Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Efektywne uczenie się Czy chcesz uczyć się lepiej, szybciej?

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Efektywne uczenie się Czy chcesz uczyć się lepiej, szybciej?"— Zapis prezentacji:

1 Efektywne uczenie się Czy chcesz uczyć się lepiej, szybciej?

2 Nauka jest najbardziej efektywna wówczas, kiedy sprawia radość

3 Jeśli chcesz się czegoś nauczyć wykonuj to.

4 Jak się uczysz? ● Widząc ● Słysząc ● Wyczuwając smakiem ● Wyczuwając węchem ● Dotykając ● Robiąc ● Wyobrażając sobie ● Wyczuwając intuicyjnie ● czując

5 Im więcej informacji łączysz tym więcej zapamiętujesz

6 Nasz mózg może się nieustannie uczyć- od urodzenia aż po kres życia

7 Twój mózg to najpotężniejszy komputer ● Składa się z biliona komórek nerwowych, w tym 100 miliardów aktywnych komórek nerwowych i 900 miliardów innych komórek, które „sklejają, odżywiają i izolują komórki aktywne ● Może rozwinąć do „gałęzi” na każdej ze 100 miliardów komórek nerwowych ● Zawiera cztery odrębne mózgi odpowiedzialne za instynkty, uczucia, równowagę oraz korę mózgową ● Posiada dwie harmonijne półkule: prawą (twórczą) i lewą (naukową) ● Prowadzi „centralę telefoniczną”, która przekazuje miliony informacji na sekundę pomiędzy obydwoma półkulami ● Działa na co najmniej 4 długościach fal ● Kieruje systemem transmisji, który na drodze procesów chemiczno-elektrycznych natychmiast przekazuje informacje do wszystkich części ciała

8 Praca mózgu w dużej mierze zależy od tego, co zjadłeś na śniadanie.

9 Kroki prowadzące do lepszych rezultatów w nauce ● Nie bój się marzyć ● Wyznaczaj sobie konkretne cele i terminy ich realizacji ● Najpierw nakreśl sobie ogólny obraz ● Podczas nauki korzystaj ze wszystkich zmysłów ● Rysuj mapy skojarzeń ● Ćwicz, Ćwicz, Ćwicz ● Powtarzaj i rozmyślaj ● Ucz innych ● Stosuj metody pomagające łączyć informacje jako punkty zaczepienia dla pamięci ● Odbądź kurs przyspieszonego uczenia się

10 Sześciu uczciwych miałem sług, zawdzięczam im wszystko co wiem. Imiona ich brzmią : Co i Jak Dlaczego, Kiedy Kto i Gdzie.

11 Każdy człowiek ma własny styl uczenia się i każdy ma swoje mocne strony Żaden ze stylów uczenia się nie jest lepszy ani gorszy od innych Style uczenia się

12 ● Uczeń – wzrokowy ● Uczeń – słuchowy ● Uczeń – kinestetyczny ● Uczeń - dotykowy

13 Różne rodzaje inteligencji

14 Inteligencja językowa ● Prawdopodobne cechy: ● Osoba wrażliwa na wzorce ● Zorganizowana ● Systematyczna ● Umiejąca rozumować ● Lubiąca słuchać, czytać i pisać ● Nie mająca kłopotów z ortografią ● Lubiąca gry słowne ● Dobrze zapamiętująca szczegóły ● Mogąca być dobrym mówcą publicznym i dyskutantem. Jednak część osób z tej grupy może preferować pisemny sposób porozumiewania się

15 Praktyczne zastosowanie inteligencji językowej ● Opowiadanie historyjek ● Czytanie i pisanie opowiadań, artykułów prasowych i anegdot ● Granie w gry pamięciowe dotyczące nazw i miejsc ● Przeprowadzanie wywiadów ● Układanie zagadek i gier ortograficznych ● Pisanie i redagowanie gazetki klasowej ● Branie udziału w debatach ● Korzystanie z edytora tekstu jako sposobu wprowadzenia do wiedzy informatycznej

16 Inteligencja logiczno - matematyczna ● Prawdopodobne cechy: ● Osoba lubiąca myśleć abstrakcyjnie ● Precyzyjnie wysławiająca się ● Lubiąca liczyć ● Stosująca logiczne struktury myślowe ● Lubiąca pracować z komputerem ● Lubiąca rozwiązywać problemy ● Lubiąca eksperymentować w logiczny sposób ● Opracowująca uporządkowane notatki

17 Praktyczne zastosowanie inteligencji logiczno - matematycznej ● Stymulowanie rozwiązywania problemów ● Granie w gry wymagające obliczeń matematycznych ● Uczenie analizy i interpretacji danych ● Zachęcanie do doświadczeń praktycznych ● Tworzenie prognoz ● Rozwiązywanie zadań krok po kroku ● Rozwijanie myślenia dedukcyjnego ● Używanie komputera do obliczeń i tworzenia arkuszy kalkulacyjnych

