Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Wykorzystanie potencjału internetu Dr hab. Jerzy Cieślik.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Wykorzystanie potencjału internetu Dr hab. Jerzy Cieślik."— Zapis prezentacji:

1 Wykorzystanie potencjału internetu Dr hab. Jerzy Cieślik

2 2 Triada sukcesu w początkującym biznesie i nie tylko: Zdolności dynamiczne Internet (ICT) Sieci kooperacyjne Zarządzanie wiedzą

3 3 Internet a przedsiębiorczość – podejście holistyczne Internet – właściwie ICT – information and telecommunication technologies – połączenie technologii informacyjnych i telekomunikacyjnych E-commerce, E-biznes? Styk Internetu z przedsiębiorczością?  Przed uruchomieniem – źródło informacji i inspiracji  Nowy olbrzymi sektor gospodarki przyjazny start-up’om  Zaistnieć na rynku via Internet  Sprzedawać via internet  Usprawnienie powiązań kooperacyjnych z partnerami i kontrahentami  Usprawnienie funkcjonowania firmy

4 4 Internet a zarządzanie wiedzą Internetowe poszukiwania inspiracji biznesowych  Najtańsze źródło informacji potrzebnych do przygotowania koncepcji biznesu Początek „gospodarki opartej na wiedzy” początkowo głównie asymilacja  Tendencje i zmiany na rynku, branży  O klientach aktualnych i potencjalnych  O konkurencji Informacyjna kultura organizacyjna firmy  Decyzje oparte na zasobach informacyjnych  Umiejętności informacyjne kadry  Promowanie postaw i zachowań stymulujących wymianę informacji  Infrastruktura techniczna

5 5 Promocja via Internet Witryna internetowa  Rejestracja domeny  Hosting  Zbudowanie atrakcyjnej witryny  Włączenie adresu internetowego do danych adresowych firmy Jak ułatwić znalezienie i przyciągnąć internautów do witryny - pozycjonowanie

6 6 Sprzedaż via Internet – E-commerce B2C a B2B – podobieństwa i różnice Sprzedaż via Internet  Formularz zamówienia na www  Butik na pasażu handlowym  Aukcje internetowe  Własny sklep internetowy Początkująca firma – Internet – przetargi publiczne Kwestie organizacyjne i techniczne związane z uruchomieniem sprzedaży przez Internet

7 7 Przykład: Spreadshirt

8 8 Przykład: Psiloc

9 9 Ekstranet Dedykowana sieć wewnętrzna z kontrolowanym dostępem dla wybranych partnerów Elektroniczny dostęp do rachunku bankowego, identyfikacja wpływów, dokonywanie płatności Dostęp klientów do określonych zbiorów danych wewnętrznych Sprzężenie systemów informatycznych firmy i kluczowych kontrahentów  Rewolucja w relacjach małych i dużych firm Zautomatyzowana wymiana danych finansowych między firmą a biurem rachunkowym, w przyszłości z urzędem skarbowym

10 10 Podstawowe typy kontaktów biznesowych – rola internetu Nowa firma Partnerzy świadczący usługi pomocnicze:  Bank  Firma księgowa  Obsługa informatyczna  Serwis techniczny, obsługa biurowa Dostawcy towarów, materiałów i usług bezpośrednio związanych z profilem działalności:  Dostawcy towarów  Dostawcy surowców i materiałów  Podwykonawcy w sferze produkcji i/lub usług Grupa kluczowych klientów, którzy:  W przewidywalnej przyszłości będą odbiorcą oferty nowej firmy  Będą źródłem obiektywnej oceny oferty firmy oraz informacji o tendencjach na rynku i konkurencji Kontakty z konkurentami w ramach:  Stowarzyszeń zawodowych  Izb gospodarczych i stowarzyszenia, grupujące przedstawicieli tej samej branży  Wspólne projekty związane n.p. z wyjściem na rynki międzynarodowe, wdrożeniem nowych technologii, itp

11 11 Intranet Sieć wewnątrzfirmowa Komunikacja interpersonalna w firmie  Kultura spotkań i odpraw  Kultura memo  Kultura telefoniczna  Kultura telefonów komórkowych  Kultura voic  Kultura  Kultura video Efektywne zarządzanie wiedzą i działania zespołowe System obiegu informacji handlowej i finansowej – rozwiązania dla małych firm Otwartość informacyjna firmy w dobie Internetu – szanse i zagrożenia

12 12 Podstawowe reguły Potrzebna świadomość i wizja wszechstronnego zastosowania informatyki i Internetu już na starcie Warto od początku określić podstawowe zasady i standardy  Przykład adresy owe  Przykład: standardowe dokumenty Elastyczne, etapowe budowanie infrastruktury

13 13 Niezbędna infrastruktura i kwalifikacje


Pobierz ppt "Wykorzystanie potencjału internetu Dr hab. Jerzy Cieślik."

Podobne prezentacje


Reklamy Google