Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Przewodnik; Praca i Seminarium Licencjackie

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Przewodnik; Praca i Seminarium Licencjackie"— Zapis prezentacji:

1 Przewodnik; Praca i Seminarium Licencjackie
Krzysztof Podstawka Katedra Marketingu W tym: Zasady uczestnictwa w seminarium licencjackim 1

2 Zasady uczestnictwa w seminarium licencjackim - 1
Uczestniczę w wyznaczonych przez promotora spotkaniach w roku akademickim 2017/2018 oraz wymieniam z promotorem wiadomości owe z załącznikami (wyraźnie wpisując nazwisko, imię i kierunek studiów), korzystając z funkcji: odpowiedz. Załączniki zapisuję w Wordzie 2003 (rozszerzenie .doc, a nie .opt itp.) Przygotowuję zadane prace w wyznaczonych terminach. Promotorowi dostarczam zaakceptowane drukowane: konspekt oraz rozdziały w szczegółowo opisanej teczce (Imię i nazwisko, typ studiów, adres mailowy, nr telefonu) Zaliczam pierwszy semestr seminarium poprzez napisanie minimum konspektu (zatwierdzonego najpóźniej ) i I rozdziału pracy (złożonego do r.); zaliczenie wpisuje promotor w USOS Konspekt i cała praca powstaną według schematu zawartego w prezentacji/instrukcji pracy otrzymanej od promotora. Zobowiązuję się do niepublikowania ww. i innych materiałów promotora oraz własnych Trzy pierwsze strony pracy przygotowuję zgodnie ze wzorem umieszczonym przez dziekanat na stronie internetowej wydziału. Składam/przesyłam gotową pracę promotorowi nie później niż do 26 kwietnia 2018 roku. Po zaakceptowaniu pracy i uzyskaniu raportu z plagiat.pl od promotora uzyskuję jego podpisy na 2 egzemplarzach pracy.

3 Zasady uczestnictwa w seminarium licencjackim - 2
Do dziekanatu składam dwa egzemplarze pracy – jeden dwustronny i jeden jednostronny. Ze wszystkimi pozostałymi formalnościami wymaganymi do złożenia pracy umieszczonymi przez dziekanat zapoznam się na stronie wydziału. Złożenie pracy do dziekanatu oznacza, że pracownik dziekanatu wpisze zaliczenie drugiego semestru seminarium. Zgodnie z regulaminem studiów, student który nie złoży w terminie pracy dyplomowej będzie mógł uzyskać absolutorium mimo braku zaliczenia semestru letniego seminarium ale musi przed 30 września złożyć wniosek o przedłużenie terminu do trzech miesięcy. Wniosek taki musi zostać zaakceptowany przez promotora, który ma obowiązek procentowego ocenienia stopnia zaawansowania pracy dyplomowej. Jestem świadom, że promotor rozlicza godziny seminaryjne na WZ do Po tym czasie promotor nie ma obowiązku współpracować z seminarzystą, nie przestrzegającym powyższych zasad i terminów

4 Kluczowe czynniki sukcesu (KSF)
Wybór lubianego, niezbyt szerokiego tematu z naturalnymi (nie wymuszonymi): głównym problemem i tezą/hipotezą Trafny wybór firmy nie skąpiącej danych (praca może być poufna, zaświadczenie itp.) Szybkie identyfikowanie problemów i stały kontakt z promotorem, zwłaszcza co do niezbędnych zmian Dobre powiązanie części literaturowej z empiryczną i wewnętrzna spójność całości pracy Systematyczne rozwijanie pracy (a nie praca zrywami) i wyprzedzanie terminów Szczególne zadbanie o wewnętrzną spójność pracy: Szczególnie widoczną w: streszczeniu, wstępie i zakończeniu Między częściami: literaturową (najczęściej w I rozdziale) a praktyczną analizą (rozdz. II i III) Cierpliwość (wymogi formalne, szczegóły edycyjne, auto-korekty przed wysłaniem)

