Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

SZKOLNY FESTIWAL NAUKI W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 4 W CHOJNOWIE.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "SZKOLNY FESTIWAL NAUKI W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 4 W CHOJNOWIE."— Zapis prezentacji:

1 SZKOLNY FESTIWAL NAUKI W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 4 W CHOJNOWIE

2 W tym roku szkolnym Szkoła Podstawowa nr 4 w Chojnowie przystąpiła do VI edycji programu Szkoła z klasą 2.0. Celem programu jest promowanie wykorzystania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno – komunikacyjnych (tzw. TIK) oraz udoskonalenie kodeksu dobrych praktyk dotyczących korzystania z TIK zarówno na terenie szkoły, jak i w całości procesu nauczania. Rozwijanie w uczniach samodzielności, umiejętności wnioskowania i rozwiązywania problemów, zespołowej pracy, komunikacji i współpracy, poprzez promowanie pracy metodą projektów edukacyjnych. Umożliwienie uczniom i nauczycielom wymiany doświadczeń i publicznej prezentacji dobrych praktyk na platformach internetowych programu.

3 CO TRZEBA BYŁO ZROBIĆ? Uczestnicy programu wykonywali zadania zgodnie z harmonogramem Programu.. W tym roku szkolnym w Programie bierze udział ponad 300 szkół. Do programu zgłosiło się jedenastu nauczycieli z naszej szkoły. Są to panie: Aneta Czapska, Beata Wawrzeńczyk, Sabina Kaszowska, Iwona Nowicka, Małgorzata Cieśla, Violetta Gachowska, Bernarda Mormul, Marzena Rudzka- Kupczyńska, Barbara Słotwińska, Anna Denisiak i Justyna Dziubak-Sobiechowska, która jest równocześnie koordynatorem programu w szkole. Każdy z nauczycieli ma swoją grupę uczniów, którą się opiekuje. W programie uczestniczy również pani Dyrektor – Elżbieta Borysewicz.

4 Pod koniec I semestru odbyło się w szkole Międzysemestralne Otwarte Spotkanie Tikowe, za które otrzymaliśmy odznakę- Dobrą Praktykę. Zdjęcia z MOST-u: Kacper Matys (uczeń klasy 6a)

5 W wyniku debaty powstał Kodeks 2.0. dla naszej szkoły. NASZ SZKOLNY KODEKS 2.0. "W Chojnowskiej Czwórce tikamy i kodeksu 2.0 przestrzegamy„ 1.Z Internetu korzystamy, gdy zadanie trudne mamy. Jednak nie przepisujemy bezmyślnie wszystkiego, bo to nieładnie kolego! 2.Jeśli coś chcesz zabrać z sieci zapamiętaj kilka rzeczy. Zawsze skopiuj link i źródła, aby nie mieć potem uwag. Z cudzych materiałów chętnie korzystamy, ale bez podania źródła ich nie przywłaszczamy. Nie kopiuj bez podania źródła informacji dokumentów, zdjęć i innych plików, bo możesz mieć problemów bez liku. 3.W czasie lekcji pamiętamy, że telefon wyłączamy. Za zgodą nauczyciela, nasz telefon się udziela.

6 4.Wszyscy nauczyciele od matematyki, historii, przyrody czy polskiego korzystają z dziennika elektronicznego. 5.Rodzice mają dostęp do dziennika elektronicznego. Oj, uważaj, może być kara w domu, drogi kolego! 6.Każdy nauczyciel w pracy komputer mieć może, bo to w pracy mu pomoże. 7.Wszyscy nauczyciele, nie tylko od historii czy polskiego mogą zaplanować lekcję z wykorzystaniem tablicy interaktywnej i sprzętu komputerowego. 8.Komputery w szkole używamy, ale pamiętamy, że regulaminy w bibliotece i pracowni komputerowej przestrzegamy. 9.Bez zastanowienia nie wrzucamy nic do sieci, bo to nie są przecież śmieci.

7 Zdjęcia plakatów wykonanych przez uczniów z SP 4 w Chojnowie, autor zdjęć: J. Dziubak-Sobiechowska

8 Przez cały rok szkolny uczniowie pracowali metodą projektów edukacyjnych, lekcji odwróconych, czytania ze zrozumieniem, wykonywania eksperymentów oraz metodą „Uczymy innych”, wykorzystujących nowe technologie. Każdy nauczyciel zrealizował z grupą uczniów 4 zadania. Na stronie internetowej szkoły możecie znaleźć zakładkę „ Szkoła z klasą 2.0”. W tej zakładce przeczytacie o programie i naszych działaniach, zarówno z tego roku, jak i z ubiegłego.

