Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU."— Zapis prezentacji:

1 OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY

2 PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU

3 Istnieje wiele powodów, dla których nie możemy odnieść oczekiwanego sukcesu.

4 Główny z nich to fakt, że próbujemy zmienić to, co jest, a powinniśmy skupić się na osiągnięciu tego, co chcielibyśmy uzyskać w przyszłości.

5 Najpierw ustalmy priorytety

6 Podstawowe pytania jakie należy zadać formułując nasze priorytety: DO CZEGO ZMIERZAMY- co będzie konkretnym efektem naszych działań? CO MOŻEMY I CO POWINNIŚMY ZROBIĆ- jak zamierzamy rozpoznać i zaspokoić potrzeby naszych klientów, co już mamy, z czego możemy skorzystać, od czego należy zacząć? W JAKI SPOSÓB SPRAWDZIĆ CO ZROBILIŚMY- w celu określenia czy i w jakim stopniu udało nam się osiągnąć zamierzone cele?

7 MODEL GROW

8 PYTANIA KLUCZOWE jakie są rzeczywiste i najbardziej widoczne potrzeby szkoły? czy są to potrzeby skonsultowane z tymi, na których mają wpływ, czy raczej wynikają z indywidualnych doświadczeń oraz przekonań autorów? kogo konkretnie dotyczą poszczególne potrzeby i jaki jest stopień otwartości tych osób na możliwe do zaproponowania zmiany?

9 BY OSI Ą GN ĄĆ OPTYMALNY EFEKT W RAMACH WYBRANEGO PRIORYTETU MUSIMY SOBI E ODPOWIEDZIE Ć NA PYTANIE PO CO?

10 ANALIZAPOTRZEB JAKOŚĆMOTYWACJAKOMPETENCJEPROCESYINFORMACJEZASOBY

11 dostęp do odpowiednich pomocy dydaktycznych narzędzia umożliwiające badanie osiągnięć uczniów(np. testy, arkusze obserwacji uczniów) dostęp do nowych technologii ze szkoleniami na temat ich obsługi dobrze wyposażona biblioteka dla nauczycieli

12 INFORMACJE praktyczne rozumienie wymogów kompetencyjnych zapisanych w nowych podstawach programowych celowość i korzyści zmian egzaminów zewnętrznych szczegółowe dane dotyczące wymagań formalno-prawnych od nauczycieli jasno określone obowiązki nauczycieli optymalne informacje zwrotne

13 STRUKTURA/PROCESY optymalny dobór osób funkcyjnych w szkole i możliwie jednoznaczny podział kompetencji konstruktywne raportowanie i wykorzystywanie wyników ewaluacji realizacja zajęć pozalekcyjnych w czasie optymalnym dla wszystkich wsparcie w organizacji zajęć pozalekcyjnych

14 KOMPETENCJE ZAWODOWE organizacja szkoleń dających możliwość aktywnego rozwoju szkolenia kształcące umiejętności rozwiązywania konkretnych potrzeb wymiana doświadczeń nauczycieli tego samego przedmiotu- w ramach szkoły i z innymi nauczycielami dofinansowanie do kursów i szkoleń zewnętrznych

15 MOTYWACJA udział w „zyskach” wypracowanych przez szkołę jasne oczekiwania i systematyczne udzielanie informacji zwrotnej dobre relacje wewnętrzne poczucie bezpieczeństwa i satysfakcji w szkole oraz poza nią równe traktowanie w podejściu do spraw formalnych dobry lider

16 JAKOŚĆ ŻYCIA W ORGANIZACJI wsparcie w sytuacjach kryzysowych większe kompetencje dla nauczycieli i przydział zadań zgodnie z predyspozycjami jasne oczekiwania i obowiązki optymalizacja rozłożenia czasu pracy (lekcje, dyżury) rozsądny zakres zajęć dodatkowych więcej czasu na dyskutowanie problemów w gronie

17 Jakie s ą warunki pozytywnej zmiany ?

18 MUSIMY AKCEPTOWAĆ FAKTY, ALE NIE MOŻEMY REZYGNOWAĆ Z PRACY NAD ICH ZMIANĄ

19 ZAMIAST SZUKAĆ POWODÓW, LEPIEJ SZUKAĆ SPOSOBÓW

20 CO MOŻEMY ZROBIĆ, DLA: OPTYMALNEJ ORGANIZACJI PROCESU NAUCZENIA W SZKOLE OPTYMALIZACJI PROCESU UCZENIA SIĘ UCZNIÓW PODCZAS LEKCJI EFEKTYWNEGO MOTYWOWANIA NAUCZYCIELI DO PRACY EFEKTYWNEGO MOTYWOWANIA UCZNIÓW DO UCZENIA SIĘ

21 ROZWÓJ W SZKOLE GWARANTUJE ZESPÓŁ I PROGRAM DZIAŁANIA

22 PROGRAM ROZWOJU SZKOŁY KTOCOJAKKIEDYZA ILE

23

24 Oczekiwany post ę p wymaga zmian formalnych jak i mentalnych

25 Dorośli angażują się bardziej gdy: wiedzą, czego nie wiedzą widzą i wierzą w korzyści z potencjalnej zmiany mogą zastosować nowe rozwiązania w praktyce mogą praktykować zmiany w atrakcyjnej formie czują się bezpiecznie

26 Musimy zmieni ć my ś lenie z poziomu z czego musimy si ę t ł umaczy ć i przej ść w wymiar my ś lenia o tym co powinni ś my i co mo ż emy zrobi ć ?

27 DZIĘKUJĘ Jarosław Kordziński Centrum Komunikacji i Mediacji „AKADEMIA DIALOGU”


Pobierz ppt "OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU."

Podobne prezentacje


Reklamy Google