5 Obrona pracy licencjackiej
Student jest dopuszczony do obrony po: uzyskaniu absolutorium (zaliczenia ze wszystkich przedmiotów w programie studiów, łącznie z 2 semestrami seminarium dyplomowego – wpisane do USOS) Podpisaniu 2 egz. pracy licencjackiej przez promotora i przekazaniu dyplomantowi wydruku z plagiat.pl Wpisaniu pracy do APD 5

6 Obrona pracy licencjackiej
Komisja ds. obrony pracy licencjackiej, składa się z: Przewodniczącego Promotora Recenzenta 6

7 Obrona pracy licencjackiej
Terminy obrony pracy licencjackiej Pierwszy termin –czerwiec, lipiec 2018 roku (nie kłopotliwa kwalifikacja na MSM) Następne terminy (kłopotliwe, bo poza kwalifikacją na MSM, nie należy pracować w wakacje a promotor ma urlop) – wrzesień, październik, etc. 7

8 Formalia i pytania na egzaminie licencjackim
Formalia: podpisanie karty pracy (tu można pracę upoufnić) Dwa pytania: Pierwsze pytanie: zadaje przewodniczący z pracy Drugie pytanie: zadaje przewodniczący z listy pytań z seminarium, czyli z marketingu acz z poza tematyki pracy 8

9 Ocena na dyplomie Ocena jest wynikową: Ocena dostateczna: do 3,40
średniej z toku całych studiów (70%) oceny prac (promotora i recenzenta) (20%) oceny z przebiegu obrony (10%). Ocena dostateczna: do 3,40 Ocena dostateczna plus: 3,40 – 3,80 Ocena dobra: ,80 – 4,20 Ocena dobra plus: ,20 – 4,60 Ocena bardzo dobra: ,60- 4,90 Ocena celująca: powyżej 4,90 9

10 Harmonogram pisania pracy
Semestr 1; zaliczenie seminarium dyplomowego zależy od dotrzymania podanych terminów Ustalenie zakresu pracy i niezbędnych kontaktów z praktyką marketingowo-handlową eksploatowaną w zamierzonej pracy Ustalenie tematu i wstępnego planu pracy Wstępne studiowanie literatury przedmiotu Zatwierdzenie przez promotora uzgodnionej wersji konspektu pracy do Przygotowanie pierwszego rozdziału pracy i dostarczenie go w wersji wydrukowanej promotorowi do dnia Poprawienie rozdziału pierwszego zgodnie ze wskazówkami promotora. Opracowanie materiałów do części praktycznej 10

11 Harmonogram pisania pracy
Semestr 2; zaliczenie seminarium dyplomowego zależy od dotrzymania podanych terminów Praca nad kolejnymi rozdziałami. Zbieranie materiałów do części praktycznej Opracowanie wstępne całej pracy Przedstawienie promotorowi wstępnej wersji całej pracy Opracowanie ostatecznej wersji pracy po poprawkach Dostarczenie ostatecznej wersji pracy do dnia 26 kwietnia 2018r. Oprawienie min. 2 egzemplarzy pracy i przedłożenie do podpisów promotorowi; odebranie wydruku raportu z plagiat.pl Złożenie 2 egz. prac z płytą DVD i wydrukiem z plagiat.pl w dziekanacie – zazwyczaj nie później niż 5 tygodni przed obroną Obrona 11

12 Wymogi formalne Struktura strony tytułowej Streszczenie pracy
Słowa kluczowe Dziedzina pracy Tytuły rozdziałów, podrozdziałów Układ tekstu na stronie Czcionka Akapity Cytaty Podawanie liczb Tabele Rysunki Poprawność językowa Przypisy Bibliografia 12

