Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałCezar Gniazdowski Został zmieniony 10 lat temu
1
Debata szkolna nad Kodeksem 2.0 I Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza w Świebodzinie 11 grudnia 2013
2
Plan debaty szkolnej otwarcie debaty i przypomnienie jej celu ustalenie zasad debatowania omówienie klasowych propozycji Kodeksu 2.0 omówienie kontrowersyjnych punktów głosowanie nad poszczególnymi punktami przyjęcie roboczej wersji Kodeksu 2.0
3
Cele debaty szkolnej rozmowa o sposobie korzystania z TIK w szkole wypracowanie roboczej wersji szkolnego Kodeksu 2.0
4
Debaty klasowe zostały przeprowadzone w 16 klasach: w 5 klasach pierwszych (1a /1b /1c / 1d /1e) w 5 klasach drugich (2M1 / 2M2 /2H1 /2H2 / 2B) w 6 klasach trzecich ( 3M1 /3M2 /3M3 /3H1 /3H2 /3B).
5
Rezultaty debat klasowych – propozycje zasad Kodeksu 2.0 Ucz i ucz się z TIK Gdy lekcja nie odbywa się w gabinecie wyposażonym w multimedia wykorzystujemy inne urządzenia z dostępem do Internetu np. telefon, tablet w celu wyszukania potrzebnych informacji. (10 klas)
6
Dążymy do wyposażenia sal dydaktycznych w komputer z dostępem do Internetu, rzutnik lub tablicę interaktywną. (9 klas) Prace domowe zadajemy m.in. przez Internet, wykorzystując do tego platformy edukacyjne bądź pocztę elektroniczną (9 klas)
7
Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie Szukając informacji w Internecie wybieramy źródła uznawane za wiarygodne (9 klas) Nauczyciele wskazują strony ze sprawdzonymi informacjami, z których można korzystać.
8
Nie kradnij i nie daj się okradać Nie kopiujemy bezkrytycznie informacji z sieci, lecz staramy się je twórczo wykorzystać. Przestrzegamy prawa autorskiego. (11 klas) Materiały, które sami zamieszczamy w sieci, podpisujemy imieniem i nazwiskiem bądź pseudonimem. (6 klas)
9
Komunikujemy się Wypracowanie zasad wirtualnego kontaktu między nauczycielami a uczniami wykorzystanie poczty elektronicznej wykorzystanie portali społecznościowych wykorzystanie dziennika elektronicznego NIE dla sms-ów (12 klas)
10
Komputery pod ręką Szkoła powinna zapewnić uczniom i nauczycielom dostęp do Wi-Fi. (16 klas)
11
Punkty kontrowersyjne SIEĆ WI-FI: Zmniejszyć ograniczenia dostępu do Internetu. Internet powinien być dostępny w całej szkole, a nie tylko w wyznaczonym miejscu (kl.1d) Lepszy zasięg Wi-Fi w szkole (2H1) W szkole powinna być ogólnodostępna sieć Wi-Fi. (3M1) Swobodny dostęp do Wi-Fi (1a / 1b / 2M1/ 2M2)
12
TELEFONY KOMÓRKOWE: Telefony uczniów i nauczycieli są podczas lekcji wyciszone (1a /1b / 2M1) W szczególnie uzasadnionych przypadkach, po uprzednim zgłoszeniu nauczycielowi, uczniowie mogą korzystać z telefonu komórkowego na lekcjach. (1a / 2M1)
13
STRONA INTERNETOWA SZKOŁY: Utworzenie zakładek przedmiotowych z możliwością pobierania ćwiczeń (1c /1d) Na stronie szkoły powinno funkcjonować forum szkolne (1d), chat (3B) oraz istnieć możliwość zamieszczania komentarzy (2H1)
14
POZOSTAŁE: W bibliotece powinien być dostęp do audiobooków. (1a) Uczniowie powinni mieć możliwość sporządzania notatek na lekcjach za pomocą tabletu, notebooka. (1b) Ciekawe i wartościowe lekcje prowadzone w szkole mogą być nagrywane i prezentowane w Internecie, np. na stronie szkoły. (2M1)
15
Prezentację przygotowała Ewa Olszewska – koordynator projektu Program Szkoła z klasą 2.0. http://www.ceo.org.pl/pl/szkolazklasa2zero
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.