18 Inteligencja wizualno- przestrzenna ● Prawdopodobne cechy: ● Osoba myśląca obrazami ● Tworząca w umyśle rozmaite wizerunki rzeczywistości ● Używająca przenośni ● Zainteresowana sztuką: rysunkami, malarstwem, rzeźbą ● Umiejąca z łatwością w odczytywać mapy, wykresy i diagramy ● Zapamiętująca informacje w postaci obrazów ● Wykorzystująca w trakcie tworzenia obrazu danej rzeczy wszystkich zmysłów ● Posiadająca dobre wyczucie kolorów

19 Praktyczne zastosowanie inteligencji wizualno - przestrzennej ● Podczas nauki korzystanie z ilustracji, pomocy wizualnych ● Korzystanie z mapy skojarzeń ● Wizualizowanie różnych zagadnień ● Rysowanie wykresów i map ● Przedstawianie planów i celów za pomocą diagramów ● Podkreślanie na kolorowo ważnych informacji ● Umieszczanie na ścianach fiszki z informacjami, wzorami, słówkami z jęz. obcego ● Oglądanie filmów, programów popularnonaukowych ● Stosowanie grafiki komputerowej

20 Inteligencja muzyczna ● Prawdopodobne cechy: ● Osoba wrażliwa na rytm oraz tonację i barwę dźwięków ● Wrażliwa na ładunek emocjonalny muzyki ● Wrażliwa na złożoną strukturę muzyki ● Czasami głęboko uduchowiona

21 Praktyczne zastosowanie inteligencji muzycznej ● Granie na instrumencie muzycznym ● Uczenie się poprzez piosenki ● Uczenie się poprzez koncerty pasywne i aktywne ● Uczenie się z towarzyszeniem muzyki barokowej ● Komponowanie muzyki ● Zmienianie nastroju za pomocą muzyki- również odprężenie ● Uczenie się poprzez rapowanie, wiersze i chóralne czytanie ● Komponowanie muzyki za pomocą komputera

22 Inteligencja kinestetyczna ● Prawdopodobne cechy: ● Osoba potrafiąca panować nad własnym ciałem ● Najlepiej ucząca się poprzez ruch ● Lubiąca pomoce naukowe, którymi można manipulować ● Lubiąca działać ● Uzdolniona manualnie, technicznie ● Umiejąca rozłożyć czynności w czasie ● Lubiąca uczestniczyć w zajęciach sportowych ● Osoba wrażliwa na otoczenie ● Panująca nad przedmiotami

23 Praktyczne zastosowanie inteligencji kinestetycznej ● Wykorzystywanie ruchu, tańca do nauki ● Powtarzanie w myślach materiału gdy pływasz lub biegasz ● W naukach ścisłych używanie pomocy naukowych ● Korzystanie z modeli, urządzeń technicznych i klocków Lego ● Robienie wycieczek ● Branie udziału w grach zespołowych ● Odgrywanie scenek i różnych ról

24 Inteligencja interpersonalna ● Prawdopodobne cechy: ● Osoba – negocjator ● Łatwo nawiązująca kontakty z innymi ludźmi ● Potrafiąca odczytywać cudze intencje ● Posiadająca wielu przyjaciół ● Lubiąca występować jako mediator ● Lubiąca współpracę ● Z łatwością odczytująca znaczenie sytuacji społecznych ● Lubiąca zajęcia grupowe

25 Praktyczne zastosowanie inteligencji interpersonalnej ● Uczenie się wspólnie z innymi ● Uczenie się poprzez pomaganie innym ● Pracowanie w zespołach ● Określanie związków przyczynowo – skutkowych ● Dzielenie się wiedzą z innymi ● Zamienienie nauki w zabawę

26 Inteligencja intrapersonalna ● Prawdopodobne cechy: ● Osoba znająca siebie ● Świadoma swoich uczuć ● Wyczulona na własny życiowy cel ● Osoba potrafiąca się motywować ● Świadoma własnych zalet i słabości ● Bardzo skryta ● Lubiąca się odróżniać od innych ● Wyczulona na uznawane przez siebie wartości

27 Praktyczne zastosowanie inteligencji intrapersonalnej ● Korzystanie z działań stymulujących rozwój osobisty by w pełni korzystać ze swoich umiejętności i zdolności i pokonywać swoje ograniczenia ● Zostawianie czasu na refleksję i autorefleksję ● Prowadzenie samodzielnych badań ● Uczenie dociekliwości ● Pisanie książek i dzienników opisujących historię życia ● Czerpanie ze swoich doświadczeń i dzielenie się nimi z innymi ● Prowadzenie osobistych rozmów od serca

28 Samospełniająca się przepowiednia ● I Pamiętaj: ● Jeśli sądzisz, że nie potrafisz to masz rację ● Ale jeśli sądzisz, że potrafisz to również masz racje.

29 Nie zgadzaj się na pełzanie gdy czujesz potrzebę latania!


Pobierz ppt "Efektywne uczenie się Czy chcesz uczyć się lepiej, szybciej?"

Podobne prezentacje


Reklamy Google