13 Struktura strony tytułowej; uwaga: strona tytułowa jest liczona jako 1
Struktura strony tytułowej; uwaga: strona tytułowa jest liczona jako 1.strona pracy ale nie drukujemy na niej 1, drukujemy dopiero od strony 2 i nast.. UNIWERSYTET WARSZAWSKI WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA Jan Kowalski nr albumu: 1000 Tytuł pracy Praca licencjacka Na kierunku: Zarządzanie lub Finanse,Rachunkowość i Ubezpieczenia Praca wykonana pod kierunkiem mgra Krzysztofa Podstawki Katedra Marketingu Warszawa, czerwiec 2017 13

14 Streszczenie pracy Nie powinno zawierać więcej niż 800 znaków licząc z odstępami Nie powinno być tożsame ze wstępem pracy 14

15 Słowa kluczowe Maksymalnie 10 W jednym wierszu, oddzielone przecinkami
Powinny być formułowane w mianowniku liczby pojedynczej 15

16 Dziedzina pracy 04700 Marketing i zarządzanie
Promotor może wyznaczyć inny kod dziedziny pracy 16

17 Tytuły rozdziałów, podrozdziałów
Jak wyróżniać tytuły Rozdziały: duże litery, pogrubiony tekst (bold), czcionka Times New Roman 14, bez kropki, od dużej litery, numeracja rzymska z kropką Podrozdziały: małe litery, pogrubiony tekst (bold), czcionka Times New Roman 14, bez kropki, od dużej litery, numeracja rzymska z kropką Każdy rozdział zaczyna się od nowej strony Między podrozdziałami występuje większy odstęp – 2 „puste” wiersze Odstęp między tytułem podrozdziału a tekstem – 1 „pusty” wiersz 17

18 Układ tekstu na stronie
1800 znaków na stronie 30 wierszy i 60 znaków w wierszu Odstęp między wierszami: 1 ½ lub 2 Marginesy Prawy, lewy, górny i dolny: 2,5 cm + lewy margines na oprawę: 0,5 cm Druk jednostronny Szerszy margines lewy Druk dwustronny strona nieparzysta - szerszy margines lewy strona parzysta - szerszy margines prawy lub szerszy margines 3 cm po obu stronach Około 18

19 Czcionka Typ czcionki: Rozmiar czcionki 12
Times New Roman (preferowana) Rozmiar czcionki 12 19

20 Akapity Akapity zaznaczają ciągi logicznie powiązanych ze sobą myśli; najczęściej kilka zdań Sposób wyróżnienia: wcięciem, tzn. przesuwa się go w prawo o 0,5 cm większym odstępem między wierszami (np. odstęp po wierszu 6 pkt.) 20

21 Jest to przytoczenie sformułowań wypowiedzianych przez innych autorów
Cytaty- raczej nie stosować z powodu wzrostu współczynników plagiatowości Jest to przytoczenie sformułowań wypowiedzianych przez innych autorów Wyróżnikiem cytatu jest ujęcie go w cudzysłów Jeśli do cytatów dodajemy zwroty własne to zaznaczamy je poprzez nawiasy kwadratowe [determinanty], podobnie czynimy gdy opuszczamy jakieś jego fragmenty [...] 21

22 Podawanie liczb Pisz liczby po polsku, a nie po anglosasku
Dobrze: ,15 Źle: 105,249.15 Unikaj w tekście liczb ze zbyt dużą ilością cyfr po przecinku W tabelach jest to dopuszczalne ale też nie wolno przesadzać 22

23 Tabele (tablice) - 1 Tabela, tablica: jest to najpowszechniejsza i najprostsza forma prezentacji wyników badań własnych (dane pierwotne i wtórne) W pracy magisterskiej należy konsekwentnie stosować pojęcia: tabela lub tablica Mogą być stosowane skróty: Tab.1. Każda tabela musi być omówiona w tekście Musi być odpowiednio opisana: numer tabeli, tytuł = nad tabelą, Źródło = pod tabelą Czcionka Tytuł: Times New Roman 12, bold, pochylona (italica) Zawartość tabeli: Times New Roman 10 Źródło: Times New Roman 12 Odstępy: Od tekstu: 1 dodatkowy wiersz od dołu i od góry Tytuł tabeli – tabela: odstęp 6 pkt. Tabela - źródło: odstęp 6 pkt. Numeracja – arabska, utrzymana w całym tekście 23

