Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”"— Zapis prezentacji:

1 Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”

2 U progu edukacji szkolnej ponad 80% dzieci pozytywnie ocenia własne zdolności uczenia się. Po ukończeniu „kursu szkolnego” 80% młodzieży i dorosłych uważa, że nauka jest czymś trudnym i przerasta ich możliwości. (G.Dryden, J. Vos, Rewolucja w uczeniu)

3 Dzieci nie uczą się w szkole, jak się uczyć. Dzieci są przekonane, że nie potrafią się uczyć. Dzieci osiągają niskie efekty w nauce. Co jest problemem?

4 Szkoła oferuje zajęcia efektywnej nauki. Nauczyciele uczą, jak się uczyć z sukcesem. Dzieci osiągają wyższe efekty w nauce. Projekt „Umiem się uczyć”:

5 Problem: niskie efekty nauczania w szkołach podstawowych Idea projektu: Odpowiedź: narzędzie podnoszące efektywność nauczania bez dodatkowych kosztów

6 Co wiemy o problemie? UZASADNIENIE REALIZACJI PROJEKTU

7 Co już wiemy o problemie? ________________________________________________  Słabe wyniki sprawdzianu szóstoklasisty w województwie  „Żeński” wzorzec edukacji  Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze w 94% szkół  Deklaracje nauczania aktywnymi metodami  Mała dostępność kursów efektywnej nauki Dane CKE i OKE w Łomży, Raport Kuratorium Oświaty w Olsztynie, 2007 Raporty badawcze CKE Raport o Kapitale Intelektualnym Polski

8 Badanie efektywności uczenia się i nauczania: województwo warmińsko-mazurskie, 2011r. Badanie efektywności uczenia się i nauczania.ppt

9 Czego dowiedzieliśmy się z badań? ________________________________________________  Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze niezwiązane z wynikami  Idea „wyrównywania braków”  Uczniowie kompetentni w ukryciu  Nauczyciele patrzący na pustą połowę szklanki  Chłopcy niżej oceniani przez swój styl uczenia się  Aktywny nauczyciel, bierny uczeń i…

10 Czego dowiedzieliśmy się z badań? ________________________________________________  8% uczniów aktywnie zgłasza potrzebę pomocy i wsparcia podczas lekcji  9% uczniów twierdzi, że potrafi się uczyć i wie, jak uczyć się jeszcze lepiej  50% uważa swoje sukcesy w nauce za przypadek  75% ma negatywne przekonanie o swoich kompetencjach

11 Więcej o badaniach:

12 Jakie są cele projektu?

13 Podniesienie poziomu edukacji w szkołach podstawowych Wzrost kompetencji uczniów Wzrost kompetencji nauczycieli

14 uczniów i 8400 nauczycieli z 515 szkół podstawowych w woj. 450 nauczycieli z min. 100 szkół podstawowych w woj. 81 nauczycieli i 1215 uczniów klas IV-VI szkół podstawowych w woj.

15 Co jest innowacyjnym produktem?

16 „Warsztaty Efektywnej Nauki” Program zajęć wspomagających dla uczniów klas IV-VI Warsztaty Efektywnej Nauki.ppt

17  30 scenariuszy zajęć w 5 modułach (30h)  podręcznik dla prowadzących zajęcia  program szkolenia przygotowującego dla nauczycieli Produkt:

18 Nowa oferta Realizacja Minimum zajęć d-w w ramach KN kosztów „Warsztaty Efektywnej Nauki” Samodzielność Poczucie Radość poznawcza skuteczności uczenia się

19 Jak produkt będzie testowany?

20 Potrójny cykl Deminga: 1 cykl = 5 miesięcy III. Szkolenia IV. Testowanie + superwizje V. Korekta narzędzia VI. Kolejny cykl II. Rekrutacja I. Przygotowanie dokumentacji Testowanie produktu:

21 Umiem się uczyć!

22 Dziękuję za uwagę „Instytut Badawczo – Szkoleniowy” Sp. z o.o.


Pobierz ppt "Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”"

Podobne prezentacje


Reklamy Google