Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 Konkurs pn.: „Start w przyszłość” na najciekawsze zajęcia realizowane w ramach projektu systemowego Województwa.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 Konkurs pn.: „Start w przyszłość” na najciekawsze zajęcia realizowane w ramach projektu systemowego Województwa."— Zapis prezentacji:

1 Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 Konkurs pn.: „Start w przyszłość” na najciekawsze zajęcia realizowane w ramach projektu systemowego Województwa Mazowieckiego pn.: „Wyrównanie szans edukacyjnych uczniów poprzez dodatkowe zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe – „Moja przyszłość” realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 – 2013; KSI POKL.09.01.02-14-001/14 Nr partnera: 97/ES/ZS/D-POKL/14 Nazwa szkoły uczestniczącej w konkursie: Publiczna Szkoła Podstawowa im. Henryka Sienkiewicza w Rogolinie

2 Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 Człowiek – najlepsza inwestycja.

3 Ścieżkami naszej małej miejscowości Zbiorowiska roślinne wokół szkoły w Rogolinie

4 Podczas zajęć terenowo – warsztatowych oznaczyliśmy z uczniami gatunki drzew i krzewów rosnących na terenie wokół szkoły. Zebraliśmy fragmenty roślin i zasuszyliśmy je w prasach. Z suchych liści zrobiliśmy plansze tzw. listniki, z których w czasie zimy możemy się uczyć rozpoznawania drzew.

5 Podczas zajęć terenowych obserwowaliśmy również zwierzęta. Młode jaszczurki spokojnie siedziały nam na rękach, a ten fantastyczny, żyjący przy szkole, stwór to larwa motyla - szczotecznicy szarawki. larwa motyla szczotecznicy szarawki. jaszczurka

6 W czasie zajęć dowiedzieliśmy się jak żyją pszczoły jesienią. Odwiedziliśmy pasiekę Pana Tomasza Aderka w Rogolinie, który przekazał nam wiele cennych informacji o tych pożytecznych owadach. Zostaliśmy poczęstowani przepysznym miodem. Po degustacji zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie.

7 Pan Tomasz hoduje także dziki - mogliśmy obejrzeć je z bliska.

8 Na zajęciach języka angielskiego przygotowaliśmy prezentację multimedialną na temat życia pszczół, uczniowie przekazywali informację o tych pożytecznych owadach w języku angielskim. Następnie wykonali pracę projektową oraz ułożyli pytania do quizu dla uczniów naszej szkoły.

9 Poznaliśmy ekosystem rzeki na przykładzie, przepływającej przez naszą gminę Pierzchni, która jest dopływem Pilicy. Robiliśmy różne pomiary m.in. prędkości przepływającej wodym.in

10 Podczas zajęć terenowych w lesie obserwowaliśmy ślady bobrów tj. tamy, nory, stare i świeże zgryzy… Uczniowie poznali również, że obumarły, spróchniały pień drzewa jest „mieszkaniem” zapewniającym wielu dziesiątkom organizmów przez długi okres pokarm i schronienie. Krajobraz zmieniony przez działalność bobrów Rola martwego drewna w lesie

11 Z ogromnym zaangażowaniem uczniowie przygotowali kolejną prezentację multimedialną w języku angielskim. Była to prezentacja na temat życia i zwyczajów bobrów. Uczestnicy projektu wykonali również prace projektowe na których znalazły się najciekawsze informacje o tych fascynujących zwierzętach

12 Po przeprowadzeniu cyklu zajęć przyrodniczych powstały dwie przyrodnicze ścieżki dydaktyczne pt. "Zbiorowiska roślinne wokół szkoły w Rogolinie" i "Walory przyrodnicze rzeki Pierzchni". Te opracowania ułatwiają uczniom, poznawanie przyrody wokół naszej szkoły.


Pobierz ppt "Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 Konkurs pn.: „Start w przyszłość” na najciekawsze zajęcia realizowane w ramach projektu systemowego Województwa."

Podobne prezentacje


Reklamy Google