24 Tabele (tablice) - 2 Tab. 1 Bezpośrednie inwestycje zagraniczne wychodzące z Polski w latach Rok BIZ wychodzące z Polski w mln dolarów Wskaźnik dynamiki w % (1992=100) 1992 13 100,0 1993 18 138,5 1994 29 223,1 1995 42 323,1 1996 53 407,7 1997 45 346,2 1998 316 2430,8 1999 31 238,5 2000 16 123,1 2001 -90 -692,3 2002 230 1769,2 2003 300 2307,7 2004 778 5984,6 2005 3069 23607,7 Łącznie w latach 4850 24 Źródło: tak samo jak przypisy

25 Rysunki - 1 Rysunek, wykres, schemat i rycina - do objaśnienia i rozszerzenia treści pracy niejednokrotnie jest konieczne zastosowanie odpowiedniego materiału ilustrującego W pracy magisterskiej należy konsekwentnie stosować pojęcia: rysunku, wykresu, schematu albo ryciny Mogą być stosowane skróty: Rys.1. Każdy rysunek musi być omówiony w tekście Rysunek musi być odpowiednio opisany: podobnie jak tabela Czcionka Tytuł: Times New Roman 12, bold, pochylona (italica) Źródło: Times New Roman 12 Odstępy: Od tekstu: 1 dodatkowy wiersz od dołu i od góry Tytuł rysunku – rysunek: odstęp 6 pkt. Rysunek - źródło: odstęp 6 pkt. Numeracja – arabska, utrzymana w całym tekście 25

26 Rysunki – 2 Rys.1. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne wychodzące z Polski w latach Źródło: tak samo jak przypisy 26

27 musi być uważnie przeczytany przez autora
Poprawność językowa Każdy tekst oddany do sprawdzenia musi być uważnie przeczytany przez autora błędy ortograficzne błędy stylistyczne styl: urzędowy, pseudonaukowy, publicystyczny, potoczny, promocyjny – nie są wskazane błędy interpunkcyjne nieumiejętne posługiwanie się skrótami nadużywanie wyrazów obcych najbardziej wskazana forma bezosobowa lub w 3 osobie, 27

28 Odsyłacze i przypisy Tradycyjne podejście:
Na końcu zdania lub akapitu nr kolejny odsyłacza (narastająco wzdłuż całego tekstu pracy) Przypis do odsyłacza z tym samym numerem - na dole strony 28

29 w pracy musi być jednolita
Przypisy - 1 Porter M., Strategia konkurencji, PWE, Warszawa 1992, s. 23. Podstawka K., Marketing menedżerski, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania UW, Warszawa 2008, s. 120. Podstawy marketingu, praca zbiorowa pod red. Altkorna J., Instytut Marketingu, Kraków 1995, s. 230 – lub – Altkorn J. (red), Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków 1995, s. 230. Głowacki R., Rynek artykułów żywnościowych. [w:] Polityka żywnościowa w PRL, PWN, Warszawa 1975, s.23. Johanson J., Wiedersheim-Paul F., „The internationalization of the firm: four Swedish cases”, Journal of Management Studies, 1975, Vol. 12, October, s Schiller Z., „Procter&Gamble kontratakuje”, Business Week/ Polska 1993, nr.1, s.19. Forma przypisów w pracy musi być jednolita 29

30 Przypisy - 2 Jeśli drugi raz cytujemy daną książkę (artykuł)
Zob. Porter M., ...op. cit., s. 30. Zob. Porter M., ... j.w., s. 30. Jeśli przypisy następują po sobie Op. cit., s. 20. Tamże, s. 20. Ibidem, s.20. Jeśli następujące po sobie przypisy dotyczą tego samego dzieła i tego samego fragmentu Loc. cit. Tamże. 30

