Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałLechosława Torba Został zmieniony 10 lat temu
1
Copyright © 2008 Accenture. Zawartość prezentacji stanowi własność intelektualną Accenture. Wszelkie prawa zastrzeżone. Konferencja Hutnictwo 2008 Integracja procesów sposobem na poprawę efektywności i zdobycie przewagi na zmieniającym się rynku Łukasz Błażejowski, Accenture Katowice, 7 maja 2008
2
2 Copyright © 2008 Accenture. Zawartość prezentacji stanowi własność intelektualną Accenture. Wszelkie prawa zastrzeżone. Otoczenie rynkowe zmienia się i zarządy większości firm mają na to ograniczony wpływ Rynek hutniczy i wydobywczy w Polsce przeżywa okres daleko idących zmian zarówno lokalnych jak i globalnych: – konsolidacja dostawców surowców, producentów i dystrybutorów – zmiany na rynku pracy – prywatyzacja – nowe wymagania informacyjne i kontrolne (REACH, limity CO 2 ) Na większość z tych procesów kadra zarządcza przedsiębiorstw ma ograniczony wpływ i może podejmować efektywne i kontrolowane działania jedynie wewnątrz własnej organizacji Jedną z kluczowych odpowiedzi kierownictwa na dynamiczne zmiany otoczenia zewnętrznego jest skupienie uwagi na wewnętrznej efektywności organizacji
3
3 Copyright © 2008 Accenture. Zawartość prezentacji stanowi własność intelektualną Accenture. Wszelkie prawa zastrzeżone. Wzrost efektywności wymaga lepszej integracji procesów biznesowych Integracja procesów zwiększa efektywność wewnętrzną organizacji i pozwala na szybszą i lepszą reakcję na zmieniające się warunki rynkowe Kluczowe obszary integracji – Sprzedaż – Produkcja – Logistyka – Zakupy – Finanse konsolidacja i kontrola zakupów centra usług wspólnych (finanse i księgowość) – Integracja dostawców i odbiorców Integracja procesów biznesowych wymaga ich uprzedniego zdefiniowania (wszyscy mówią tym samym językiem i używają tych samych pojęć) oraz wprowadzenia miar efektywności procesów (można usprawniać tylko to co da się zmierzyć)
4
4 Copyright © 2008 Accenture. Zawartość prezentacji stanowi własność intelektualną Accenture. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zintegrowane procesy wymagają zintegrowanego rozwiązania informatycznego Doświadczenia Accenture wskazuje, że procesy są najczęściej zdefiniowane i mierzone w granicach pojedynczych funkcji, a nie całego procesu W przedsiębiorstwach o niskim poziomie integracji procesów funkcjonują rozwiązania informatyczne, które wspierają poszczególne funkcje a nie procesy – Finanse i Fakturowanie – wsparcie IT w obszarze finansowym, brak pełnej integracji z zakupami, gospodarką magazynową i sprzedażą, które są źródłem danych – Sprzedaż – systemy do rejestracji zamówień, brak integracji z produkcją i logistyką (widoczność statusu/stanu realizacji zamówień klientów), ograniczone wsparcie procesów przedsprzedażowych (ofertowanie) – Zakupy – często obsługa procesu pozasystemowa (Word, Excel, itp.) Chcąc zintegrować procesy, kierownictwo przedsiębiorstwa stoi przed wyborem – dalej rozwijać i integrować używane dotychczas systemy informatyczne, czy uruchomić inwestycję wdrożenia nowego rozwiązania zintegrowanego klasy ERP 70/30 Doświadczenie Accenture wskazuje, że w przemyśle ok. 70% procesów jest standardowych a ok. 30% wymaga rozwiązań specyficznych dla branży/firmy
5
5 Copyright © 2008 Accenture. Zawartość prezentacji stanowi własność intelektualną Accenture. Wszelkie prawa zastrzeżone. Accenture oferuje sprawdzone podejście do projektu transformacji procesów i implementacji systemów informatycznych Światowe Centra Kompetencji gromadzące wieloletnie doświadczenie Accenture w branży – Centrum ds. Przemysłu Stalowego – Bilbao, Hiszpania – Centrum ds. Przemysłu Wydobywczego – Johannesburg, RPA Wzorcowe mapy procesów i miary efektywności (KPI) oraz rozwiązania prekonfigurowane pozwalają zredukować czas implementacji i ograniczają ryzyko niepowodzenia inicjatywy zmiany Stosując standardowe podejście i wiodące praktyki z branży unikamy ryzyka ponownego odkrywania koła, skupiając uwagę na 30% procesów specyficznych Pełnimy rolę doradcy, dlatego wspieramy klienta w doborze optymalnego rozwiązania do jego potrzeb
6
6 Copyright © 2008 Accenture. Zawartość prezentacji stanowi własność intelektualną Accenture. Wszelkie prawa zastrzeżone. Oferta Accenture obejmuje szeroki wachlarz usług z obszaru integracji systemów oraz doradztwa zarządczego Obszary gorące dla branży hutniczej i wydobywczej, w których Accenture ma doświadczenie i referencje branżowe w Polsce – Analiza i zmiana modelu organizacyjnego i operacyjnego – Implementacja i integracja rozwiązań informatycznych (ERP, MES, BI) – Budowa centrów usług wspólnych – Zarządzanie zintegrowanym łańcuchem dostaw (Sourcing, Logistyka)
7
7 Copyright © 2008 Accenture. Zawartość prezentacji stanowi własność intelektualną Accenture. Wszelkie prawa zastrzeżone. Wybrani klienci Accenture
8
8 Copyright © 2008 Accenture. Zawartość prezentacji stanowi własność intelektualną Accenture. Wszelkie prawa zastrzeżone. Chętnie spotkam się z Państwem aby omówić możliwości współpracy Łukasz Błażejowski Accenture Sp. z o.o. ul. Sienna 39 00-121 Warszawa Tel: +48 22 5288000 Fax: +48 22 5288001 lukasz.blazejowski@ accenture.com
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.