Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Strategia komunikacji
Biosteron Strategia komunikacji Warszawa,
2
Agenda prezentacji Zadania dla agencji Cele komunikacji
Analiza produktu Analiza rynku Grupa docelowa Strategia komunikacji Egzekucje kreatywne
3
Zadania dla agencji Przygotowanie strategii komunikacji marki Biosteron Zadania szczegółowe: Kreacja kev visualu Przygotowanie komunikacji prasowej Propozycje materiałów promocyjnych dla farmaceutów
4
Cele komunikacji Cel marketingowy Relaunch produktu
Zbudowanie świadomości marki i jej pozycjonowania wśród: farmaceutów oraz wśród TG Zachęcenie do wypróbowania produktu (K i M) Zachęcenie do rekomendacji produktu (farmaceuci) Cel sprzedażowy Objęcie mocnej pozycji oraz udziałów na półce leków dla kobiet i mężczyzn po 40 roku życia: poprawiających sprawność, samopoczucie, wygląd i libido.
5
ANALIZA PRODUKTU
6
Cechy formalne BIOSTERON Produkt o statusie leku OTC
Przeznaczony dla kobiet i mężczyzn po 40 roku życia W formie tabletek Dostępny w sprzedaży aptecznej Linia produktowa obejmuje 3 dawki: dawki początkowe- 5 mg dla kobiet, 10 mg dla mężczyzn oraz w dawce docelowej 25 mg dla kobiet i mężczyzn
7
Linia produktowa
8
Biosteron. Odzyskaj wewnętrzną młodość.
Brand claim Hasło marki: Biosteron. Odzyskaj wewnętrzną młodość.
9
Pozycjonowanie produktu
Produkty wspomagające w walce z procesem starzenia się w trzech sferach Dobrostan psychofizyczny- Dobrostan definiowany jako zdrowie, siła, witalność, w połączeniu z dobrą kondycją psychiczną, niezaburzonym nastrojem oraz snem Wysoki poziom libido-ochota na seks, odczuwanie popędu seksualnego, odczuwanie podniety i pożądania wobec partnera Uroda/zdrowy wygląd– zwalczanie fizycznych oznak starzenia się, wygląd zewnętrzny, zdrowa skóra, prawidłowa waga, dobra gospodarka wodna itp..
10
Emocje w nas drzemią Benefity emocjonalne dotykają potrzeb konsumenta, jego uczuć, pragnień, oczekiwań. Biosteron podwyższa libido i pozwala cieszyć się seksem, jest naturalny i bezpieczny w stosowaniu, pielęgnuje wewnętrzne piękno i urodę podnosi nastrój i ogólne samopoczucie, dzięki czemu ponure dni odchodzą niepamięć
11
Dla rozumu Benefity racjonalne, to zaraz po emocjach, istotne i ważne komponenty oddziaływania marketingowego. WYJĄTKOWY SKŁAD: naturalny hormon steroidowy DHEA, którego obniżający się poziom wpływa znacząco na procesy starzenia się organizmu PROFESJONALNY: sprawdzone działanie hormonu WYGODNE DAWKOWANIE: ok. 1 raz dziennie Czyli dobre samopoczucie, dzięki równowadze hormonalnej.
12
Osobowość marki profesjonalny pożądany luksusowy skuteczny
Dobry jakościowo elegancki bezpieczny naturalny
13
ANALIZA RYNKU
14
Stymen „100% męskości” Insight: Dokucza mi spadek sprawności i zaburzania w sferze seksualnej powodujące frustrację i brak chęci do aktywnego życia. Odpowiedź: Stymen zwiększa poziom testosteronu co podnosi sprawność psychiczną oraz fizyczną a w szczególności seksualną. RTB: Jedna tabletka Stymen zawiera 10 mg prasteronu. Zażywanie tabletek Stymen uzupełnia niedobory testosteronu w organizmie, co wpływa na poprawę sprawności seksualnej.
