Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

2013 Global Report- Polska w porównaniu ze światem

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "2013 Global Report- Polska w porównaniu ze światem"— Zapis prezentacji:

1 2013 Global Report- Polska w porównaniu ze światem
2013 Global report Polska w porównaniu ze światem © Ericsson

2 Consumerlab Coroczne badania
2013 Global Report- Polska w porównaniu ze światem 3/28/ 3/28/ Consumerlab Coroczne badania 100000 REPREZENTUJĄCYCH RESPONDENTÓW 1,1 MILIARDA LUDZI PONAD 40 15 KRAJÓW MEGAMIAST ZBADANYCH od 1995 ROKU | Page 2 © Ericsson AB 2012 © Ericsson 2 2

3 2013 Global Report- Polska w porównaniu ze światem
MetODOLOGIA Kraj Liczba wywiadów Reprezentacja/próba Niemcy 1500 Krajowa - internauci Włochy Szwecja Wielka Brytania USA Polska Japonia Korea Płd. Brazylia Rosja Miasta Chiny Miasta – bez najniższych klas społecznych Indie Indonezja 1250 Global Report: 13 krajów: Niemcy, Włochy, Szwecja, Wielka Brytania, USA, Polska, Japonia, Korea Płd., Brazylia, Rosja, Chiny, Indie Reprezentatywność:populacja w wieku Polska: 1500 internautów, krajowa reprezentacja © Ericsson

4 Polacy tną wydatki, ale nie na telekomunikację
2013 Global Report- Polska w porównaniu ze światem Polacy tną wydatki, ale nie na telekomunikację presja 58% recesja/bezrobocie to największa obawa Polaków +17 punktów w stosunku do średniej globalnej W ubiegłym roku, 65% doświadczyło negatywnego wydarzenia w pracy a 31% pozytywnego. +13 pkt i +6pkt w stosunku do średniej globalnej obawa kłopoty „To dobry czas by czekać” Wnioski Internet pośród ostatnich rzeczy na których oszczędzamy, tylko 9% Polaków to robi. redukcja strategie 91% konsumentów dokonało cięć na co najmniej jednym z 26 wymienionych wydatków. +10 pkt w stosunku do średniej globalnej 96% wykorzystało przynajmiej jedną z 10 strategii zakupowych by oszczędzać, najczęściej: „robię zakupy bardziej uważnie”. +11 pkt w stosunku do średniej globalnej reakcja Źródło: ConsumerLab Analytical Platform 2013 Baza: Wszyscy © Ericsson

5 W 2014 Smartfony wciąż na krzywej wznoszącej
2013 Global Report- Polska w porównaniu ze światem W 2014 Smartfony wciąż na krzywej wznoszącej Etap silnego wzrostu Etap wzrostu Smartfon Tablet Laptop Desktop PC Etap dojrzałości produktu Chęć zakupu w ciągu najbliższych 12 miesięcy Study : Infocom 2013 Questions Used : Q10. We would now like to ask you about some products and services that you might have in your household. Please indicate what products and services are available in your household and if you use them yourself or not. Q12a. Which of these products and services do you plan to buy or get within the next 12 months? This can be both for the first time or if you plan to renew, upgrade or get a new one. For Smartphone, Q23. Is your current primary mobile phone…? Q33. Do you plan to purchase a mobile phone within the next 12 months? Q33b. What type of phone do you think your next phone will be? Etap nasycenia produktem Etap wprowadzenia Obecne posiadanie urządzenia Kraje rozwinięte: Wielka Bryatnia, UK, Szwecja, Niemcy, Włochy, Japonia, Korea Kraje rozwijające się: Brazylia, Rosja, Indie, Chiny, Indonezja Źródło: ConsumerLab Analytical Platform, 2013 Baza: Wszyscy © Ericsson

6 2013 Global Report- Polska w porównaniu ze światem
Stacjonarne spada: urządzenia w Domach Urządzenia stacjorne Urządzenia mobilne Stałe połączenie Dostęp bezprzewodowy Q10. We would now like to ask you about some products and services that you might have in your household. Please indicate what products and services are available in your household and if you use them yourself or not. Note: MBB comparison has not been shown since the definition of MBB in Infocom 2013 is different from 2011 Źródło: Ericsson Consumer Lab Analytical Platform 2013 Baza: Użytkownicy internetu © Ericsson

7 Cena wciąż kluczowa dla polskiego konsumenta
2013 Global Report- Polska w porównaniu ze światem Cena wciąż kluczowa dla polskiego konsumenta Utrzymaj Siła Satysfakcja Study : Infocom 2013 Questions Used : Infocom Independent Variable: Q41. 1.Overall how satisfied are you with your…Mobile handset provider. Dependent Variable: Q42.Thinking of your experiences of using your mobile phone and your mobile operator services, how satisfied are you with the following? Q42_1 to Q42_8 Obawa? Skup się! Ważność Cechy urządzenia Korzystanie Cena Źródło: Consumer Lab Analytical Platform, 2013 Baza: użytkownicy telefonów komórkowych © Ericsson

