Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałBożena Kaszubski Został zmieniony 11 lat temu
1
POMORSKIE slow food, slow life, slow tourism czyli nowoczesny marketing terytorialny
2
Czym jest TURYSTYKA
3
poszukiwanie wrażeń spełnianie marzeń poznawanie doświadczanie przeżywanie …
4
dochodowa gałąź gospodarki
dobry biznes sektor MŚP dobry wizerunek …
5
Droga do marzeń … transport zakwaterowanie wyżywienie
6
Ale co w zasadzie kryje się za tymi nazwami ???
Walka … Pomorskie zaś to … lato czyli w uproszczeniu plaża, słońce, morze – turystyka 3S A klimat i rzeczywistość jest „brutalna” Dalsze skojarzenia to Trójmiasto, Kaszuby i …. Ale co w zasadzie kryje się za tymi nazwami ??? Badania potwierdzają, że Polska jest kojarzona przede wszystkim z powodów historycznych, nie zaś współczesnych. Grozi to kwalifikatorem „nudna”, ponieważ historia sama w sobie nie jest już turystycznie interesująca, dziś liczą się przede wszystkim: wydarzenia, styl życia, puls kraju. Historia jest natomiast dobrym kontekstem
7
Trendy w turystyce światowej:
rosnący udział turystyki krótkookresowej odwiedziny rodziny i krewnych moda na ekoturystykę/„ekolifestyle” zainteresowanie ruchem slow food rosnący udział turystyki specjalistycznej i kwalifikowanej popyt na „usługi luksusowe” wzrost sprzedaży internetowej i marketingu sieciowego ( w tym portali społecznościowych) nowe, niestandardowe formy komunikacji z odbiorcą nowe technologie w IT ( GPS, systemy satelitarne) popyt na usługi tanich przewoźników turystyka typu MICE zasada 3E (Education –Entertainment – EMOTION)
8
Wykorzystać szansę !!!! wysoka jakość, konkurencyjne ceny !!!!
9
Działania PROT w oparciu o współpracę z samorządem WP
Rynki priorytetowe Działania PROT w oparciu o współpracę z samorządem WP
10
Kulinaria są modne !!!! rebranding potrzebny od zaraz !!!!
11
Culinary Prestige !!
12
Kulinarne trendy 2013 !! unowocześnienie tradycji – odświeżenie wizerunku kuchni polskiej sezonowe menu współpraca z lokalnymi producentami zaopatrzenie „hiperlokalne” (zielniki, wędzarnie przy restauracjach) Fusion – czyli nietypowe połączenia i dodatki zdrowe odżywianie jako motyw kulinarny powrót zapomnianych smaków i składników udział alkoholi regionalnych wysublimowane dekoracje i jadalne dodatki menu degustacyjne
13
modern prestige vs. regional prestige
JAKOŚĆ !!!
14
Tylko niecodzienne rozwiązania mają szanse powodzenia
Wyróżnić się... Tylko niecodzienne rozwiązania mają szanse powodzenia
15
Minimalizacja kosztów Maksymalizacja efektów
Wyróżnić się... Minimalizacja kosztów Maksymalizacja efektów
16
Efektywna promocja i PR
17
Wydarzenia zwiększają wiarygodność !!!
18
Pracujmy nad marką… marka odróżnia produkt od oferty konkurentów;
marka to jakość; marka oddziałuje na rynek, jego zdobywanie i utrwalanie zdobytej pozycji; marka to wpływanie na podświadomość konsumenta; marka to skrót myślowy o wartościującym odcieniu oznaczający wizerunek rynkowy oferty czy pakietu usług. „Marka składa się z trzech ważnych aspektów: Pierwszym z nich jest wizerunek, drugim jej wartość, a trzecim cel, czyli wewnętrzna wiara w markę, która sprawia, że osiąga ona sukces” Simon Anholt, 2006
19
Dziękuję za uwagę ! Krystyna Hartenberger – Pater dyrektor biura PROT
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.