Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Strategia kreacji i promocji marki dla oferty turystycznej Pętli Żuławskiej i Zatoki Gdańskiej Część I Strategia komunikacji marki.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Strategia kreacji i promocji marki dla oferty turystycznej Pętli Żuławskiej i Zatoki Gdańskiej Część I Strategia komunikacji marki."— Zapis prezentacji:

1 Strategia kreacji i promocji marki dla oferty turystycznej Pętli Żuławskiej i Zatoki Gdańskiej Część I Strategia komunikacji marki

2 Cel projektu opracowania strategii komunikacji marki Stworzenie spójnej oferty turystycznej opartej na: odpowiednim zagospodarowaniu szlaków wodnych (akwenu) infrastrukturze towarzyszącej i służącej obsłudze turystów w portach i w przystaniach; umożliwieniu sprawnego funkcjonowania operatorów turystyki wodnej; rozpoznawalnym wizerunku Pętli Żuławskiej i Zatoki Gdańskiej.

3 Podstawowe informacje Pętla Żuławska Zatoka Gdańska

4 Zalety Pętli Żuławskiej

5 Zalety Zatoki Gdańskiej Źródło: Opracowanie własne na podstawie przeprowadzonych badań.

6 Bariery Pętli Żuławskiej Źródło: Opracowanie własne na podstawie przeprowadzonych badań.

7 Bariery Zatoki Gdańskiej Źródło: Opracowanie własne na podstawie przeprowadzonych badań.

8 Podsumowanie diagnozy →Oferta Zatoki Gdańskiej jest znacznie bardziej rozpoznawalna od oferty Pętli Żuławskiej (zarówno wśród turystów, jak i wodniaków); →Istotnym elementem kształtującym pozytywny wizerunek Pętli Żuławskiej jest jej infrastruktura; →Zatoka Gdańska jest bardziej atrakcyjna w wymiarze uprawiania sportów wodnych.

9 Grupy docelowe Pętli Żuławskiej Pętla Żuławska Rodziny z dziećmi Początkujący żeglarze Osoby żeglujące rekreacyjnie Seniorzy Źródło: Opracowanie własne.

10 Grupy docelowe Zatoki Gdańskiej Zatoka Gdańska Doświadczeni żeglarze Młodzi ludzie szukający wyzwań Sportowcy Osoby ukierunkowane na doskonalnie swoich umiejętności Źródło: Opracowanie własne.

11 Cel nadrzędny Stworzenie spójnego wizerunku Pętli Żuławskiej oraz Zatoki Gdańskiej, budowanego przez komunikację atrakcyjności turystycznej, z uwzględnieniem odrębności marek.

12 Kontakt bezpośredni Media tradycyjne Internet i nowe technologie Kanały komunikacyjne

13 Wnioski i rekomendacje WNIOSEKREKOMENDACJA Oferta Zatoki Gdańskiej jest bardziej rozpoznawalna od oferty Pętli Żuławskiej Należy zbudować i wykreować wspólną markę Brak jednoznacznych skojarzeń wpływających na rozpoznawalność Zatoki oraz Pętli Wykreowanie i promocja cech identyfikujących wspólna markę Główną zaletą Pętli Żuławskiej jest wysoki standard wyposażenia oraz świadczenia usług Utrzymanie dotychczasowego standardu oraz dalsza rozbudowa obiektów Główną wadą Pętli Żuławskiej jest zbyt mała liczba miejsc do cumowania Uwzględnienie przy rozbudowie lub odnowie infrastruktury Pętli wskazanego problemu

14 Wnioski i rekomendacje WNIOSEKREKOMENDACJA Główną zaletą Zatoki Gdańskiej jest łatwość dostępu do obiektów od strony lądu Utrzymanie dotychczasowego standardu oraz dalsza rozbudowa obiektów Główną wadą Zatoki Gdańskiej jest zbyt mała liczba miejsc do cumowania Uwzględnienie przy rozbudowie lub odnowie infrastruktury Zatoki wskazanego problemu Problemy, których rozwiązanie jest niezbędne dla stworzenia skutecznej promocji wspólnej oferty, to: różnorodność warunków panujących na akwenach, konkurencja ze strony innych dróg wodnych etc. Wyeliminowanie istniejących problemów oraz ukierunkowanie komunikacji do zaproponowanych grup docelowych. Marka Zatoki Gdańskiej powinna zostać stworzona w oparciu o jej specyfikę Promowanie odrębności Zatoki Gdańskiej, przy kreowaniu wspólnego wizerunku marki.

