Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

A.M.Zarzycka. Rdzeń produktu Produkt rzeczywisty Produkt poszerzony Marka Opakowanie Jakość Stylistyka Cechy Serwis Gwarancja Instalacja Dostawa Możliwość.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "A.M.Zarzycka. Rdzeń produktu Produkt rzeczywisty Produkt poszerzony Marka Opakowanie Jakość Stylistyka Cechy Serwis Gwarancja Instalacja Dostawa Możliwość."— Zapis prezentacji:

1 A.M.Zarzycka

2 Rdzeń produktu Produkt rzeczywisty Produkt poszerzony Marka Opakowanie Jakość Stylistyka Cechy Serwis Gwarancja Instalacja Dostawa Możliwość zakupu na kredyt Doradztwo Szkolenia

3  strategia standaryzacji (rozszerzenia)  strategia adaptacji (różnicowania)  strategia innowacji produktowej A.M.Zarzycka

4 StandaryzacjaAdaptacjaStworzenie nowego produktu StandaryzacjaStrategia podwójnego rozszerzenia Strategia adaptacji produktu/ rozszerzenia komunikowania Innowacja produktowa AdaptacjaStrategia rozszerzenia produktu/ adaptacji komunikowania Strategia podwójnej adaptacji Produkt Promocja A.M.Zarzycka

5  poziom kultury technicznej  koszt siły roboczej  analfabetyzm  poziom dochodu  dostępność kredytu konsumpcyjnego  odległość rynku docelowego  warunki klimatyczne i fizyczne użytkowania produktu  rozmiary produktu  standardy energetyczne  wymogi dot. bezpieczeństwa, ekologii, higieny..  uwarunkowania kulturowe A.M.Zarzycka

6  powstawanie jednolitego rynku światowego  mobilność konsumentów  korzyści skali  oszczędności kosztów marketingowych  oddziaływanie technologii  istnienie narodowych wizerunków produktów A.M.Zarzycka

7  odpowiada potrzebom nabywców różnych krajów  duża znajomość marki na rynkach zagranicznych  odpowiada standardom międzynarodowym A.M.Zarzycka

8 1. Nadawca a gestor marki 2. Rodzaj i zasięg rynkowy marki  marki lokalne  marki regionalne  marki globalne A.M.Zarzycka

9 1. Produkt markowy czy bezmarkowy 2. Marka własna, marka pośrednika, wspólna marka 3. Jeden rynekWiele rynków 4. Jedna marka, różne markimarka globalna, marki lokalne A.M.Zarzycka

10 Źródło: Coca-Cola IBM Microsoft Google GE McDonald’s Intel Apple Disney Hewlett-Packard

11 Strategia pojedynczej markiStrategia wielu marek (różnicowania marek) Strategia pokrycia marki (marki parasola) Strategia rodziny marek (portfela marek lokalnych) A.M. Zarzycka Liczba marek jedna wiele Liczba zakresów produktów wiele jeden

12  produkt i marka standaryzowana (Sony, Agfa)  produkt i marka zdyferencjonowana (artykuły żywnościowe Nestlé)  standaryzowany produkt i zdyferencjonowana marka (Langnese, Algida, Eskimos, Iglo koncernu Unilever)  zdyferencjonowany produkt i standaryzowana marka (Danone) A.M. Zarzycka

13 Czas Sprzedaż Wprowadzenie Wzrost Dojrzałość Spadek Kraj A Kraj B Kraj C Kraj macierzysty

14 A.M.Zarzycka > 3 lataCzas Kraj macierzysty Kraj A Kraj B

15 A.M.Zarzycka 1- 2 lataCzas Kraj macierzysty Kraj AKraj BKraj C

16  o krótkich cyklach życia w branżach wybitnie innowacyjnych  luksusowych  w których funkcjonalność jest mniej ważna niż estetyka  na które popyt w krajach słabiej rozwiniętych jest mały  których rozwój związany jest ze specyficzną wiedzą lub usługami A.M.Zarzycka


Pobierz ppt "A.M.Zarzycka. Rdzeń produktu Produkt rzeczywisty Produkt poszerzony Marka Opakowanie Jakość Stylistyka Cechy Serwis Gwarancja Instalacja Dostawa Możliwość."

Podobne prezentacje


Reklamy Google