31 Bibliografia Pozycje literaturowe w bibliografii są przedstawiane w układzie alfabetycznym wg. 1-szej litery nazwiska autora lub 1-szej litery tytułu źródła pozbawionego autora Można podzielić publikacje na różne grupy: dzieła drukowane, źródła internetowe, materiały wewnętrzne firm Jednolity wzorzec przedstawiania publikacji Tradycyjne podejście Rutkowski A., Zarządzanie finansami, PWE, Warszawa 2000. Slywotzky A., Shapiro B., “Leveraging to Beat the Odds: The New Marketing Mind-Set”, Harvard Business Review, Vol. 71, No. 5, 1993. 31

32 Zasady przygotowywania konspektu
Temat pracy Uzasadnienie tematu Problemy badawcze Hipotezy badawcze Metodyka badań Struktura pracy Literatura (bibliografia) 32

33 Relacje w konspekcie Temat pracy Uzasadnienie tematu Metodyka
badawcza Problemy badawcze Hipotezy badawcze Struktura pracy 33

34 Temat pracy Temat pracy powinien być powiązany z głównym problemem pracy Przy wyborze tematu należy brać pod uwagę następujące elementy: stopień szczegółowości (temat powinien być wąski, możliwie szczegółowy i konkretny) własne zainteresowania własne umiejętności i wiedzę miejsce pracy możliwość uzyskania materiałów zainteresowania i wiedzę promotora O każdej zmianie tematu lub promotora należy poinformować promotora! 34

35 Temat pracy - przykład Innowacje marketingowe – strategie wejścia małych i średnich przedsiębiorstw na rynki zagraniczne Innowacje marketingowe w małych i średnich przedsiębiorstwach Analiza tematu Jakie inne możliwości? 35

36 Uzasadnienie tematu Dlaczego proponowany temat jest ważny?
Co jest w nim interesującego? Jakie są przyczyny zainteresowania tym tematem? Obecny stan wiedzy w oparciu o wstępną analizę literatury przedmiotu 36

37 Uzasadnienie tematu – przykład 1
Punktem wyjścia dla tak zdefiniowanego tematu pracy są rodzaje innowacji rynkowej według J.A. Schumpetera. Zostało przez niego wyróżnionych pięć podstawowych typów innowacji rynkowej: wprowadzenie nowego towaru Innowacja produktowa wprowadzenie nowej metody produkcji Innowacja technologiczna, marketingowa i organizacyjna otwarcie nowego rynku Innowacja rynkowa zdobycie nowego źródła surowców lub półfabrykatów Innowacja zaopatrzeniowa przeprowadzenie nowej organizacji jakiegoś przemysłu Innowacja strukturalna 37

38 Uzasadnienie tematu – przykład 2
Otwieranie nowych rynków jest związane z jednym z ważniejszych wyzwań przed jakimi stoi polska gospodarka i przedsiębiorstwa: jest nim zwiększenie udziału w gospodarce światowej. W ciągu najbliższych lat musimy stać się ważnym podmiotem w systemie „Triady gospodarczej” Jest to możliwe poprzez zwiększenie aktywności na rynkach zagranicznych nie tylko przedsiębiorstw bezpośrednio (lub pośrednio) związanych z kapitałem zagranicznym, ale również małych i średnich firm mających kapitał polski 38

39 Problemy badawcze Problemy uszczegóławiające Problemy wyjaśniające Stanowią subiektywne odzwierciedlenie obiektywnych braków w danej nauce (brak odpowiedzi na pytania - wynikające logicznie z aktualnego stanu rzeczy lub błędów w odpowiedziach) Przedstawienie luki w teorii Określenie mocnych i słabych stron określonych koncepcji (modeli) Porównywanie i kontrastowanie różnych koncepcji (modeli) Weryfikacja określonych koncepcji (modeli) w odniesieniu do szczególnych sytuacji rynkowych 39

