Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Przedsiębiorczość Innowacyjna Prezentacja końcowa  Tytuł projektu: eGuard  Skład grupy: Magda Eissa, Karina Lipko, Magda Dmowska, Patrycja Cichosz, Daria.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Przedsiębiorczość Innowacyjna Prezentacja końcowa  Tytuł projektu: eGuard  Skład grupy: Magda Eissa, Karina Lipko, Magda Dmowska, Patrycja Cichosz, Daria."— Zapis prezentacji:

1 Przedsiębiorczość Innowacyjna Prezentacja końcowa  Tytuł projektu: eGuard  Skład grupy: Magda Eissa, Karina Lipko, Magda Dmowska, Patrycja Cichosz, Daria Korczak, Kinga Tatar Politechnika Warszawska Wydział Transportu Zima 2014/2015

2 eGuard Nowoczesny sposób ochrony, który stanowi całkiem nowe połączenie odzieży i ochrony osobistej. „Elektryczna kurtka” jest poręcznym środkiem ochrony wspierającym kobiety w walce z niechcianą agresją. Celem projektu jest zaproponowanie alternatywnego sposobu ochrony, który łączyć będzie bezpieczeństwo z modą (poprzez wprowadzenie różnych fasonów i kolorów oferowanej kurtki.)

3 Czy jest to bezpieczne? Bez obaw! Kurtka jest absolutnie bezpieczna dla osób, które ją noszą. Zewnętrzna powłoka, wykonana z pokrytego teflonem wodoodpornego nylonu, zapewnia bezpieczeństwo w czasie deszczu, a warstwa izolacyjna chroni przed ładunkiem elektrycznym. Co ważne, kurtka działa również wtedy, kiedy jest mokra, a prąd porazi napastnika nawet w najgrubszych rękawicach!

4 eGuard Problem: obawa o swoje bezpieczeństwo Potrzeba: możliwość ochrony/obrony w sytuacji zagrożenia Produkt: połączenie odzieży i ochrony osobistej poręczny środek ochrony wspierający kobiety w walce z agresją Korzyść: poczucie bezpieczeństwa, niezawodność produktu Klienci: młode kobiety w wieku 18 – 30 lat, mieszkające w miastach powyżej 200tys. ludności

5 BMC

6 Konkurencja Producenci akcesoriów do samoobrony  oferują szeroki wachlarz produktów i są to: akcesoria do broni alarmowej, breloki do samoobrony, miotacze gazu, gazy obronne, pałki, paralizatory, race, pistolety hukowe, pistolety alarmowe, kubotany, pałki teleskopowe  oraz rekwizyty ułatwiające użycie obecnie dostępnych środków obrony np. uchwyty do paralizatora, gazu pieprzowego Również:  Kursy sztuk walki odpowiadają na tę samą potrzebę co nasz produkt – potrzeba obrony w sytuacji zagrożenia

7 Atrakcyjność rynku  liczne kanały dystrybucji (sklepy internetowe),  stosunkowo duży rynek, możliwości poszerzenia rynku,  duża rywalizacja pomiędzy istniejącymi firmami ( producenci wiodący na rynku to Walther, UMAREX, Atak Arms Ltd., TM, Euro Security Products (Czechy), Personal Security Products (USA). Rynek konkurencyjny Przewaga nad konkurencją:  oferujemy produkt, który obecnie nie jest dostępny na polskim rynku,  możliwość zróżnicowania oferty: różne kroje, fasony kurtki  zapewniamy produkt o najkorzystniejszym stosunku jakość-cena Ale: aby być w pełni konkurencyjnym konieczność zapewnienia zróżnicowanej oferty środków obrony (najwięksi konkurenci specjalizują się w produkcji różnorodnych rozwiązań).

8 Kompetencje projektantów  Twórcy tego typu odzieży to grupa ludzi złożona z samych projektantów mody, którzy odpowiadają za stronę wizualną ubrania jak również specjaliści techniczni którzy muszą w taki sposób stworzyć i zabezpieczyć produkt aby nigdy nikomu nawet przez przypadek nie stała się krzywda co powoduje, że bardzo wzrastają koszty stworzenia tego typu produktu.

9 Technologia wykonania produktu  Technologia wykonania podobnie do kompetencji pracowników musi być na wysokim poziomie, ponieważ tworząc tego typu produkt odpowiada się nawet za życie ludzkie. Wysoki poziom technologii również powoduje wzrost kosztów produkcji i wcale nie świadczy o tym, że zwiększy to potencjalną ilość klientów.

