Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Prezentacja Spółki Warszawa, marzec 2008 r.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Prezentacja Spółki Warszawa, marzec 2008 r."— Zapis prezentacji:

1 Prezentacja Spółki Warszawa, marzec 2008 r.
Prezentacja Spółki • Warszawa, r.

2 Spis treści Profil działalności Emitenta
Podstawowe informacje o Emitencie Najważniejsze wydarzenia w historii Emitenta Zarząd Oferta produktowa Główni odbiorcy Główne rynki zbytu Informacje o rynku Cele strategiczne i metody ich realizacji Wyniki finansowe Atrakcyjność inwestycyjna Inwestycje niezbędne do realizacji strategii Podsumowanie Prezentacja Spółki • Warszawa, marzec 2008 r. 2

3 Profil działalności Produkcja luksusowych ozdób świątecznych i okolicznościowych pod markami Komozja i MOSTOWSKI oraz pod markami głównych klientów Oferta składająca się z ponad 8 tys. wzorów ozdób. Ponad 3 tys. form pozwalających na tworzenie nowych wzorów Opatentowane technologie wytwarzania wyrobów – ok. 10 patentów oraz zgłoszeń patentowych Ręczne wytwarzanie na każdym etapie produkcji Wyszukany styl, niepowtarzalne wzornictwo i innowacyjność oferowanych wyrobów Renomowani odbiorcy: Neiman Marcus, Weingroff, Bloomingdale’s, Saks Fifth Avenue, Reed&Barton, Harrods Stale rosnąca baza klientów, wejście na nowe rynki Zdobywca licznych nagród i branżowych wyróżnień, o wieloletniej tradycji konsekwentnego wzrostu Obecność na wszystkich najważniejszych targach branżowych za granicą (m.in. Atlanta, Frankfurt, Moskwa) Prezentacja Spółki • Warszawa, marzec 2008 r. 3

4 Podstawowe informacje o Emitencie
Przychody ze sprzedaży w 2007 roku: ponad 11 mln zł, zysk netto: ponad 1,5 mln zł Ceny detaliczne wyrobów: od 30 do 500 USD za szt. na rynku amerykańskim Ponad 318 tysięcy sprzedanych ozdób w 2007 roku Zatrudnienie: 186 osób, w tym 92 dekoratorki 12% udział w eksporcie ozdób świątecznych z Polski do USA Prezentacja Spółki • Warszawa, marzec 2008 r.

5 Najważniejsze wydarzenia w historii Emitenta
1945 – Powstanie przedsiębiorstwa, uruchomienie produkcji cygarniczek, fiolek, a następnie dmuchanych ozdób szklanych 1949 – Nacjonalizacja i zamknięcie zakładu 1950 – Powstanie nowego podmiotu – Rekord 1952 – Nacjonalizacja nowego przedsiębiorstwa 1981 – Utworzenie przedsiębiorstwa pod nazwą Spółka Cywilna „Komozja” – A. Mostowski 1992 – Nawiązanie współpracy z amerykańską firmą Kurt Adler 1994 – Sukces „Polskiej Kolekcji” (Polonaise Collection) ozdób świątecznych na rynku USA 1995 – Uzyskanie nagrody Best Glass Ornament na targach w Nowym Jorku 1997 – Uzyskanie nagrody XXV International Trophy for Quality w Paryżu 1998 – Zdobycie pierwszego miejsca na liście 100 najlepiej zarządzanych firm (Best Managed Companies) 2000 – Uhonorowanie Medalem Komisji Integracji Europejskiej za „Kolekcję Egipską” 2002 – Nawiązanie współpracy z amerykańskim dystrybutorem Reed & Barton 2003 – Nawiązanie współpracy z przedstawicielem handlowym w Rosji – firmą Atlas Art 2003 – Nawiązanie współpracy z amerykańskim dystrybutorem Joy To The World Collectibles 2007 – Uhonorowanie Medalem Europejskim BCC i UKIE za ozdoby choinkowe z pozytywką 2007 – Uruchomienie 5 punktów sprzedaży detalicznej w większych miastach Polski (Warszawa, Wrocław, Kraków) II poł – Podjęcie przez wiodących wspólników decyzji o rozwoju kapitałowym 31 grudnia 2007 – Zmiana formy prawnej spółki na Spółkę Akcyjną i rozszerzenie składu zarządzającego Prezentacja Spółki • Warszawa, marzec 2008 r.