9 Po sprawdzeniu przez moderatora programu zadań wykonanych przez nauczycieli w I semestrze, mamy na swoim koncie już 13 Dobrych Praktyk. praktyki1.jpghttp://blogiceo.nq.pl/przyrodabiolchemfiz/files/2013/06/dobre- praktyki1.jpg; wyszukano r.

10 Przy nazwie naszej szkoły już widnieje znaczek Szkoły Eksperckiej, co udaje się nielicznym szkołom uczestniczącym w programie.

11 ZADANIA ZREALIZOWANE W I SEMESTRZE Lekcje odwrócone 1.p.Bernarda Mormul Dzięki czemu organizmy uzyskują energię? / przyroda, klasa VI Podróże pomagają lepiej poznać świat. / przyroda w klasie VI 2.p.Violetta Gachowska Obliczanie ułamka danej liczby. / matematyka w klasie V Rodzaje trójkątów. / matematyka w klasie V 3.p.Małgorzata Cieśla O zamkach i rycerzach. / historia w klasie V Ziemia! Ziemia! / historia w klasie V

12 ZADANIA ZREALIZOWANE W I SEMESTRZE Uczymy innych 1.p.Justyna Dziubak-Sobiechowska Wild animals – poznajemy nazwy dzikich zwierząt. Uczniowie klasy 6 uczyli uczniów klasy 2. (j.angielski) Painta poznajemy, przy okazji Dzień Babci i Dziadka świętujemy. Uczniowie klasy 6 uczyli uczniów klasy 2. (j.angielski)

13 ZADANIA ZREALIZOWANE W I SEMESTRZE Uczymy innych 2.p.Iwona Nowicka A trip to London. Wycieczka do Londynu. Uczniowie klasy 6 uczyli uczniów klasy 4. (j.angielski) I like fruit. Uczniowie klasy 6 uczyli uczniów klasy 3. (j.angielski) 3.p.Marzena Rudzka-Kupczyńska Jednostki długości. Szóstoklasistki uczą młodszych kolegów matematyki. Uczniowie z klasy 6 uczyli uczniów z klasy 4. (matematyka) SPACER PO CHMURZE - szóstoklasiści uczą rówieśników. (informatyka) 4.p.Aneta Czapska "Meet my family" - czwartoklasiści uczą pierwszoklasistów. (język angielski) Lekcja angielskiego dla rodziców. (język angielski)

14 ZADANIA ZREALIZOWANE W I SEMESTRZE Projekt 1.p.Anna Denisiak Bezpieczna Szkoła (uczniowie z Samorządu Uczniowskiego) 2.p.Sabina Kaszowska Angielski wokół nas (uczniowie klasy V) 3.p.Barbara Słotwińska Nasza TV. (uczniowie klasy VI)

15 ZADANIA ZREALIZOWANE W I SEMESTRZE Czytanie ze zrozumieniem p.Beata Wawrzeńczyk Artykuł "Słone złoto czytamy i beczkę soli z nim zjadamy". Akcja czytelnicza. Powstała gazetka "Lubię czytać”

16 ZADANIA ZREALIZOWANE W II SEMESTRZE Lekcje odwrócone p.Małgorzata Cieśla – „Solidarność.” p.Violetta Gachowska – „Mnożenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000…” Projekty p.Aneta Czapska – „A visit to our school.” p.Iwona Nowicka – „Spacerkiem po szkole.” p.Beata Wawrzeńczyk – „Spacerkiem po szkole.” p.Marzena Rudzka-Kupczyńska – „Spacerkiem po szkole.”

17 Projekt „ Spacerkiem po szkole…” Realizowali go uczniowie z różnych klas, także dziewczyny z koła dziennikarskiego od pani Beaty Wawrzeńczyk. Ich zadaniem było pooglądanie starych kronik, przeprowadzenie wywiadu z byłym panem dyrektorem i obecną panią dyrektor. Link do reportażu https://atavistcomcmsproject.atavist.com/spacerkiem-po-szkole#chapter Grupa pani Iwony Nowickiej robiła wywiady z rodzicami jako absolwentami, poza tym chłopcy z grupy pani Marzeny Rudzkiej-Kupczyńskiej kręcili filmy, na wywiadzie z panią dyrektor też byli z kamerą. Efekty pracy są wspólne na Atavist. Dziewczęta z koła dziennikarskiego w ramach tego projektu wydały też gazetkę - tradycyjne papierowe wydanie. Link do gazetki

18 Uczymy innych p.Anna Denisiak – „Razem nauczymy się więcej” (powstał teledysk „Czwórkowy Rock and Roll” p.Justyna Dziubak-Sobiechowska – „Savoir vivre dla najmłodszych.” (lekcja dla grupy świetlicowej) „Układ współrzędnych” (lekcja dla uczniów klasy 4a z koła matematycznego) Obydwie lekcje zostały przeprowadzone przez uczniów z klasy 6c. p.Sabina Kaszowska – „Rocket into space.” (lekcja dla przedszkolaków) Odkrywaj, eksperymentuj, dociekaj… p.Bernarda Mormul – „Światło, światełko, promień – zjawisko załamania światła.” Czytaj (ze zrozumieniem) – praca z tekstem p.Barbara Słotwińska - „Lubię to!”