8 IOS z małym udziałem w rynku. Duża popularność Windowsa i symbiana
2013 Global Report- Polska w porównaniu ze światem IOS z małym udziałem w rynku. Duża popularność Windowsa i symbiana Wykres: procent danych OSów wśród użytkowników smartfonów Q23. Is your current primary mobile phone…? Q24. What brand is your primary mobile phone? Źródło: ConsumerLab Analytical Platform 2013 Baza: Użytkownicy smartfonów © Ericsson

9 Laptop to najważniejsze urządzenie dla Polaków
2013 Global Report- Polska w porównaniu ze światem Laptop to najważniejsze urządzenie dla Polaków USA UK Japonia Polska Chiny Indonezja Indie Czat/komunikatory Gry Social Media Wideo rozmowy, rozmowy VoIP Szukanie newsów/bycie na bieżąco Przeglądanie internetu Odbieranie/wysyłanie maili Bankowość internetowa Szukanie informacji online Zakupy online Wyszukiwanie produktów online Dostęp do materiałów edukacyjnych Streaming wideo Globalnie 51% respondentów stwierdziło: “telefon komórkowy jest moim najważniejszym elementem technologii”. 72% - Indie 69% - Indonezja 31% - Polska To zdanie jest szczególnie prawdziwe na rynkach wschodzących. Study : Mobile Life 2013 Questions Used : B19. How do you generally split your time across your devices for each of the below activities? For each activity, please fill in the percentage of your time that you spend on each device. Please make sure the values for each activity adds up to 100%. B20. Thinking about your mobile phone, how much to you agree or disagree with each of the following statements? Telefon komórkowy Laptop Desktop Źródło: Consumer Lab Analytical Platform, 2013 Baza: Użytkownicy telefonów komórkowych © Ericsson

10 POLACY TO ZAAWansowani użytkownicy internetu
2013 Global Report- Polska w porównaniu ze światem POLACY TO ZAAWansowani użytkownicy internetu % korzystający na dowolnym urządzeniu – co najmniej raz w tygodniu Przeglądanie i programy użytkowe Polska Niemcy UK USA Korea Płd. Przeglądanie sieci (praca + dom) Przechowywanie prywatnych danych Czytanie internetowych wersji gazet i magazynów Szukanie informacji, recencji, etc. 99% 98% 98% 93% 98% 29% 22% 22% 24% 32% 65% 40% 47% 38% 63% 62% 59% 5 1% 45% 62% Komunikacja Polska Niemcy UK USA Korea Płd. (osobiste + praca) Social Media Komunikatory (IM) Wideo rozmowy Rozmowy głosowe (VoIP) 99% 96% 97% 90% 94% 73% 61% 68% 69% 67% 66 % 49% 52% 47 % 73% 40% 22% 24% 22% 28% 39% 21% 19% 17% 26% Źródło: Ericsson Consumer Lab Analytical Platform 2013 Baza: Użytkownicy internetu © Ericsson

11 POLACY TO ZAAWansowani użytkownicy internetu
2013 Global Report- Polska w porównaniu ze światem POLACY TO ZAAWansowani użytkownicy internetu % korzystający na dowolnym urządzeniu – co najmniej raz w tygodniu Rozrywka Polska Niemcy UK USA Korea Płd Streaming muzyki Oglądanie filmów pełnometrażowych Oglądanie krótkich klipów wideo Dzielenie się plikami. Pobieranie muzyki, filmów, etc. 43% 18% 28% 32% 48% 48% 31% 40% 31% 44% 61% 48% 53% 53% 54% 22% 9% 13% 14% 38% Finanse Polska Niemcy UK USA Korea Płd. Bankowość internetowa Zakupy internetowe Zakup muzyki i filmów do pobrania 73% 53% 67% 55% 62% 26% 26% 43% 31% 22% 14 % 10% 16% 15 % 30% Źródło: Ericsson Consumer Lab Analytical Platform 2013 Baza: Użytkownicy internetu © Ericsson

12 CO powstrzymuje konsumentów przed korzystaniem z internetu wszędzie?
2013 Global Report- Polska w porównaniu ze światem CO powstrzymuje konsumentów przed korzystaniem z internetu wszędzie? Study : Infocom 2013 Questions Used : Q27. When using your mobile phone for voice calls, how would you rate the experience at the following locations Q31. When using INTERNET on your mobile phone, in general how do you perceive the quality of the network at the following locations? W domu W pracy/szkole Metro/przejścia podziemne Bus/ pociąg Na ulichach/ placach Wewnątrz (kawiarnie/ sklepy) Na zewnątrz (parki/ plaże) Źródło: Consumer Lab Analytical Platform, 2013 Baza: Użytkownicy telefonów komórkowych © Ericsson

