Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W SIEDLCACH JOLANTA WYSOCKA KONKURS Siedlce, maj 2013 r.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W SIEDLCACH JOLANTA WYSOCKA KONKURS Siedlce, maj 2013 r."— Zapis prezentacji:

1 ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W SIEDLCACH JOLANTA WYSOCKA KONKURS Siedlce, maj 2013 r.

2 Wszystkie nieprzydatne substancje i przedmioty, których posiadacz pozbywa się, zamierza pozbyć lub do ich pozbycia się jest obowiązany.

3 Często nie wiadomo jak zakwalifikować dany odpad. Poniżej krótki opis najczęściej „produkowanych” odpadów:  Nieczystości komunalne – to odpady powstające w gospodarstwach domowych, także odpady nie zawierające odpadów niebezpiecznych pochodzące od innych wytwórców odpadów, które ze względu na swój charakter lub skład są podobne do odpadów powstających w gospodarstwach domowych,  Odpady komunalne wielkogabarytowe – to odpady komunalne, które ze względu na swoje rozmiary i masę nie mogą być zbierane w typowych pojemnikach na odpady (są to m.in. meble, wózki dziecięce itp.),

4  Odpady mokre - czyli czyste (wydzielone z pozostałej masy) są to odpady ulegające biodegradacji - przeznaczone do kompostowania tj. - odpady kuchenne, resztki i obierki z owoców i warzyw, skoszona trawa i zgrabione liście, drewno (o gabarytach umożliwiających umieszczenie w pojemniku lub worku), fusy z kawy i herbaty, skorupki jajek, mokry papier lub karton (karton i papier bez dodatków innych materiałów np. folii),  Odpady suche - czyli reszta odpadów pozostałych po wyselekcjonowaniu części odpadów ulegających biodegradacji tj. - papier, tektura, szkło, tworzywa sztuczne, folia, puszki, opakowania wielomateriałowe (np. kartoniki po mleku lub sokach), tekstylia,  Czysty gruz - odpady betonu, cegły, odpadów ceramicznych bez domieszek innych śmieci. Czystym gruzem NIE SĄ płyty kartonowo- gipsowe i inne elementy zawierające gips.

5 Odpowiedź brzmi: stosujmy 3R. Metoda ta integruje trzy bardzo istotne kwestie związane z odpadami:  Reduce - unikanie powstawania odpadów  Reuse - wielokrotne wykorzystanie produktów  Recycle - odzysk surowców wtórnych, również zwany recyklingiem Integracja i pragmatyczne stosowanie tych trzech metod pozwoli na drastyczne zmniejszenie śmieci - nawet trzydziestokrotnie.

6 Bo śmieci to cenny zasób. To, że coś trafia do kosza, wcale nie musi oznaczać, że nie może nam już więcej służyć. Wręcz przeciwnie. W ogromnej większości przypadków odpady można przerobić albo ponownie wykorzystać. Można też odzyskać z nich cenne surowce, których zapasy tak szybko się kurczą. Ze śmieci mogą powstać np. chusteczki higieniczne, papier toaletowy, kubki, doniczki, kolczyki, kosze, torebki a nawet meble czy ubrania! Po co więc wycinać na papier piękne, zdrowe lasy, skoro można go wyprodukować z makulatury?

7 Dla potrzeb selektywnej zbiórki odpadów surowcowych stosuje się pojemniki, oznaczone następującymi kolorami:

8 TAK należy wrzucać:  papier piśmienny,  gazety, czasopisma, gazetki reklamowe, ulotki,  katalogi,  książki,  pakowania tekturowe,  kartony, tekturę falistą. NIE należy wrzucać:  papieru samokopiującego, rachunków, faktur,  kalki,  zatłuszczonego papieru po masłach lub margarynach,  papieru woskowanego,  tapet, worków po wapnie, cemencie, gipsie, styropianie  kartonów po mleku i napojach,  pieluch jednorazowych i podpasek,  ubrań.

9 Żółtym - odpady opakowaniowe z metali, tworzyw sztucznych oraz opakowania wielomateriałowe. ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W SIEDLCACH JOLANTA WYSOCKA TAK należy wrzucać:  zgniecione i puste butelki po napojach (bez nakrętek),  zgniecione i puste butelki po chemii gospodarczej (bez nakrętek),  plastikowe nakrętki,  aluminiowe puszki po napojach,  kartony po mleku i napojach,  torebki, folie  worki, reklamówki,  koszyczki po owocach. NIE należy wrzucać:  butelek i pojemników z zawartością,  plastikowych zabawek,  opakowań po lekach,  opakowań po wyrobach garmażeryjnych,  opakowań po olejach spożywczych i silnikowych,  części samochodowych,  mebli i ich części,  jednorazowych naczyń,  sprzętu AGD.

10 TAK należy wrzucać:  butelki ze szkła barwionego po napojach (bez nakrętek),  słoiki ze szkła barwionego (bez nakrętek, zacisków, a także gumowych uszczelek). NIE należy wrzucać:  szkła okiennego,  szkła zbrojonego,  szkła żaroodpornego,  fajansu,  porcelany, ceramiki, doniczek, kryształu, kieliszków,  luster, kineskopów,  szyb samochodowych,  świetlówek, żarówek,  opakowań po lekach,  termometrów.

11 BIBLIOGRAFIA:  http://www.poznan.pl/mim/wos/jak-prawidlowo-segregowac- odpady,p,4043,4050,17728.html http://www.poznan.pl/mim/wos/jak-prawidlowo-segregowac- odpady,p,4043,4050,17728.html  http://naszesmieci.mos.gov.pl/jak-segregowac http://naszesmieci.mos.gov.pl/jak-segregowac  http://www.eioba.pl/a/1meu/jak-zyc-ekologicznie-czyli-walka-z- odpadami http://www.eioba.pl/a/1meu/jak-zyc-ekologicznie-czyli-walka-z- odpadami  http://pl.wikipedia.org http://pl.wikipedia.org  http://www.kon-tra.pl/porady/rodzaje-odpadow http://www.kon-tra.pl/porady/rodzaje-odpadow

12 DZI Ę KUJ Ę ZA UWAG Ę. ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W SIEDLCACH JOLANTA WYSOCKA


Pobierz ppt "ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W SIEDLCACH JOLANTA WYSOCKA KONKURS Siedlce, maj 2013 r."

Podobne prezentacje


Reklamy Google