Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Technologia Informacyjna - PowerPoint Witam Państwa. Dzisiejsze zajęcia poświęcone będą PowerPoint’owi. Nauczymy się podstaw korzystania oraz jak powinna.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Technologia Informacyjna - PowerPoint Witam Państwa. Dzisiejsze zajęcia poświęcone będą PowerPoint’owi. Nauczymy się podstaw korzystania oraz jak powinna."— Zapis prezentacji:

1

2 Technologia Informacyjna - PowerPoint

3 Witam Państwa. Dzisiejsze zajęcia poświęcone będą PowerPoint’owi. Nauczymy się podstaw korzystania oraz jak powinna wyglądać akademicka prezentacja. Niestety prezentacja ta nie będzie spełniała norm, jako że nie ma prezentera. Treści muszą być przekazane więc na slajdzie a nie przeze mnie, co jest główną myślą w prezentacji.

4 Proszę pamiętać, prezentacja zawsze jest dodatkiem. Jest ono pomocą dla prezentera żeby jaśniej przekazał informacje. Treść powinna głównie pochodzić od prezentera, a więc prezentacja powinna wyszczególniać jedynie najważniejsze informacje. Zamiast takiego slajdu możnaby przygotować kolejny, a dopowiedzieć obecnie czytane zdania. Taki slajd wyglądałby:

5 Prezentacje powinny być: dodatkiem. pomocą dla prezentera wyszczególniać jedynie najważniejsze informacje

6 Każdy slajd powinien mieć jedną myśl, jedną treść do przekazania. Jeśli jest zbyt dużo informacji to słuchający nie wiedzą na czym się skupić. Dodatkowo, jeśli jest dużo tekstu czytanego to słuchacz skupia się na czytaniu, a nie na tym co mówi prezenter. Tak samo może być z przedstawianymi danymi bądź animacjami.

7 Jeśli jest coś na slajdzie, co odciąga uwagę od tego co najważniejsze, to jest spora szansa że nie powinno się tego zamieścić.

8 Animacje zazwyczaj odciągają trochę uwagę, lecz czasem mogą być przydatne. Mogą one być używane aby: zastymulować znudzonych słuchaczy pokazać treść w wybranej kolejności wyszczególnić treść

9 Popatrzmy zatem na sam program.

10 Po lewej stronie wyświetlane są miniaturki naszych slajdów. Pozwala to na łatwą nawigację między nimi podczas tworzenia. Dodatkowo można je kopiować, kasować lub duplikować.

11 Widoczne są zakładki z góry, podobnie jak w wordzie. W narzędziach głównych są różne opcje tekstowe, możliwość utworzenia nowego slajdu, rysowanie różnych kształtów/figur w sposób szybki oraz inne funkcje. W opcji rozmieść można łatwo wyrównać różne okienka, tak aby były na jednym poziomie czy pionie. Można również ustawiać pozycję obiektów, gdy jedne z nich znajdują się nad innymi. Ważne są funkcje kształtu stworzonego. Tu można kontrolować kolor, wypełnienie, przeźroczystość, rozmiar i inne.

12 Kolejna zakładka to wstawianie. Tu można ponownie wstawiać podobne obiekty co w wordzie – tabele, obrazy oraz równania. Można również dodać różne kształty, które mogą służyć do zwiększenia atrakcyjności naszej prezentacji. Można kwadratami tworzyć ramki dookoła ważnych elementów. Pola tekstowe służą do wstawiania tekstu pisanego. Wstawianie wykresów otwiera excela, w którym można wprowadzić dane. Można również z excela wkleić dane, które przy zachowaniu ścieżki excela, będą edytowalne w późniejszych czasach. Można również wstawiać hiperłącza i „akcje”, które po kliknięciu wykonają jakąś czynność lub odeślą do strony internetowej.

13 W zakładce projektowanie można przygotować szablon, w jakim będzie wykonywana prezentacja. Ze strony internetowej http://www.promocja.uj.edu.pl/siw/pliki-do-pobrania można ściągnąć obecnie używany szablon. Można również zmieniać wielkość wyświetlanego slajdu, co daje możliwość przygotowania np. posterów w powerpoincie.

14 W zakładce przejścia można wybrać jak wygląda przejście przy zmianie slajdów. Jest to animacja, którą ponownie można nieco rozbudzić słuchaczy. Jednak zazwyczaj nie są często wykorzystywane w świecie naukowym. Po prawej stronie mamy różne opcje, jak mają wyglądać te animacje czy po jakim czasie po kliknięciu, lub po określonym czasie, one zaczną działać.

