Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Autor: Sylwia Macnar. Styl życia Czynniki zdrowia Zdrowy styl życia Systematyczna aktywność fizyczna Racjonalne odżywianie Zachowania zagrażające zdrowiu.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Autor: Sylwia Macnar. Styl życia Czynniki zdrowia Zdrowy styl życia Systematyczna aktywność fizyczna Racjonalne odżywianie Zachowania zagrażające zdrowiu."— Zapis prezentacji:

1 Autor: Sylwia Macnar

2 Styl życia Czynniki zdrowia Zdrowy styl życia Systematyczna aktywność fizyczna Racjonalne odżywianie Zachowania zagrażające zdrowiu Styl życia a używki Pracuj i wypoczywaj Zdrowie Badania kontrolne

3 To zachowania zdrowotne, postawy, działania i ogólna filozofia życia. Zależy on od wielu czynników: * środowiska * norm społecznych i kulturowych * warunków, w których żyje człowiek i społeczność, do której należy * osobistych przekonań i wartości Spis Treści

4

5 To świadome zachowania sprzyjające poprawie, utrzymaniu i ochronie zdrowia. Czynniki sprzyjające zdrowiu: * aktywność fizyczna * racjonalne odżywianie * utrzymywanie czystości ciała i otoczenia * zachowanie bezpieczeństwa * radzenie sobie w sytuacjach trudnych * radzenie sobie ze stresem Spis Treści

6 Wskazania: - bądź codziennie aktywny – ruch korzystnie wpływa na sprawność i prawidłową sylwetkę - stosowanie zasady 3 x 30 x 130 (co najmniej trzy razy w tygodniu ćwiczyć przez 30 minut przy wysokości tętna 130) - systematyczne hartowanie się - odpoczynek tylko aktywny Spis Treści

7 Aktywny tryb życia to najtańszy i najskuteczniejszy sposób na uniknięcie wielu chorób. Regularne ćwiczenia wspomagają funkcjonowanie układu odpornościowego, zmniejszają ryzyko chorób cywilizacyjnych. Pomagają też schudnąć, zachować też smuklejsze i sprawniejsze ciało, poprawiając jednocześnie samopoczucie, pamięć i koncentrację.

8 Spis Treści

9 Wskazania: - Odpowiednia ilość płynów - Ograniczanie spożycia tłuszczów zwierzęcych - Owoce i warzywa ( minimum 5 porcji ) - Produkty zbożowe, najlepiej te z pełnego przemiału, powinny być podstawą diety - Spożywanie produktów mlecznych

10 1. Relaksacja 2. Pozytywne przewartościowanie, szukanie i podkreślanie dobrych stron sytuacji stresowej, aby zmniejszyć poczucie straty lub porażki. 3. Wygadanie się ze swoich problemów osobie bliskiej. 4. Sport

11 * palenie tytoniu * nadużywanie alkoholu * używanie narkotyków * brak higieny ciała * bierny tryb życia * nieprawidłowe odżywianie się Spis Treści

12 Badania naukowe potwierdzają, że u osób stosujących używki zwiększa się ryzyko wystąpienia chorób nowotworowych. Nie powinno się stosować takich używek jak : - tytoń - narkotyki - alkohol Spis Treści

13 Praca może przynosić radość i satysfakcję oraz przyczynić się do ogromnego stresu. Dlatego należy zachować równowagę pomiędzy aktywnością zawodową a wypoczynkiem. Spis Treści

14 Ważny jest wypoczynek od pracy gdyż pozwala on uniknąć objawów przepracowania. Wyczerpanie fizyczne i emocjonalne, problemy ze snem, bóle głowy i brzucha, częste przygnębienia to tylko niektóre z nich. W związku z tym konieczne jest zadbanie o higienę pracy, regularny wypoczynek i sen.

15 Określane j est jako „stan pełnego fizycznego, umysłowego i społecznego dobrostanu”. Utrzymanie dobrego stanu zdrowia jest złożonym procesem. Aby cieszyć się dobrym zdrowiem, powinniśmy pamiętać, że składa się na nie kilka aspektów – emocje, kondycja fizyczna oraz funkcjonowanie w społeczeństwie. Spis Treści

16 Dbanie o własne zdrowie obejmuje także regularne wizyty u lekarza i wykonywanie badań kontrolnych. Regularne kontrole lekarskie pomagają wykryć we wczesnym stadium wiele groźnych chorób, które można wówczas skutecznie leczyć. Spis treści

17 O zdrowie należy dbać już od wczesnych lat gdyż to później skutkuje jak będziemy się czuć na starość. Należy nosić czapki w zimie - lecz wiele nastolatków tego nie praktykuje gdyż uważa, że nie wygląda w niej tak jak by sobie życzyło. Niestety może to zapoczątkować problemy z zatokami, co wiąże się niejednokrotnie z dużym bólem i już przez całe życie być może będziemy w ten sposób płacić za błędy młodości.


Pobierz ppt "Autor: Sylwia Macnar. Styl życia Czynniki zdrowia Zdrowy styl życia Systematyczna aktywność fizyczna Racjonalne odżywianie Zachowania zagrażające zdrowiu."

Podobne prezentacje


Reklamy Google