6 Zarząd Robert Mostowski – Prezes Zarządu
– rozpoczęcie studiów na Akademii Gorniczo-Hutniczej w Krakowie na wydziale Inzynierii Materialowej i Ceramiki – tytuł magistra geografii na Uniwersytecie Jagiellońskim – współtwórca przedsięwzięcia rodzinnego – produkcji luksusowych ozdób ze szkła nadzór nad budową nowego zakładu produkcyjnego spółki Komozja – został wspólnikiem podmiotu Spółka Cywilna „Komozja” – A. Mostowski – nawiązał współpracę z jednym z głównych klientów Komozji w USA – Neiman Marcus Jest twórcą wielu patentów i zgłoszeń patentowych związanych z działalnością Emitenta: – sposób łączenia szklanych ozdób choinkowych z innymi materiałami – forma z wewnętrznym rdzeniem kształtującym do wytwarzania cienkościennych wyrobów ze szkła dmuchanego – sposób wykonania ozdób z cienkościennego szkła dmuchanego (ozdoba jednowarstwowa); – otwierana ozdoba z cienkościennego szkła dmuchanego. Wiesław Skrobowski – Członek Zarządu 1977 – tytuł magistra geografii na Uniwersytecie Jagiellońskim tytuł Master of Science na University of Houston w USA uzyskanie tytułu MBA w zakresie finansów i marketingu na University of Rochester w USA. Wybrane zajmowane stanowiska: – Dyrektor ds. Marketingu Johnson&Johnson w USA i Polsce – Senior Vice President Benckiser AG w Niemczech i Holandii – Prezes Zarządu Elbrewery S.A. w Polsce – Vice President, Dyrektor regionalny Estee Lauder International w USA i Europie Środkowo-Wschodniej – Prezes Zarządu Polmos Lublin S.A. Przeprowadził z sukcesem IPO Spółki 2005–obecnie – Członek Rady Nadzorczej Commercial Union Life (AVIVA Group) Prezentacja Spółki • Warszawa, marzec 2008 r.

7 Główne linie produktowe
Klosze Wiktoriany Inne produkty Golden Eggs Prezentacja Spółki • Warszawa, marzec 2008 r.

8 KOMOZJA Prezentacja Spółki • Warszawa, marzec 2008 r. 8

9 Private label Prezentacja Spółki • Warszawa, marzec 2008 r. 9

10 Główni odbiorcy Ekskluzywne domy towarowew USA: Bloomingdale’s, Neiman Marcus, Saks Fifth Avenue Czołowi dystrybutorzy specjalistyczni w USA: Weingroff, Reed & Barton, Joy to the World Collectibles (JTW) Wyłączny dystrybutor w Rosji – Atlas Art (lider na rynku ozdób świątecznych) Tradycyjne kontakty handlowe w Europie Zachodniej (m.in. Harrods w Wielkiej Brytanii) Zainicjowana współpraca z renomowanymi sieciami handlowymi w Polsce oraz pilotażowy projekt detaliczny Prezentacja Spółki • Warszawa, marzec 2008 r.

11 Główni odbiorcy Prezentacja Spółki • Warszawa, marzec 2008 r.

12 Główne rynki zbytu Dotychczasowa struktura sprzedaży (2007 r.)
Docelowa przewidywana struktura sprzedaży (2010 r.) Prezentacja Spółki • Warszawa, marzec 2008 r.

13 Rynek ozdób świątecznych
Stany Zjednoczone Polska Wartość rynku ozdób świątecznych 19,7 mld USD w 2006 21,2 mld USD w 2007 Wartość rynku ozdób świątecznych 339,7 mln PLN w 2006 378,2 mln PLN w 2007 Prezentacja Spółki • Warszawa, marzec 2008 r.

14 Rynek luksusowych ozdób świątecznych w Polsce
W opinii Zarządu segment Premium i Super-Premium stanowi ok. 8-9% rynku ozdób świątecznych (ok. 27 mln zł w 2006 r. i 30 mln zł w 2007 r. w Polsce) W opinii Zarządu segment Premium i Super-Premium w ciągu najbliższych 2-3 lat będzie rósł w Polsce o ok. 20% rocznie Rynek ozdób świątecznych jest silnie rozdrobniony: działa na nim wiele przedsiębiorstw o małym udziale w rynku Istnieją wysokie bariery wejścia na rynek: duże nakłady finansowe związane z budową marki i wizerunku Prezentacja Spółki • Warszawa, marzec 2008 r.