40 Problemy badawcze – przykład 1
Problem podstawowy: Określenie jakie rodzaje innowacji dominują i są podstawą rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw działających na rynku polskim Problem uszczegóławiający: określenie algorytmów postępowania dotyczących strategii marketingowych w ujęciu normatywnym dla polskich firm (z koncentracją na małych i średnich podmiotach) na rynkach zagranicznych, umożliwiających osiągnięcie sukcesu rynkowego 40

41 Hipotezy badawcze Hipoteza (gr. hypóthesis - przypuszczenie) - osąd, teoria, które podlegają weryfikacji. Falsyfikacja to inaczej weryfikacja hipotez; Hipoteza: wg Tadeusza Kotarbińskiego ...takie przypuszczenie dotyczące zachodzenia pewnych zjawisk lub zależności, które pozwala wyjaśnić jakiś niewytłumaczalny dotąd problem wg Kazimierza Ajdukiewicza ...nieprzyjęta jeszcze racja wyjaśnienia jakiegoś faktu, którą podajemy procedurze sprawdzania wg Józefa Pietera ...naukowe przypuszczenie co do istnienia lub nieobecności danego faktu w określonym miejscu i czasie 41

42 Hipotezy badawcze – przykład 1
Hipoteza badawcza 1 (problem podstawowy): kluczową rolę w małych i średnich przedsiębiorstwach odgrywają innowacje związane z „otwarciem nowego rynku”, które można określić jako innowacje rynkowe Polegają one na wejściu firm na nowe rynki, zarówno w wymiarze produktowym jak i geograficznym. Jest to związane z przedefiniowaniem domeny działania przedsiębiorstwa 42

43 Hipotezy badawcze – przykład 2
Hipoteza badawcza 2 (problem podstawowy) Najważniejszą rolę w rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw po wejściu Polski do UE odgrywa innowacja rynkowa związana z wejściem tych firm na rynki zagraniczne Wstępnym uzasadnieniem takiej hipotezy jest dynamika wzrostu eksportu polskiej gospodarki w ostatnich 5 latach 43

44 Hipotezy badawcze – przykład 3
Hipoteza badawcza 3 (problem uszczegóławiający) Biorąc pod uwagę dwa wymiary: stopień globalizacji branży oraz charakter sprzedaży – można wyróżnić pięć podstawowych strategii marketingowych na rynkach zagranicznych: „tajemniczy mistrz” „globalna firma od urodzenia” „współpracy” „anonimowy wykonawca” „uderz i znikaj” 44 44

45 Metodyka badań Główne techniki badawcze analiza porównawcza literatury
dane wtórne dane statystyczne materiały z przedsiębiorstwa raporty z wcześniej przeprowadzonych badań rynkowych dane pierwotne wywiady z ekspertami metoda studium przypadku badania ankietowo-wywiadowe 45

46 Metodyka badań – przykład 1
przegląd literatury przedmiotu umożliwiający określenie dotychczasowych ustaleń w zakresie rodzajów innowacji w małych i średnich przedsiębiorstwach oraz typowych strategii marketingowych na rynkach zagranicznych analiza danych statystycznych i innych źródeł wtórnych umożliwiająca opis pozycji Polski na rynkach zagranicznych (zarówno eksport oraz inwestycje bezpośrednie) w latach Ponadto dane statystyczne zostaną również wykorzystane do wstępnego określenia branż (rynków produktowych) generujących największe możliwości eksportowe – co ułatwi później identyfikację przedsiębiorstw, które odniosły sukces na rynku międzynarodowym 46

47 Metodyka badań – przykład 2
badania ilościowe (na próbie przedsiębiorstw działających na terenie województwa mazowieckiego, która zostanie dobrana w sposób kwotowy) w celu identyfikacji - jakie rodzaje innowacji są dominujące w małych i średnich firmach 47

