Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Kształtowanie relacji instytucji z odbiorcami oferty kulturalnej Łukasz Wróblewski.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Kształtowanie relacji instytucji z odbiorcami oferty kulturalnej Łukasz Wróblewski."— Zapis prezentacji:

1 Kształtowanie relacji instytucji z odbiorcami oferty kulturalnej Łukasz Wróblewski

2 Opera Filharmonia Odbiorcy oferty kulturalnej Opery, filharmonii Donatorzy (darczyńcy, mecenasi, sponsorzy) Ośrodki władzy i administracji, Samorząd lokalny Jednostki współpracujące (dostawcy) Środowisko wewnętrzne (pracownicy) Profesjonalni doradcy Społeczność regionalna, lokalna Główne rynki działań instytucji kultury

3 Identyfikacja docelowych odbiorców oferty kulturalnej Zaoferowanie wartości (korzyści) Nawiązanie więzi Kreacja i dostarczenie wartości Osiągnięcie celów Ponowne zaoferowanie wartości Wzmocnienie więzi Proces kształtowania długotrwałych relacji z odbiorcami oferty kulturalnej

4 Cena Ilość (wielkość sprzedaży) Segment 1 Segment 2 Segment 3 Krzywa popytu dla różnych segmentów rynku

5 Rdzeń produktuNajważniejsza korzyść (wartość podstawowa) Koncert skrzypcowy A-dur M. Karłowicza Zapoznanie się z arcydziełem polskiej literatury muzycznej Orkiestra – New York PhilharmonicWysłuchanie renomowanej orkiestry symfonicznej Solista – Itzhak PerlmanWysłuchanie gry wybitnego wirtuoza skrzypiec Dyrygent – James LevineUczestniczenie w koncercie pod przewodnictwem światowej sławy dyrygenta Miejsce wykonania – Park Centralny w Nowym Jorku Forma pikniku Powiązanie rdzenia produktu filharmonii z rdzeniem korzyści słuchacza

6 Struktura produktu instytucji kultury Rdzeń produktu Produkt oczekiwany Produkt poszerzony

7 Melomani (Słuchacze oddani filharmonii, operze) Nie znający oferty instytucji kultury (filharmonii, opery) Znający ofertę instytucji kultury ale odrzucający ją Przekonani do oferty instytucji kultury Nowi słuchacze filharmonii, opery Słuchacze nie odczuwający przywiązania do filharmonii, opery Słuchacze przywiązani do filharmonii, opery Preferujący ofertę instytucji kultury

8 Powód rezygnacji z udziału w programach lojalnościowych (słabnącej lojalności) FilharmoniaOperaBalet K. I.K. S.K. I.K. S.K. I.K. S. Mała niezależność w doborze repertuaru 1565 1742 1841 Wiążą, komplikują plany na przyszłość 3142 2535 3236 Niechęć do ponoszenia wysokiego kosztu uczestnictwa w programie lojalnościowym 21 2229 1719 Niezadowolenie z oferowanego repertuaru w subskrypcji 1223 2212 1719 Brak środków na opłacenie subskrypcji, udziału w programie lojalnościowym 2116 1720 15 Mniej czasu na rekreację 17 1120 1917 Wzrost udziału w wydarzeniach artystycznych innych organizacji 1516 813 1115 Powody słabnącej lojalności Źródło: Micocci T.: Booking Performance Tours, Allworth Press, New York 2008.

9 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Kształtowanie relacji instytucji z odbiorcami oferty kulturalnej Łukasz Wróblewski."

Podobne prezentacje


Reklamy Google