19 DZIAŁANIA PANI Marzeny Rudzkiej-Kupczyńskiej W pierwszym semestrze realizowałam zadanie „Uczymy innych”. Były to dwie lekcje – matematyka w klasie czwartej i zajęcia komputerowe w klasie szóstej. W obu przypadkach zajęcia prowadzili uczniowie z klasy 6a. Dziewczęta prowadzące lekcję matematyki wprowadziły pojęcie „jednostka długości” i nauczyły czwartoklasistów zamiany jednostek. W czasie zajęć komputerowych, prowadzący je chłopcy, przekonali rówieśników do korzystania z narzędzi sieciowych – dysku Google oraz programu do edycji grafiki. W drugim semestrze, wraz z trzema paniami – Beatą Wawrzeńczyk, Iwoną Nowicką i Anetą Czapską, realizowałam projekt uczniowski „Spacerkiem po szkole”. Zadanie mojej grupy, składającej się z chłopców z szóstej a, polegało na zebraniu materiałów przygotowanych przez grupy moich koleżanek i stworzeniu (z wykorzystaniem pomysłów innych) reportażu interaktywnego przy pomocy programu Atavist.

20 DZIAŁANIA PANI Marzeny Rudzkiej-Kupczyńskiej Zdjęcia: M.Rudzka-Kupczyńska

21 DZIAŁANIA PANI Anety Czapskiej W I semestrze 2015/2016 wybrałam ścieżkę edukacyjną Uczymy innych i wraz z uczniami przygotowałam dwie lekcje z tego cyklu. Pierwszą lekcję przeprowadziła grupa uczniów z klasy IV a. Uczyli oni swoich kolegów i koleżanki z klasy I d. Lekcja dotyczyła nazw członków rodziny po angielsku i była bogata w gry i zabawy aktywizujące maluchów. Uczniowie sami przygotowali zadania interaktywne dla pierwszaków, wykorzystując platformę a czerpiąc z zasobów Internetu wyszukali kolorowanki dla młodszych kolegów. Drugą lekcję natomiast przygotowali moi wychowankowie z klasy IV c, którzy postanowili nauczyć swoich rodziców nazw ubrań. Również posłużyli się pomysłami na różne gry i łamigłówki, także te opracowane w formie interaktywnej. Lekcja bardzo podobała się rodzicom, którzy bardzo chętnie wzięli w niej udział.http://learningapps.org

22 DZIAŁANIA PANI Anety Czapskiej W II semestrze 2015/2016 wybrałam ścieżkę Projekt edukacyjny. Wspólnie z moimi uczniami, a także innymi nauczycielami zdecydowaliśmy się wspólnie realizować projekt poświęcony trzydziestoleciu szkoły. Moi uczniowie przygotowali książeczki elektroniczne z wykorzystaniem aplikacji oraz Tematem ich książeczek była „Wizyta w naszej szkole” („A visit to our school”) i przedstawiali w nich obecny wizerunek szkoły widziany ich oczami. Przygotowując się do ich wykonania uczniowie zbierali informacje – dowiadywali się m.in. ilu jest uczniów w naszej szkole, a ilu pracuje w niej nauczycieli. Wykonywali też zdjęcia szkolnych pracowni, sali gimnastycznej czy basenu. Wyszukiwali też zdjęcia tych obiektów w Internecie. Te e- książeczki stanowiły część większego reportażu o szkole, przygotowanego przez pozostałych uczestników projektu.

23 DZIAŁANIA PANI Anety Czapskiej Zdjęcia: Aneta Czapska

24 DZIAŁANIA PANI Sabiny Kaszowskiej I semestr to realizacja projektu z klasą 5a „Angielski wokół nas” Zdjęcia: Sabina Kaszowska

25 DZIAŁANIA PANI Sabiny Kaszowskiej Działania z II semestru Piątoklasiści uczą przedszkolaki języka angielskiego!!! 3 marca uczennice z klasy Vc – Wiktoria Rybczyńska, Agata Zdreska, Julia Wiśniewska i Anna Tersa wraz z p. Sabiną Kaszowska wybrały się do Przedszkola Miejskiego nr 1, aby przeprowadzić lekcję z języka angielskiego pt” Rakietą w kosmos” w ramach projektu „Szkoła z klasą 2.0”. Zgodnie z hasłem tegorocznej edycji „Rok Otwartej Szkoły” postanowiliśmy wyjść za mury naszej szkoły, by podzielić się wiedza językową. Uczennice przygotowały zabawy z muzyką, nagrały dźwięki na dyktafon i piosenkę o planetach, przygotowały plakat o kosmosie, karty pracy, puzzle, zabawy z pacynkami i karty obrazkowe. Ciekawy scenariusz i zabawy językowe sprawiły, że przedszkolaki bardzo chętnie zgłaszały się i już zadeklarowały chęć wzięcia udziału w podobnych zajęciach.

