Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Praktyczne wykorzystanie teorii inteligencji wielorakich w przedszkolu i w szkole Toruń 2016 Magdalena Oleksy- Zborowska Toruń 2016.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Praktyczne wykorzystanie teorii inteligencji wielorakich w przedszkolu i w szkole Toruń 2016 Magdalena Oleksy- Zborowska Toruń 2016."— Zapis prezentacji:

1 Praktyczne wykorzystanie teorii inteligencji wielorakich w przedszkolu i w szkole Toruń 2016 Magdalena Oleksy- Zborowska Toruń 2016 G ardnerowskie S towarzyszenie E dukacyjne

2 ? G ardnerowskie S towarzyszenie E dukacyjne

3 O tym, jak inteligencja poszła do szkoły… Szkolna segregacja G ardnerowskie S towarzyszenie E dukacyjne

4 Inteligencja przyrodnicza G ardnerowskie S towarzyszenie E dukacyjne Przyroda, rośliny i zwierzęta układają mi się w jedną wielką opowieść o życiu i świecie. /Faustyna, kl VI/

5 Inteligencja językowa G ardnerowskie S towarzyszenie E dukacyjne Dzięki inteligencji językowej można nieść pokój- porozumieć się z kimś i zakończyć konflikt. Lubię wymyślać opowiadania o przygodach cyfr i liczb, tak zapamiętuję kolejność działań. /Maciek, kl IV/

6 Inteligencja ruchowa G ardnerowskie S towarzyszenie E dukacyjne Uruchamiam mózg przez ruszanie rękami i nogami. Najlepsze dyktanda to Biegające Dyktanda, skaczę i mnożę. /Ula, klasa VI/

7 Inteligencja matematyczno- logiczna Inteligencja wizualno- przestrzenna G ardnerowskie S towarzyszenie E dukacyjne Matematyka i logika idą razem z intuicją detektywa. /Arek, kl III/ Świat składa się przecież z mnóstwa małych punktów w wielkiej przestrzeni. /Dominik, kl IV/

8 Inteligencja interpersonalna Inteligencja intrapersonalna G ardnerowskie S towarzyszenie E dukacyjne Nikt tak dobrze nie zorganizuje moich zadań jak ja sam. Nikt przecież nie siedzi w mojej głowie. /Franio, kl III/ Podobno nieustannie rozmawiam na lekcjach języka polskiego. To dlatego, że lubię współpracować i być ciągle w kontakcie. /Kasia, kl VI/

9 Inteligencja muzyczna G ardnerowskie S towarzyszenie E dukacyjne Muzyka pomaga wszystko zrozumieć- emocje innych ludzi i swój humor. Wystukuję rytm, gdy uczę się czegoś na pamięć. /Victoria kl III/

10 Inteligencja artystyczna, czy aktywność artystyczna? Pracownia j. polskiego i historii Anita Malec G ardnerowskie S towarzyszenie E dukacyjne

11 …inne typy inteligencji? G ardnerowskie S towarzyszenie E dukacyjne

12 G ardnerowskie S towarzyszenie E dukacyjne

13 Biurka… Poradniki… Podręczniki… Kto tu nawiguje? Kto tu steruje? G ardnerowskie S towarzyszenie E dukacyjne

14 Samodzielność Kreatywność Współpraca Dialog i kompromis Docenianie siebie i innych G ardnerowskie S towarzyszenie E dukacyjne

15 G ardnerowskie S towarzyszenie E dukacyjne Odwaga Szacunek Miejsce na pomyłki … i pomoc

16 G ardnerowskie S towarzyszenie E dukacyjne Czego Jaś się nie nauczy…

17 Dziękuję, M. Oleksy- Zborowska G ardnerowskie S towarzyszenie E dukacyjne

18 Korzystałam z: Gardner H., Inteligencje wielorakie. Teoria w praktyce Gardner H., Kornhaber L. M., Wake K. W., Inteligencja, wielorakie perspektywy Gardner H., Niepospolite umysły. O czterech niezwykłych postaciach i naszej własnej wyjątkowości Nęcka E., Pobudzenie intelektu. Zarys formalnej teorii inteligencji Nęcka E., Psychologia twórczości Robinson K., Oblicza umysłu. Ucząc się kreatywności Sterna D., Uczę (się) w szkole Żylińska M., Neurodydaktyka, czyli nauczanie przyjazne mózgowi Zatorska M., Kopik A., Wielorakie podróże- edukacja dla dziecka G ardnerowskie S towarzyszenie E dukacyjne


Pobierz ppt "Praktyczne wykorzystanie teorii inteligencji wielorakich w przedszkolu i w szkole Toruń 2016 Magdalena Oleksy- Zborowska Toruń 2016."

Podobne prezentacje


Reklamy Google