48 Metodyka badań – przykład 2
Planowane studia przypadków będą miały rozbudowany format, dlatego też można wyróżnić następujące elementy składowe – które zostaną powtórzone w przypadku każdej badanej firmy: identyfikacja przedsiębiorstwa na podstawie danych wtórnych kontakt telefoniczny i owy z zarządem firmy (lub właścicielami) z prośbą o uczestnictwo w badaniach analiza danych wtórnych o danej firmie (np. artykuły prasowe, strona firmowa w Internecie, katalogi branżowe, dokumenty finansowe dostępne w sądach rejestrowych) wstępne spotkanie z kadrą kierowniczą (lub/i właścicielami) identyfikacja pracowników odpowiedzialnych za działania marketingowe na rynkach zagranicznych analiza dokumentów firmowych udostępnionych przez kierownictwo firmy przeprowadzenie badań w oparciu o nieustrukturalizowany kwestionariusz (wywiady bezpośrednie) z pracownikami odpowiadającymi za działalność na rynkach zagranicznych wywiady bezpośrednie z partnerami biznesowymi tych firm na rynkach zagranicznych (wywiad telefoniczny lub ankieta owa) przygotowanie wstępnego raportu dotyczącego danej firmy 48

49 Struktura pracy 1 Praca powinna składać się z: spisu treści wstępu
kilku rozdziałów (najczęściej 3) zakończenia bibliografii spisu tabel ewentualnych aneksów/załączników 49

50 Struktura pracy 2 Zasady:
Wstęp: uzasadnienie tematu, charakter pracy, główny i pozostałe problemy, zakres pracy, metodyka badawcza, struktura pracy, wkład osób postronnych. Wstęp jest pisany na samym końcu Pierwszy rozdział ma charakter ogólny, teoretyczny i wprowadzający w temat Następne rozdziały stanowią logiczne rozwinięcie tematu Zakończenie: wnioski stanowiące podsumowanie całej pracy Rozdziały muszą mieć strukturę wewnętrzną Objętość poszczególnych rozdziałów powinna być mniej więcej równa Objętość pracy do 100 stron W poszczególnych rozdziałach nie można wyodrębniać tylko jednego podrozdziału Nie należy omawiać tego samego problemu w różnych miejscach Niedopuszczalne jest aby tytuł rozdziału był identyczny z tytułem całej pracy, a tytuł podrozdziału taki sam jak tytuł rozdziału 50

51 Struktura pracy – przykład 1
Wstęp Rozdział I – Teoria innowacji i strategie rozwoju przedsiębiorstwa – przegląd literatury przedmiotu 1.Teoria innowacji przedsiębiorstwa 2. Strategie rozwoju przedsiębiorstwa 3. Rozszerzenie macierzy Ansoffa 3.1. Internacjonalizacja działalności 3.2. Możliwe strategie alternatywne Rozdział II – Internacjonalizacja działalności przedsiębiorstwa – przegląd literatury przedmiotu Teorie internacjonalizacji przedsiębiorstw Specyfika małego i średniego przedsiębiorstwa 3. Małe i średnie przedsiębiorstwa a internacjonalizacja działalności Rozdział III – Metodyka badań 1. Problemy i hipotezy badawcze 2. Metody badań empirycznych 51

52 Struktura pracy – przykład 2
Rozdział IV – Analiza wyników badań 1. Analiza danych statystycznych – określenie miejsca polskiej gospodarki w gospodarce światowej 2. Analiza danych z badań ilościowych 2.1. Identyfikacja typowych strategii rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw 2.2. Określenie podstawowych strategii internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw 3. Studia przypadków 3.1. Strategia „tajemniczy mistrz” – firma A 3.2. Strategia „współpracy” – firma B 3.3. Strategia „firma globalna od urodzenia” – firma C 3.4. Strategia „anonimowy wykonawca” – firma D 3.5. Strategia „uderz i znikaj – firma E Zakończenie (Podstawowe wnioski z badań – algorytmy działań marketingowych dla typowych strategii internacjonalizacji, Sugestie dla dalszych badań, Wnioski uogólniające) Bibiografia Spis tabel Spis rysunków 52


Pobierz ppt "Przewodnik; Praca i Seminarium Licencjackie"

Podobne prezentacje


Reklamy Google