Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Lekcja w formie wideokonferencji Katarzyna Paliwoda WODN Łódź facebook: e-

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Lekcja w formie wideokonferencji Katarzyna Paliwoda WODN Łódź facebook: e-"— Zapis prezentacji:

1 Lekcja w formie wideokonferencji Katarzyna Paliwoda WODN Łódź facebook: e- mail:

2 Co to jest wideokonferencja? Antropolog Albert Mehrabian, prowadząc badania nad procesem komunikacji interpersonalnej, odkrył, że aż 55% komunikacji zachodzi za pośrednictwem form niewerbalnych, a zaledwie 7% informacji jest przekazywanych poprzez słowa. Z tych badań wynika również, że 38% informacji odbieramy za pośrednictwem intonacji głosu. Wyniki te potwierdził amerykański psycholog Ray Birdwhistell - wyniki jego badań wskazały, że 35% informacji pochodzi ze słów, zaś 65% z ekspresji niewerbalnej. Wideokonferencje umożliwiają znaczne podniesienie efektywności komunikacji w porównaniu z rozmową telefoniczną. Dzieje się tak dzięki temu, że: Komunikacja jest szybsza Rozmówcy lepiej się rozumieją Unika się błędów w zrozumieniu Dodatkową zaletą zastosowania wideokonferencji jest: Ograniczenie kosztów podróży służbowych i delegacji Efektywniejsze wykorzystanie czasu wysoko opłacanych specjalistów i menedżerów Możliwość natychmiastowej reakcji w sytuacjach kryzysowych Poprawienie komunikacji w rozproszonych geograficznie zespołach roboczych

3 Nauczanie zdalne - programy Platformy e-learningowe (np. Moodle) Programy do komunikacji (np. Skype) Programy do spotkań szkoleniowych w sieci – webinary (np. Click Meeting, Concept Board) Przygotowanie witryny edukacyjnej w sieci.

4 Sprzęt do komunikacji zdalnej Tablice interaktywne Tablety Projektory w roli tablicy interaktywnej Sprzęt do wideokonferencji Przykład sprzętu:

5 Skype GG Tlen- komunikator Google - czat Facebook – czat itp

6 Interaktywność – czy widzimy co robi uczeń, czy uczeń widzi nas? Czy może zabierać głos? Czy możemy z nim rozmawiać? Możliwość prezentowania pomocy dydaktycznych i zadań – Czy jest możliwość pokazania zadania czy też pomocy dydaktycznej w kontakcie zdalnym? Jak zmotywować ucznia do pracy? Jak sprawdzić czy nas słucha? (ogląda?)

7 Strony www Pokazy Prezentacje Filmy Portale społecznościowe Forum dyskusyjne Platforma e- learningowa

8 Jak przygotować zadanie? (jaką formę powinno mieć zadanie?) Tekst, film, pokaz? Pliki doc Pliki pdf Pliki ppt Pliki wmv Pliki audio

9 Webinar - (ang. "web": sieć i "seminar": spotkanie) - rodzaj internetowego seminarium prowadzonego i realizowanego za pomocą technologii webcast, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym spotkanie a uczestnikami, z wykorzystaniem wirtualnych narzędzi. W założeniu ma przypominać tradycyjne spotkanie i umożliwić kontakt mimo dużych odległości. Webinary wykorzystywane są głównie do dwóch celów: jako narzędzia szkoleniowe i do kontaktów biznesowych.internetowego seminarium webcastszkoleniowe