26 DZIAŁANIA PANI Sabiny Kaszowskiej Działania z II semestru Piątoklasiści uczą przedszkolaki języka angielskiego!!! Zdjęcia: Sabina Kaszowska

27 DZIAŁANIA PANI Violetty Gachowskiej Lekcja odwrócona W klasie 5c nauczycielka matematyki p. Violetta Gachowska wykorzystała na zajęciach metodę lekcji odwróconej. Lekcja odwrócona, zgodnie z nazwą, polega na tym, że uczniowie sami mają przygotować się do następnej lekcji, zgodnie z otrzymaną i omówioną wcześniej instrukcją przygotowaną przez nauczyciela. Lekcja zaczyna się od zadań. Tematy zrealizowane na lekcjach matematyki metodą lekcji odwróconej: Obliczanie ułamka liczby. Rodzaje trójkątów. Mnożenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000… Procent.

28 DZIAŁANIA PANI Violetty Gachowskiej Zdjęcia: Violetta Gachowska

29 DZIAŁANIA PANI Iwony Nowickiej Uczennice wcieliły się w rolę nauczycielek i przeprowadzić lekcję języka angielskiego w klasie IV b. Wspólnie z panią uzgodniły, że tematem lekcji będzie,,Wycieczka do Londynu’’. Podczas lekcji przedstawiły Londyn, jego zabytki, interesujące zakątki, tradycje, sporty i popularne dania oraz wiele ciekawostek z kultury Brytyjskiej. Przeprowadzona lekcja dostarczyła Uczniom wiele satysfakcji i wzbogaciła ich doświadczenie. Bardzo miły był fakt, że uczniowie tak aktywnie i z dużym zaangażowaniem brali udział w lekcji.

30 DZIAŁANIA PANI Justyny Dziubak-Sobiechowskiej Do wykonania pierwszego zadania metodą „Uczymy innych” zgłosiło się troje uczniów z klasy VI c – Karol Madura, Karolina Madura i Wiktoria Rutkowska. Odbiorcami byli uczniowie klasy II d (24 osoby) ze Szkoły Podstawowej nr 4 w Chojnowie. Celem szczegółowym lekcji było zapoznanie uczniów z nazwami nowych zwierzątek w języku angielskim oraz wyćwiczenie wymowy nowo poznanych zwierząt. Odbyło się szereg gier i zabaw językowych: „Król zwierząt”, „Magiczny krąg”, „Guessing game”….. W czasie zajęć uczniowie korzystali z Internetu, tablicy interaktywnej i komputerów. W czasie drugiej lekcji z tego cyklu, uczniowie kolorowali kolorowanki w programie komputerowym na komputerach w szkolnej pracowni komputerowej.

31 DZIAŁANIA PANI Justyny Dziubak-Sobiechowskiej Zdjęcia: Justyna Dziubak-Sobiechowska

32 DZIAŁANIA PANI Justyny Dziubak-Sobiechowskiej Zadanie 2 „Painta poznajemy, przy okazji Dzień Babci i Dziadka świętujemy” Lekcja metodą „Uczymy innych” przeprowadzona w klasie II d przez uczniów klasy VI c. Kartka wykonana przez uczniów

33 DZIAŁANIA PANI Justyny Dziubak-Sobiechowskiej Zadanie 3 Savoir vivre dla najmłodszych Odbiorcy to uczniowie klas pierwszych Szkoły Podstawowej nr 4 w Chojnowie (grupa świetlicowa – o.koło 20 osób). Uczący to uczniowie klasy VI c (grupa ośmioosobowa). Cele ogólne: -zwiększenie świadomości uczniów na temat kultury osobistej Cele szczegółowe: -zapoznanie uczniów z pojęciem „savoir vivre” -nauka dobrych manier -podkreślenie wagi stosowania zasad dobrego wychowania -zachęcenie uczniów do stosowania zasad savoir vivre w życiu codziennym

34 DZIAŁANIA PANI Justyny Dziubak-Sobiechowskiej Zadanie 4 Temat: Układ współrzędnych Odbiorcy to uczniowie klasy 4a na zajęciach koła matematycznego. Uczący to uczniowie klasy 6c: Karol i Karolina Madura oraz wiktoria Rutkowska.


Pobierz ppt "SZKOLNY FESTIWAL NAUKI W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 4 W CHOJNOWIE."

Podobne prezentacje


Reklamy Google