Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

ROLA POT W TWORZENIU ZINTEGROWANEGO SYSTEMU BADAŃ KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH TERESA BUCZAK.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "ROLA POT W TWORZENIU ZINTEGROWANEGO SYSTEMU BADAŃ KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH TERESA BUCZAK."— Zapis prezentacji:

1 ROLA POT W TWORZENIU ZINTEGROWANEGO SYSTEMU BADAŃ KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH TERESA BUCZAK

2 Kierunki i cele działań wytyczyliśmy...  Kierunki rozwoju turystyki do 2015 roku, MSiT :  Opracowanie zintegrowanego programu badań regionalnych gospodarki turystycznej  Rozwój metod badawczych w skali regionalnej i ogólnopolskiej  Marketingowa strategia Polski w sektorze turystyki na lata , POT: Zadanie Badania marketingowe Działania 1.Inicjowanie i prowadzenie badań marketingowych 2.Inicjowanie partnerstwa mającego na celu stworzenie zintegrowanego programu badań regionalnych 3.Wypracowanie spójnej metodologii badań popytu w skali regionalnej i krajowej w celu porównywalności oraz kompilacji danych i wyników 4.Inicjowanie stworzenia w partnerstwie internetowego narzędzia analiz rynkowych REGIONALNE BADANIA KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH2

3 Ludzie Procedury i metody zbierania, analizy i udostępniania informacji Sprzęt Nasz cel - Zintegrowany System Informacji Marketingowej REGIONALNE BADANIA KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH3 Wzrost konkurencyjności Polski jako obszaru recepcji turystycznej wymaga wsparcia informacyjnego na wszystkich szczeblach zarządzania turystyką

4 Zastosowania badań marketingowych Analiza potrzeb i postaw konsumenta Kształtowanie i ocena elementów marketingu- mix Analiza pozycji produktu lub marki w świadomości konsumenta Pomiar efektywności wykorzystania mediów REGIONALNE BADANIA KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH4

5 REGIONALNE BADANIA KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH5 „W badaniach rynku, podobnie jak w każdej innej działalności badawczej, nie jest sztuką udzielić odpowiedzi. Sztuką jest zadać adekwatne pytanie. Reszta to warsztat.” M. Penconek, Marketing w praktyce, lipiec –sierpień 1998, No 4

6 Co będziemy badać?  Potencjalny popyt na polskie produkty turystyczne na rynkach zagranicznych (strategicznych)  Pozycję konkurencyjną Polski w stosunku do głównych konkurentów na rynkach emisji ruchu turystycznego  Jakość i funkcjonalność stron internetowych wdrożonych i zarządzanych przez POT  Wizerunek Polski jako destynacji turystycznej  Efekty kampanii promocyjnych na rynkach zagranicznych  Poziom satysfakcji turystów zagranicznych i krajowych z zakupionych (konsumowanych) usług turystycznych REGIONALNE BADANIA KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH6

7 Co zamierzamy w kwestii zadawania „adekwatnych” pytań? określenia zbioru danych uznanych za „kluczowe”. Powołanie zespołu ekspertów w celu opracowania zbioru pojęć, które będą stosowane w badaniach konsumentów usług turystycznych oraz określenia zbioru danych uznanych za „kluczowe”. Koordynowanie prac, przy współpracy z MSiT, nad przygotowaniem i upowszechnieniem wyników prac zespołu - „podręcznik” (maj 2010?) REGIONALNE BADANIA KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH7

8 Jak chcemy „integrować” i udostępniać wyniki badań? Zakupimy specjalistyczne oprogramowanie i sprzęt – platformę do realizacji badań on-line (I kwartał 2010). System umożliwia realizację nawet do 100 tys. wywiadów rocznie, zapewnia swobodę dostępu wielu użytkownikom i „generowanie” zaprojektowanych raportów on-line. Wdrożymy pierwszy projekt badawczy w celu przetestowania platformy jako narzędzia (do końca 2010) REGIONALNE BADANIA KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH8

9 Wsparcie procesu realizacji badań Składowanie danych Składowanie danych System bazodanowy Gromadzenie danych WWW Papier Telefon Wywiad Raportowanie SPSS Dystrybucja wyników on-line Przetwarzanie i udostępnianie danych MS Office Analiza Zarządzanie projektami badań Użytkownik Systemu HTML Reporter

10 Realizacja badań ankietowych on-line projekt badań kwestionariusz dobór próby automatyzacja zbierania danych dane gotowe do analiz kontrola realizacji próby analiza danych generowanie raportów publikowanie raportów możliwość automatyzacji System badań on-line

11 Dlaczego badania on-line w oparciu o platformę ? Niższe koszty realizacji badania niż w przypadku klasycznych technik badawczych (PAPI, CATI) Wysoka jakość danych (brak błędów związanych z realizacją badań realizowanych innymi technikami) Monitoring i pełna kontrola realizacji badania Dostęp do wyników ad-hoc w każdym momencie badania, niezależnie od poziomu realizacji projektu REGIONALNE BADANIA KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH11

12 Dlaczego akurat SPSS Dimensions? Pełna integracja z narzędziami SPSS wykorzystywanymi w Polskiej Organizacji Turystycznej Łatwe i intuicyjne narzędzie, dostępne z poziomu przeglądarki internetowej Badania międzynarodowe z wykorzystaniem wielu wersji językowych kwestionariusza w ramach jednego projektu Swoboda w nadawaniu uprawnień użytkownikom – dowolność sposobu współpracy z agencjami badawczymi i partnerami w regionach REGIONALNE BADANIA KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH12


Pobierz ppt "ROLA POT W TWORZENIU ZINTEGROWANEGO SYSTEMU BADAŃ KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH TERESA BUCZAK."

Podobne prezentacje


Reklamy Google