Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałAgnieszka Banaszak Został zmieniony 10 lat temu
1
rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej w Będzinie Nauczyciela prowadzący: mgr Ramona Włoch Grupa wiekowa przedszkolaków: 4 latka – KRASNOLUDKI Okres trwania: od października do grudnia 2012
5
Dzieci z ciekawością i zainteresowaniem wykonywały zadania, większość z nich nie sprawiało im problemów. Do większości zadań dzieci nie potrzebowały instrukcji nauczyciela, w razie potrzeby pomagały sobie nawzajem. W czasie zajęć matematycznych dzieci nabywały umiejętności z zakresu rozróżniania kolorów – wyłaniania odpowiedniego z wielu, kształtów oraz wielkości. Dzieci miały możliwość nauki poprzez zabawę, do zajęć wykorzystywane były gotowe pomoce ale także pomoce przestrzenne – zabawki (matrioszki, autka, maskotki, lalki) znajdujące się w sali, którymi Krasnoludki bawią się na co dzień.
9
Największy problem stanowiło nazewnictwo klocków, które dla większości dzieci było nieznane. Dzieci w różnym tempie pracy budowały według wzoru, w większości budowle były poprawnie wykonane. Przedszkolaki podczas tych zajęć rozwijały swoją kreatywność oraz zdolność myślenia przestrzennego. Uczyły się również wznosić budowle w wyznaczonych dla siebie obszarach (taca). Największą radość z klockami sprawiały 4 - latkom zabawy dowolne.
13
Dzieci podczas tego programu rozwijały swoje zamiłowanie do słuchania bajek, w trakcie czytania w grupie panowało skupienie. Grupa bardzo szybko zapamiętała w jakiej kolejności są prowadzone tematy z literatury, chętnie układali obrazki według odpowiedniej kolejności, ale największą radość sprawiało im przedstawianie bajki – z możliwością używania rekwizytów. Podczas tych zajęć dzieci mogły poszerzać swój zasób słów, wyobraźnię, uczyły się systematyczności oraz współpracy w grupie. Krasnoludki po zakończonych zajęciach mogły utrwalić sobie sceny z bajek przy kolorowaniu kolorowanek.
14
Podczas zajęć otwartych rodzice mogli zobaczyć jak ich dzieci pracują podczas modułu Matematyka Sensoryczna 1 – Gąsienice oraz Programu Literackiego. Na koniec zajęć był czas na pytania oraz opinie, które ze strony rodziców były pozytywne. Rodzice zauważyli, że zadania nie stwarzają dzieciom żadnego problemu – rozwiązanie przychodzi bardzo szybko a zarazem jest to moment miłej, przyjemnej i beztroskiej zabawy.
15
Ten projekt to dla Dzieci świetna zabawa. Każde zajęcia są nowym wyzwaniem. Udział w zajęciach wspiera rozwój Dziecka, ale nie przyspiesza go. Podczas zajęć odkrywamy i uruchamiamy zdolności tkwiące w Dziecku. Maluchy zdobywają wiedzę i umiejętności, ale przede wszystkim uczą się jak zdobywać wiedzę.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.