Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałLidia Czerniawski Został zmieniony 10 lat temu
1
Współpraca brokerów i ubezpieczycieli. Partnerstwo w interesie klienta reguły wymiany podstawą budowania partnerstwa w relacjach ubezpieczający – broker – ubezpieczyciel sposoby budowania relacji w obszarze ubezpieczający – broker – ubezpieczyciel metody zwiększania sprzedaży usług brokerskich podsumowanie literatura
2
Reguły wymiany podstawą budowania partnerstwa w relacjach ubezpieczający– broker – ubezpieczyciel tworzenie partnerstwa bardziej skuteczną i efektywną formą kontaktów niż podejście transakcyjne wdrażanie zasad ekwiwalentnej wymiany podstawą partnerstwa między podmiotami badania i kształtowanie potrzeb w relacjach ubezpieczający– broker – ubezpieczyciel warunkiem zacieśniania współpracy oraz zwiększania satysfakcji wszystkich podmiotów
3
kierowanie się zasadami dobrej praktyki wzmacnia procesy budowania partnerstwa ustalenie i zaakceptowanie kryteriów oceny jakości usług brokerskich oraz ekwiwalentności wymiany podstawą długofalowego rozwoju rynku usług brokerskich rośnie znaczenie transparentności w sferze relacji społeczno - ekonomicznych
4
Sposoby budowania relacji w obszarze ubezpieczający – broker – ubezpieczyciel niematerialność usług brokerskich wymaga doskonalenia metod badania oczekiwań i satysfakcji wszystkich podmiotów partnerstwo tworzy się między ludźmi a nie między firmami – wyznacza to nowe ramy budowania związków międzyludzkich współpraca podmiotów w zakresie rozwijania rynku (budowania rynku) umożliwia jego wzrost (nowe rynki, nowe formy świadczenia usług, penetracja rynku) rozwijanie nowych produktów ubezpieczeniowych współpraca w procesie likwidacji szkód narzędziem umacniania partnerstwa
5
Metody zwiększania sprzedaży usług brokerskich efekt przeciekającego wiadra – poszukiwanie nowych klientów a utrzymanie dotychczasowych pracownicy – ich kwalifikacje i zaangażowanie jako kluczowy element budowania partnerstwa tożsamość i wizerunek brokera – obszary zgodności i różnic wiedza fachowa wymaga wsparcia poprawnością w komunikacji werbalnej i niewerbalnej, znajomością psychologii oraz reguł wywierania wpływu znajomość technik sprzedaży w służbie rozwoju wszystkich partnerów rosnąca zmienność otoczenia wymaga doskonalenia sposobów budowania relacji między podmiotami
6
Podsumowanie globalizacja przynosi zmianę zasad funkcjonowania rynków lokalnych edukacja uczestników rynku wpływa na wzrost wymagań Partnerów dojrzałość rynków zmniejsza tempo ich rozwoju i zaostrza konkurencję kwalifikacje pracowników staja się podstawa budowania relacji, budowania pozycji rynkowej firmy oraz jej rozwoju
7
Literatura Beckwith H., Sprzedać niewidzialne, Prószyński i S-ka, Warszawa 2000 Cialdini R., Wywieranie wpływu na ludzi, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 1996. Komunikowanie się w marketingu, praca zbiorowa pod red. H.Mruka, Wydawnictwo AE, Poznań 2005 Mitnick K., Sztuka podstępu, Helion, Gliwice 2003 Thomson P., Sposoby komunikacji interpersonalnej, Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań 1998 Zaltman G., Jak myślą klienci. Podróż w głąb umysłu rynku, Forum, Poznań 2003
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.