15 Cele strategiczne Budowanie wartości firmy poprzez ugruntowanie pozycji w segmencie Premium na wybranych rynkach selektywnych okolicznościowych ozdób szklanych poprzez: Dalszy rozwój rozwiązań technologicznych Umacnianie marek Komozja i MOSTWOSKI na rynku polskim i zachodnioeuropejskim Zdobycie 10% udziału rynkowego w USA Zdobycie 5% udziału rynkowego w Polsce Rozwój oferty produktowej w zakresie ozdób okolicznościowych i artykułów dekoracyjnych dla domu kierowanej na wyżej wymienione rynki Prezentacja Spółki • Warszawa, marzec 2008 r.

16 Metody realizacji Ameryka Północna:
utworzenie bezpośredniej reprezentacji handlowej Spółki w USA zwiększenie grupy strategicznych klientów bezpośrednich w USA i Kanadzie (domy towarowe i selektywne sieci detaliczne) dalsza ekspansja geograficzna Polska i Europa Zachodnia: wprowadzenie marek Komozja i MOSTOWSKI do dystrybucji selektywnej uruchomienie sklepów wizerunkowych dla obu marek w Polsce i Europie Zachodniej (Wielka Brytania, Irlandia, Niemcy, in.) ekspansja na rynki, na których Emitent nie jest obecny (w tym Francja, Hiszpania, Szwajcaria, Belgia). Inwestycje w marki Komozja i MOSTOWSKI poprzez budowę świadomości marki, strategiczny „product development” oraz strategię tworzenia własnych sklepów wizerunkowych, Inwestycje we własną unikalną technologię produkcji wyrobów szkła cienkościennego Prezentacja Spółki • Warszawa, marzec 2008 r.

17 Wyniki finansowe Źródło: sprawozdania finansowe Emitenta za lata oraz prognozy Zarządu na rok 2008 Dane, PLN 2005 2006 2007 2008P Przychody EBITDA rentowność EBITDA, % 15,28% 13,70% 19,44% 24,75% EBIT rentowność EBIT, % 13,56% 12,21% 17,17% 21,85% Zysk netto rentowność netto, % 7,10% 8,99% 14,15% 14,14% Prezentacja Spółki • Warszawa, marzec 2008 r.

18 Prognozy finansowe na rok 2008
Dane w mln zł Emitent planuje w roku 2008 osiągnąć: wzrost przychodów ze sprzedaży o 38% wzrost EBITDA o 76% wzrost zysku brutto o 67% wzrost zysku netto o 38% Prezentacja Spółki • Warszawa, marzec 2008 r.

19 PRZYCHODY ZE SPRZEDAŻY
Wyniki finansowe Zysk netto w 2007 wzrósł o 53% do poziomu 1,57 mln zł; marża wyniosła 14,2% w porównaniu do 9,0% w 2006 EBITDA w 2007 wzrosła o 38% do poziomu 2,1 mln zł; marża EBITDA wyniosła 19,4% 2006 ROK 2007 ROK 11,4 MLN PLN PRZYCHODY ZE SPRZEDAŻY 11,1 MLN PLN 1,6 MLN PLN EBITDA 2,1 MLN PLN 1,0 MLN PLN ZYSK NETTO 1,6 MLN PLN 9,0% RENTOWNOŚĆ NETTO 14,2% Prezentacja Spółki • Warszawa, marzec 2008 r.

20 Wyniki finansowe Działalność Emitenta charakteryzuje się:
wysoką rentownością na wszystkich poziomach wysoką rentownością aktywów oraz kapitałów własnych sezonowością – najmniejsza sprzedaż jest realizowana w pierwszym kwartale każdego roku. Prowadzenie sprzedaży eksportowej pozwala rozłożyć przychody stosunkowo równomiernie pomiędzy II, III i IV kwartałami. W 2007 roku koszty operacyjne zmalały o ok. 5% głównie w wyniku zwiększenia wydajności pracy. W okresie zwiększonej produkcji Spółka zatrudnia dodatkowych pracowników Brak zadłużenia długoterminowego stwarza możliwość korzystania z efektu dźwigni finansowej Prezentacja Spółki • Warszawa, marzec 2008 r.