10 Wywiady  W przeprowadzonej ankiecie brało udział 16 kobiet, w wieku od 18 do 58 lat.  9 pytań w dwóch zestawach.  Jakie informacje chcieliśmy uzyskać? Czy jest zapotrzebowanie na tego typu środki ochrony osobistej ? Czy zwiększenie niezawodności kosztem wzrostu ceny jest problemem? Dostrzeganie wielu wad dostępnych na rynku produktów

11 Ankiety  I zestaw pytań: 1. W jakich sytuacjach czuje się Pani niebezpiecznie? Kiedy była Pani ostatnio w takiej sytuacji? 2. Jakie środki ochrony osobistej Pani zna? Czy uważa Pani, że ta wiedza jest wystarczająca? 3. Jakie środki ochrony osobistej uważa Pani za najbezpieczniejsze? 4. Czy obecnie spośród dostępnych na rynku środków ochrony osobistej istnieje produkt, który całkowicie spełnia Pani oczekiwania? 4a. Jeżeli tak, to jaki produkt spełnia całkowicie Pani oczekiwania i dlaczego? 4b. Jeżeli na rynku środków ochrony osobistej nie istnieje produkt, który całkowicie spełnia Pani oczekiwania, to jakie elementy (abstrahując od kosztów) zmieniłaby Pani w dotychczasowych rozwiązaniach?  II zestaw pytań: 1. Jaka grupa ludzi według Pani jest najbardziej narażona na drobne przestępstwa (kradzież, pobicie itp)? 2. Czy słyszała Pani o sytuacji, w której środek ochrony osobistej został odebrany użytkownikowi lub nie zadziałał? Co Pani o tym myśli? 3. W jaki sposób Pani broni się w sytuacji zagrożenia i czy używa Pani środków ochrony osobistej, jeśli tak to jakich?

12 Założenia  jest zapotrzebowanie na produkty samoobrony.  Jest zapotrzebowanie na nasz produkt.  Głównymi odbiorcami naszego produktu są kobiety w różnym wieku, ponieważ to właśnie one są najbardziej bezbronne w sytuacji zagrożenia życia.

13 Wnioski z ankiet  Na rynku istnieje wiele produktów tego typu jednak nie są one godne zaufania.  Dostępne środki ochrony osobistej posiadają wiele wad, które często uniemożliwiają poprawne ich działanie.  Wiele kobiet często znajduje się w sytuacji, w której martwi się o swoje bezpieczeństwo.  Wiele osób wyraża chęć zakupu tego typu produktu, gdyby był on bardziej niezawodny.  Ankieterki nie słyszały nigdy wcześniej o „elektrycznej kurtce”, ich wiedza na temat środków do samoobrony jest bardzo mała, posługują się nie swoim doświadczeniem lecz bardziej zasłyszaną wiedzą na temat, co z jednej strony daje pole do ekspansji, z drugiej jednak trzeba na początku uczyć klienta, co jest procesem długotrwałym i kosztownym, a dopiero przekonać do naszego produktu.

14 Jak to wszystko się przekłada na naszą BMC?  Istnieje zapotrzebowanie na tego typu produkty.  Uzyskaliśmy wiele cennych wskazówek np. możliwość wzbogacenia produktu o automatyczną łączność z policją w momencie naciśnięcia Panic button’a.  Konieczne będzie przeprowadzenie edukacji na temat naszego produktu, w postaci filmów instruktażowych oraz planowanych spotkań.  Istnieje możliwość poszerzenia grupy odbiorców o osoby niepełnosprawne oraz starsze.

15 Warunki realizacyjne  Konieczne będą zasoby finansowe na rozkręcenie projektu, zakup potrzebnych materiałów oraz reklamę produktu.  Początkowo nie zakładamy wysokiej sprzedaży produktu – pierwsze kroki to reklama i promocja kurtki oraz zachęcenie potencjalnych klientów do kupna.  Nasz kamień milowy –uświadomienie klientek o istocie posiadania środków ochrony osobistej. Brak wystarczającej wiedzy na ten temat.  Skąd wziąć pieniądze? Podstawowa sprawa to wkład własny. Oprócz tego trzeba znaleźć sponsorów i postarać się o dofinansowania (np. z UE).

16 Podsumowanie  „Elektryczna kurtka” to nie do końca produkt, który może wybić się na rynku, przede wszystkim dlatego, że koszty produkcji, koszty technologiczne czy nawet koszty utrzymania pracowników mogą w dużej mierze przewyższać zyski ze sprzedaży.  Znalezienie sponsorów może okazać się bardzo ciężkie, ponieważ jeżeli ktokolwiek decyduje się na sprzedaż tego typu produktu może z reguły sięga po inne środki ochrony osobistej, ponieważ są one znane i dłużej testowane. W przypadku tej kurtki potencjalni klienci czy sponsorzy obawiają się, że może to być szkodliwa dla zdrowia odzież.

17 DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ


Pobierz ppt "Przedsiębiorczość Innowacyjna Prezentacja końcowa  Tytuł projektu: eGuard  Skład grupy: Magda Eissa, Karina Lipko, Magda Dmowska, Patrycja Cichosz, Daria."

Podobne prezentacje


Reklamy Google