13 Korzystamy z wielu serwisów internetowych, ale głównie na laptopach
2013 Global Report- Polska w porównaniu ze światem Korzystamy z wielu serwisów internetowych, ale głównie na laptopach Wysoka adaptacja OTT na „innych urządzeniach” Wysoka adopcja OTT niezależnie od urządzenia Kraje rozwinięte Kraje rozwijające się Używanie serwisów OTT na innych urządzeniach przynajmniej raz w miesiącu Study : Infocom 2013 Questions Used : Q17. How often do you perform the following on any of your Internet capable devices? Please select one answer for each activity. (Showcard for scale) Q28. And how often do you use your primary mobile phone to do the following? (Showcard for scale) Working : OTT usage on phone = Q28_05 OR Q28_06 OR Q28_10 OR Q28_11 at least monthly OTT usage on any internet capable device = Q17_05 OR Q17_08 OR Q17_09 OR Q17_10 at least monthly Wysoka adaptacja OTT na telefonach Niska adaptacja OTT Używanie serwisów OTT na telefonach przynajmniej raz w miesiącu Źródło: Consumer Lab Analytical Platform, 2013 Baza: użytkownicy telefonów komórkowych © Ericsson

14 tradycyjne połączenia głosowe tracą na znaczeniu
2013 Global Report- Polska w porównaniu ze światem tradycyjne połączenia głosowe tracą na znaczeniu Zmiana w liczbie połączeń telefonicznych odkąd zacząłeś używać danych komórkowych Więcej połączeń Mniej połączeń Study : Mobile Life 2013 Questions Used : C28a. Since you have started using data on your phone, how has your usage of voice calls changed D22. How has your usage of text messaging changed since you started using instant messaging? Źrodło: Consumer Lab Analytical Platform, 2013 Baza: korzystający z SMS i komunikatorów © Ericsson

15 Polacy chcą bardziej urozmaiconej komunikacji
2013 Global Report- Polska w porównaniu ze światem Polacy chcą bardziej urozmaiconej komunikacji 29% Użytkowników telefonów komórkowych korzysta na nich z komunikatorów co najmniej raz w miesiącu 31% używa komunikatorów bo są tańsze niż SMS 34 spośród 100 wysłanych wiadomości jest wysyłanych przez komunikatory 27% używa komunikatorów by konwersować z przyjaciółmi Separator line between the graphs Study : Infocom 2013, GTI 2013 Questions Used : Infocom Q28. And how often do you use your primary mobile phone to do the following? (Showcard for scale) Q28_11 GTI: D23. Thinking about the messages you send on your phone, what is the percentage split between SMS/text messaging and instant messaging? D25. Why do you use instant messaging on your phone? [multi code] Working: Row Variable = Q28_11 Function : Frequency Table % Row Variable = D23Grid_r1_slice, D23Grid_r2_slice Function : mean Row Variable = D25 16% chce się dzielić zdjęciami i filmami Baza: Użytkownicy korzystający z SMSów i komunikatorów Źródło: ConsumerLab Analytical Platform, 2013 © Ericsson

16 PRAWIE 80% smartfonowców to zaawansowani użytkownicy
2013 Global Report- Polska w porównaniu ze światem PRAWIE 80% smartfonowców to zaawansowani użytkownicy ~80% Study : Infocom 2013 Questions Used : Q34. Which is your current primary mobile phone service provider? Q40. Taking everything into consideration, how satisfied are you with the overall experience of using your mobile phone and mobile operator services? Working : Row Variable = Q40 Column Variable = Q34 Function : Column% Satisfied= Top 2 , Neutral = Mid 3, Dissatisfied= Bottom 2. Q41. Overall how satisfied are you with your…Mobile phone service provider? Row Variable = Q41_2 Satisfied= Top 2 , Dissatisfied= Bottom 2. Q41. Overall how satisfied are you with your…Mobile handset provider? Row Variable = Q41_1 Źródło: ConsumerLab Analytical Platform, 2013 Baza: Użytkownicy telefonów komórkowych © Ericsson

17 Satysfkacja i prawdopodobieństwo utraty klienta
2013 Global Report- Polska w porównaniu ze światem Satysfkacja i prawdopodobieństwo utraty klienta Wykres: Korelacja pomiędzy satysfakcją z operatora i prawdopodobieństwem utraty klienta Globalnie Ustatysfakcjonowani (54%) Neutralni (40%) Niezadowoleni (6%) Polska Usatysfakcjonowani (42%) Neutralni (53%) Niezadowoleni (5%) Study : Infocom 2013 Questions Used : Q41_2. Overall how satisfied are you with your…Mobile phone service provider Q45. How likely are you to switch your mobile service provider in the next 12 months? (Dependent variable) Q42.Thinking of your experiences of using your mobile phone and your mobile operator services, how satisfied are you with the following? Q42_9 to Q42_20 Źródło: Consumer Lab Analytical Platform, 2013 Baza: Użytkownicy telefonów komórkowych © Ericsson

18 2013 Global Report- Polska w porównaniu ze światem
Podsumowanie Zaawansowane użycie internetu przez Polaków. Choć wciąż jesteśmy laptopocentryczni Niski udział iOSa na polskim rynku. Wyjątkowo duży Windowsa i Symbiana W 2015 smartfony będą stanowić ponad połowę telefonów komórkowych w Polsce © Ericsson

19 2013 Global Report- Polska w porównaniu ze światem
© Ericsson


Pobierz ppt "2013 Global Report- Polska w porównaniu ze światem"

Podobne prezentacje


Reklamy Google