10 Ankiety. To narzędzie pozwala na poznanie opinii uczestników i bezpośrednią z nimi interakcję. Ankiety w ClickMeeting można przeprowadzać nie przerywając spotkania a ich wyniki pojawią się od razu po zakończeniu ankiety na ekranach uczestników w postaci przejrzystego diagramu. Zakładki. Otwórz poszczególne elementy (strony internetowe, prezentację, video z youtube) w osobnych zakładkach w pokoju – będziesz mógł szybko przełączać się pomiędzy nimi i zaoszczędzisz czas potrzebny na otwarcie nowej strony czy wczytanie prezentacji (pamiętaj również, by wszystkie potrzebne dokumenty załadować przed spotkaniem). Odpowiednie tempo. Nie spiesz się, bo trudno będzie za Tobą nadążyć. Spróbuj znaleźć taką formułę, która pozwoli na objęcie całego zaplanowanego materiału, uzyskanie komentarzy od uczestników i podjęcie ważnych decyzji, bez niepotrzebnego przedłużania spotkania. Wypracowanie takiej formuły może zająć trochę czasu i energii. Ale szybko przekonasz się, że warto. Pytania od uczestników na końcu spotkania. Podsumuj spotkanie mniej więcej na kwadrans przed jego zakończeniem tak, by został jeszcze czas na pytania. Nie zapomnij uczynić z tego osobnego punktu w harmonogramie spotkania – to bardzo ważna informacja dla potencjalnych uczestników, którzy na pewno zostaną do końca wiedząc, że został zaplanowany czas na dyskusję.

11 O programach do webinarów program-do-webinarow-i-webcastow/ program-do-webinarow-i-webcastow/ 11/09/24/google-hangouts-i-wtyczka- conceptboard/ 11/09/24/google-hangouts-i-wtyczka- conceptboard/

12 Zwiększenie możliwości w programie o nową funkcjonalność – współdzielenie ekranu. Umożliwia prezentowanie pomocy, wyświetlanie prezentacji itp. film pobrany z portalu You Tube

13 Jak współdzielić? cd film pobrany z portalu You Tube

14 Dokumenty Google Edytory zdalne wraz z miejsce przyznanym użytkownikowi podczas założenia poczty gmail stanowią środowisko edukacyjne, które może być udostępnianie uczniom i słuchaczom. Przy wykorzystaniu edytorów zdalnych można przygotować zajęcia zdalne lub też internetową formę pracy domowej. Można pracować grupowo nad zagadnieniem –za pomocą udostępnienia plików. Witryny Google mogą stanowić wirtualna publikację. Google Web Store https://chrome.google.com/webstore/detail/lklieeaongcaklpejdodbkcmbd fpdabj https://chrome.google.com/webstore/detail/lklieeaongcaklpejdodbkcmbd fpdabj https://www.google.com/chrome/intl/pl/more/webstore.html

15 Instrukcja obsługi w języku angielskim

16

17

18

19

20

21

22 clickmeeting-dzialanie-programu/

23

24 ary-transmisje.html _pl/about_us/events_webinars/

25 2,e_learning_wymaga_od_studentow_sam odyscypliny.html wiecej_e-learningu.html aspekty-e-learningu-%E2%80%93- seminarium-cpi/ nauczaniem-na-odleglosc html mentor.edu.pl/artykul/index/numer/24/id/ / _Projekt_rozporzadzenia_ warunki.pdf

26 Kilka artykułów na temat uczenia zdalnego https://repozytorium.amu.edu.pl/jspui/bitstream/10593/954/1/BJakubczak1.pdf https://repozytorium.amu.edu.pl/jspui/bitstream/10593/954/1/BJakubczak1.pdf wszystkich_ html wszystkich_ html

27 Czas trwania spotkania: minut Ilość zadań: kilka 4-7 Ćwiczenia sprawdzające: co 15 minut sprawdzić aktywność Współpraca uczestników w zadaniu: praca parami, grupowa Pokazy i prezentacje: krótkie, schematyczne Tematyka spotkań: jeden, góra dwa tematy Intonacja: głos spokojny, wolna wymowa, zwracamy się po imieniu (nikiem) do uczestnika Przygotować wersje w pliku materiałów sieciowych

28 Przed webinarem przetestować łącze i sprawdzić działanie programu Przypomnieć uczestnikom termin spotkania – mailem lub sms’em Ewentualne materiały ćwiczeniowe przesłać mailem do uczestników wcześniej Przygotować notatnik – miejsce, w którym zanotujemy uwagi i pytania uczestników Przygotować szklankę wody mineralnej lub innego napoju Przygotować zegar – odmierzający czas spotkania

29 Zastosowanie w praktyce szkoleniowej ? Zadania do wykonania w parach.


Pobierz ppt "Lekcja w formie wideokonferencji Katarzyna Paliwoda WODN Łódź facebook: e-"

Podobne prezentacje


Reklamy Google