21 Atrakcyjność inwestycyjna - mocne strony Spółki
Długoletnia historia działalności i wieloletnie relacje z odbiorcami wyrobów Ugruntowana pozycja producenta wyrobów w segmencie Premium. Wiodąca pozycja pod względem jakości i technologii wśród polskich producentów, miejsce w czołówce producentów europejskich Dobra znajomość specyfiki rynku i profilu nabywców wyrobów Silna i rozpoznawalna marka Komozja oraz „MOSTOWSKI” na rynkach amerykańskim i rosyjskim Zróżnicowana i elastyczna oferta produktowa, produkty o swoistej charakterystyce dostosowane do preferencji odbiorcy Wysoki poziom kompetencji technicznej Know-how procesu produkcyjnego, szczególne kompetencje w zakresie złożonego ręcznego wykonawstwa Wysoka i stabilna rentowność, niezależnie od czynników rynkowych Kompetentny i wysoce wykwalifikowany Zarząd oraz doświadczona kadra kierownicza Jasna strategia rozwoju Spółki, ukierunkowana na zwiększeni skali działania poprzez m.in. rozbudowę dystrybucji i sprzedaż na nowych rynkach oraz dywersyfikację asortymentu dla wyeliminowania skutków sezonowości Prezentacja Spółki • Warszawa, marzec 2008 r.

22 Atrakcyjność inwestycyjna – dalsze szanse rynkowe
Stabilny, tradycyjny kulturowo segment rynku Duże znaczenie Polski jako międzynarodowego producenta i eksportera Wysokie bariery wejścia na rynek dóbr luksusowych Wzrost zamożności konsumentów w Polsce Chłonne rynki Stanów Zjednoczonych, UE, Rosji oraz Polski Brak silnych konkurentów i silnych marek na rynku polskim Prezentacja Spółki • Warszawa, marzec 2008 r.

23 Inwestycje niezbędne do realizacji strategii
Zwiększenie mocy produkcyjnych i zakończenie inwestycji pod nazwą „Klimatyzacja i wentylacja wraz z odzyskiem ciepła” (planowane wydatki do 1 mln PLN) Uruchomienie reprezentacji handlowej w Stanach Zjednoczonych (planowane wydatki do 1,5 mln PLN) Inwestycja w uruchomienie trzech sklepów wizerunkowych w 2008/2009 w większych miastach Polski oraz jeden w wybranym kraju europejskim (Wielka Brytania lub Niemcy) (planowane wydatki do 1,2 mln PLN) Zakup i wdrożenie nowego systemu informatycznego typu ERP (planowane wydatki do 0,5 mln PLN) Zasilenie kapitału obrotowego (planowane wydatki do 1,2 mln PLN) Prezentacja Spółki • Warszawa, marzec 2008 r.

24 – wysoki zwrot z inwestycji:
Podsumowanie Jedyny polski producent ekskluzywnych szklanych ozdób okolicznościowych zarządzający własnymi markami – Komozja oraz MOSTOWSKI Lider eksportu z Polski w segmencie Premium ozdób szklanych na głównych obecnych rynkach zbytu – Stany Zjednoczone i Rosja Technologiczne przewagi konkurencyjne Doświadczona kadra kierownicza i pracownicza Wysoka, rosnąca rentowność działalności Dotychczasowy brak zadłużenia długoterminowego Klarowna strategia rozwoju i zdefiniowany plan realizacji, realizowane wejście na nowe rynki Zwielokrotnienie skali działania oraz uzyskiwanych wyników finansowych w średnim okresie (podwojenie sprzedaży w ciągu najbliższych dwóch lat) Komozja S.A. – wysoki zwrot z inwestycji: Prezentacja Spółki • Warszawa, marzec 2008 r.

25 Dziękujemy za uwagę Komozja S.A. Ul. Gronowa 17B 42-271 Częstochowa
Tel./Fax: (34) Kontakt z Autoryzowanym Doradcą Emitenta Capital One Advisers Sp. z o.o. Al. Ujazdowskie 41 Warszawa (22) Prezentacja Spółki • Warszawa, marzec 2008 r.


Pobierz ppt "Prezentacja Spółki Warszawa, marzec 2008 r."

Podobne prezentacje


Reklamy Google