15 Strategia kreacji i promocji marki dla oferty turystycznej Pętli Żuławskiej i Zatoki Gdańskiej Część II Kreacja kampanii promocyjnej

16 Wspólne hasła reklamowe Pomorskie – szlaki wodne Pomorskie – szlaki wodne Pomorskie – tu żegluję, tu zacumuję Pomorskie – tu żegluję, tu zacumuję Pomorskie – tu pływam, tu wypoczywam Pomorskie – tu pływam, tu wypoczywam Pomorskie – pełną burtą Pomorskie – pełną burtą Pomorskie – (wybierz) właściwy azymut Pomorskie – (wybierz) właściwy azymut Pomorskie – zawiń do właściwego portu Pomorskie – zawiń do właściwego portu

17 Zindywidualizowane hasła reklamowe PĘTLA ŻUŁAWSKA ZATOKA GDAŃSKA czas na spokój czas na wyzwania spokój natury energia wyzwań bądź wodniakiem miej na to patent szlak natury morze wyzwań kurs na wytchnienie kurs na wyzwanie złap oddech złap wiatr

18 Działania PR Artykuły sponsorowane w polskiej i zagranicznej prasie specjalistycznej. Media społecznościowe (e-PR) Promowanie Pętli Żuławskiej i Zatoki Gdańskiej podczas imprez Udział w programie telewizyjnym pokazującym atrakcyjne w Polsce regiony turystyczne Rozszerzenie regat Trzech Marszałków, regaty dwuetapowe, drużyna gwiazd Źródło: Opracowanie własne.

19 Działania Ambientowe Żagiel z byle czego (np. z surowców odnawialnych) Żagiel z byle czego (np. z surowców odnawialnych) Gra wodna – pieczęcie do wymiany na nagrodę Gra wodna – pieczęcie do wymiany na nagrodę Popłyń/ Zapłyń/ Wypłyń/ Dopłyń/ Zajedź dalej Popłyń/ Zapłyń/ Wypłyń/ Dopłyń/ Zajedź dalej

20 Strategia kreacji i promocji marki dla oferty turystycznej Pętli Żuławskiej i Zatoki Gdańskiej Część III Model zarządzania produktem turystycznym

21 Elementy składowe produktu turystycznego Rdzeń produktu Podstawowe potrzeby przejawiane przez turystów Produkt rzeczywisty Podstawowe elementy pakietu turystycznego, umożliwiające realizację istoty produktu Produkt poszerzony Dodatkowe świadczenia wchodzące w skład oferty turystycznej, dzięki którym produkt staje się bardziej atrakcyjny Rdzeń produktu: akwen Zatoki Gdańskiej i Pętli Żuławskiej Produkt rzeczywisty: przystanie i porty wraz z istniejącą infrastrukturą Produkt poszerzony: firmy czarterujące, kluby jachtowe, szkoły pływania

22 Struktura modelu zarządzania produktem turystycznym (wariant I) Pętla Żuławska sp. z o.o. MOSiR/firmy prywatne Gminy z terenu Pętli Żuławskiej i Zatoki Gdańskiej Partner/właściciel infrastruktury Zarządca/Spółka Partnerów Operatorzy rejonu Pętli Żuławskiej Przedstawiciel Operatorów rejonu Zatoki Gdańskiej (np. MOSiR Gdańsk) Operatorzy rejonu Zatoki Gdańskiej Źródło: Opracowanie własne.

23 Konsorcjum Struktura modelu zarządzania produktem turystycznym (wariant II) Pętla Żuławska sp. z o.o. Przystanie Zatoki Gdańskiej sp. z o.o. MOSiR/firmy prywatne Gminy z terenu Pętli Żuławskiej i Zatoki Gdańskiej Partner/właściciel infrastruktury Zarządca/Spółka Partnerów Operatorzy rejonu Pętli Żuławskiej Partner/właściciel infrastruktury Zarządca/Spółka Partnerów Operatorzy rejonu Zatoki Gdańskiej Źródło: Opracowanie własne.

24 Koncepcja zarządzania marką na szczeblu regionalnym i lokalnym Segmenty i związane z nimi skojarzenia SEGMENTYSKOJARZENIA Segment turystyki wodnej i weekendowej Obszar ciszy i relaksu Segment turystyki aktywnej i specjalistycznej Obszar przeżyć i samorealizacji Segment turystyki przyrodniczo- krajoznawczej Obszar doznań i spokoju Segment hobbystówObszar aktywności i samorealizacji

25 Cele kampanii promocyjnej 1.Główny cel kampanii promocyjnej – przekazanie informacji o nowej marce 2.Pozostałe cele: Zbudowanie silnej świadomości marki Uzyskanie pozycji na rynku marek turystycznych

26 Wspólne działania Pętli Żuławskiej oraz Zatoki Gdańskiej Wspólne działania powinny obejmować: stworzenie zintegrowanego systemu promocji marki i poszczególnych produktów turystycznych; stworzenie zintegrowanego systemu informacji; zorganizowanie kampanii reklamowej marki, przygotowanie materiałów promocyjnych, udział w targach specjalistycznych czy konferencjach; włączenie w kampanię promocyjną Internetu i nowych technologii.

27 Koncepcja logotypów

28

29

30


Pobierz ppt "Strategia kreacji i promocji marki dla oferty turystycznej Pętli Żuławskiej i Zatoki Gdańskiej Część I Strategia komunikacji marki."

Podobne prezentacje


Reklamy Google