15 Kolejna zakładka dotyczy animacje treści wyświetlanych na slajdach. Należy najpierw zaznaczyć obiekt, który ma być animowany. Można następnie za pomocą przycisku „dodaj animacje” wybrać z listy tę animację, która jest odpowiednia dla naszego celu. Przytrzymując myszkę nad animacjami często wyświetli się jak ona będzie wyglądała. W opcjach chronometrażu możemy zmieniać ponownie rózne opcje (jak szybko nastąpi animacja, ile będzie trwała, w jakiej kolejności będą one wyświetlane jeśli jest ich więcej). Przydatne jest również otworzenie okienka animacji przy ich większej ilości.

16 Ciekawą możliwość animacji stwarza „ścieżka niestandardowa”, do wybrania przy animacjach ścieżki. Pozwala ono na zaprojektowanie ruchu obiektu narysowanego ręcznie. Animacje mogą służyć do przedstawienia różnych mechanizmów bądź modeli, wyjawiać dane w specjalnej kolejności lub w innych celach estetycznych. Należy jednak pamiętać, żeby nie były one ważniejsze niż treść slajdów i żeby na sobie nie skupiały najwięcej uwagi, jedynie podkreślały to co chcemy przedstawić.

17 Zakładka „pokaz slajdów” umożliwia rozpoczynanie prezentacji, od początku lub od kolejnych slajdów. Przy pokazie slajdów znikają wszystkie opcje edytorskie, jest to zatem przydatne podczas samego prezentowania. Po zakończeniu tworzenia prezentacji dobrze jest ją chociaż raz obejrzeć w całości i nanieść ewentualne korekty. Jest to ważne aby zobaczyć czy animacje, jeśli są, dobrze się wyświetlają.

18 W ostatnich dwóch zakładkach można zrecenzować teksty wprowadzone na slajdach, wstawić komentarze lub zmienić widok slajdów. Przydatną funkcją jest włączenie linii siatki w zakładce widoki. Ułatwi to dokładne umieszczanie obiektów tak aby były w jednym poziomie lub pionie. Często przy dodawaniu obiektów pojawiają się dodatkowe zakładki z dodatkowymi opcjami dla tych obiektów.

19 Podczas zapisywania prezentacji dobrze jest zapisać ją normalnie, z rozszerzeniem „.pptx”. Pozostanie ona wtedy do edytowania. Gdy przychodzi czas na samą prezentacje inne formaty bywają czasem lepsze. Można zapisać również jako.pdf. Czasem gdy komputer nie ma powerpointa taka wersja umożliwi również prezentowanie. Ciekawą opcją jest zapisanie jako „pokaz programu powerpoint”. Gdy się następnie otwiera taki plik nie ma możliwości edytowania poszczególnych slajdów. Rozpoczyna się automatycznie prezentacja, bez pierwszych ekranów. Wygląda to znacznie bardziej profesjonalnie i nie trzeba szukać po zakładkach przycisków do rozpoczynania prezentacji.

20 Podczas prezentacji gdy chcemy aby skupienie publiczności było tylko na nas możemy na klawiaturze wcisnąć literki b lub w. Wtedy nastąpi zastąpienie slajdu przez czarny (b) lub biały (w) ekran. Przy kolejnym kliknięciu pojawi się znowu nasza prezentacja i będziemy mogli kontynuować. Pod slajdami mamy również możliwość sporządzania sobie notatek, wpisując informacje które chcielibyśmy przekazać.

21 Powerpoint może służyć również do tworzenia posterów lub rysunków do sprawozdań/publikacji. Zdolności graficzne nie są najlepsze, jednak wystarczające do dobrego edytowania graficznego i program jest mniej wymagający niż np. corel. W pojawiającej się zakładce „formatowanie” często można edytować kształty, ramki, zabarwienia. Można również obracać, obcinać, przesuwać kolejność, wyrównywać oraz zmieniać rozmiary obiektów.


Pobierz ppt "Technologia Informacyjna - PowerPoint Witam Państwa. Dzisiejsze zajęcia poświęcone będą PowerPoint’owi. Nauczymy się podstaw korzystania oraz jak powinna."

Podobne prezentacje


Reklamy Google