torunia, turyści i uczestnicy zlotu byli świadkami pojedynku Mistrza Twardowskiego z wysłannikami Ciemnej Strony Mocy. Niezwykłej sztuki przeniesienia klasycznej historii Pana Twardowskiego w realia Gwiezdnych wojen, podjęli się z sukcesem gorzowscy aktorzy.

37 WYDARZENIA W niedzielne południe fani stawili się w podtoruńskim Grabowcu, na znanej już nie tylko w Polsce, ulicy Obi-Wana Kenobiego. Jest to jedyna na świecie ulica nazwana imieniem postaci z filmu Gwiezdne wojny. W gościnnych progach domu Państwa Budkiewiczów można było powspominać wydarzenia zlotu, a przede wszystkich jeszcze raz, tym razem w bardziej kameralnej atmosferze, spotkać się z imperialnymi admirałami.

38 PODSUMOWANIE Toruński event w pełni pokazał potencjał kryjący się w organizacji tego typu przedsięwzięć. Nośny temat i atrakcyjny program stanowiły wydarzenie wśród mieszkańców, przyciągnęły do Torunia wielu turystów, a także wzbudziły zainteresowanie mediów. Te ostatnie stanowiły doskonałą platformę dla przekazu pozwalającego promować region kujawsko-pomorski, jako miejsce, w którym ma miejsce wiele ciekawych inicjatyw.

39 PODSUMOWANIE Wykreowano produkt turystyczny, którego już pierwsza edycja spotkała się z dużym oddźwiękiem medialnym i przychylnością uczestników.  W zlocie uczestniczyło blisko cztery tysiące uczestników, a jeszcze więcej osób (mieszkańcy miasta, turyści) miało okazje ujrzeć przygotowane atrakcje plenerowe (przemarsz i przedstawienie). Skuteczną promocję lokalnej turystyki oraz popularyzacja idei Międzynarodowego Roku Astronomii i Torunia jako kandydata do tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016 zapewniały realizowane w 12 września telewizyjne wejścia na żywo w stacjach ogólnopolskich: TVN24 i TVP Info.

40


Pobierz ppt "GWIEZDNE WOJNY W maju 1977 roku po raz pierwszy na ekranach kin w Stanach Zjednoczonych pojawiły się Gwiezdne wojny. Mało kto przypuszczał, że będzie to."

Podobne prezentacje


Reklamy Google