15
Stimea „obudź w sobie pożądanie”
Insight: Pożądanie z biegiem czasu słabło, dlatego z biegiem czasu zaczęłam szukać rozwiązania. Odpowiedź: Suplement diety Stimea został stworzony specjalnie dla kobiet, które odczuwają spadek libido RTB: . Stimea zawiera połączenie L-argininy, wyciągu z korzenia żeń-szenia, wyciągu z Avena sativa oraz L-tyrozyny, które stymulują naturalną aktywność seksualną oraz wspomagają odczuwanie pełnej satysfakcji.
16
Bodymax 50+ „ Energia i witalność bez względu na wiek!”
Insight: Z wiekiem odczuwam spadek chęci do aktywności fizycznej. Odpowiedź: Wysoko skoncentrowany wyciąg żeń-szenia Bodymax poprawia sprawność fizyczną i umysłową. RTB: Bodymax 50+ zawiera witaminę D i wapń dla zdrowych kości oraz „witaminy młodości” - A, C, E oraz selen, a także ważny dla serca kwas foliowy i przeciwstresowy magnez.
17
Bodymax Plus „ Więcej energii każdego dnia!”
Insight: Prowadzę aktywny tryb życia przez co odczuwam zmęczenie. Odpowiedź: Bodymax wzmacnia i dodaje energii, zwiększa wydolność fizyczną i psychiczną, odporność na stres oraz naturalne siły obronne organizmu. RTB: Preparat zawiera kompletny zestaw witamin i minerałów, wzbogacony najwyższej jakości wyciągiem z żeń-szenia.
18
Geriavit „witalność na każdy dzień”
Insight: Chcę być zawsze w pełni sił, aby niezmiennie cieszyć się życiem. Odpowiedź: Kapsułki Pharmaton® Geriavit® od ponad 40 lat są regularnie zażywane przez osoby, które chcą zachować optymalną sprawność umysłową i fizyczną. RTB: Geriavit® zwalcza objawy wyczerpania, przemęczenia, starzenia się oraz dolegliwości związane z procesem rekonwalescencji, objawiające się obniżeniem sprawności umysłowej i koncentracji.
19
GRUPA DOCELOWA
20
Grupa docelowa Dwie ważne grupy docelowe: POŚREDNI ODBIORCY
KLIENT DOCELOWY Farmaceuci/lekarze Kobiety i mężczyźni 40+
21
Pośredni odbiorcy-siła rekomendacji
Farmaceuci są ważnym ogniwem w procesie zakupowym u niezdecydowanego lub niewyedukowanego pacjenta. W dobie dużej konkurencji ważne jest skuteczne poinformowanie farmaceutów o produkcie na rynku. Nowe atrakcyjne opakowanie produktu (repozycjonowanie) to połowa sukcesu. Ważny jest przekaz… i to przekaz skierowany do konsumentów, ponieważ farmaceuci też muszą w niego uwierzyć.
22
Klient docelowy Kobiety 40+ Mężczyźni 40+
Dbający o kondycję fizyczną- zależy im na byciu atrakcyjnym, na świetnym samopoczuciu oraz wyglądzie Aktywni seksualnie Aktywni zawodowo- dobrze zarabiający, posiadający dobrobyt materialny Świadomi procesów starzenia, chcący utrzymać młodość
23
Insight 40stki „Pragnę być wiecznie młoda/młody i czuć się młodo. Lecz lata lecą i jest to nieuniknione, dlatego o wygląd i dobre samopoczucie muszę zadbać bardziej profesjonalnie i od wewnątrz.”
24
STRATEGIA KOMUNIKACJI
25
Od wyzwania do działania
W aptece, i wśród konsumentów Konkurencja na półce- rekomendajca? „do jednego worka”= Schematyczne pozycjonowanie produktów pod względem libido oraz ogólnego wzmocnienia organizmu Intensywna promocja innych produktów w aptece. Nieufność wymagających konsumentów i wysokie wymagania TG Budowa świadomości marki wśród farmaceutów jako marki profesjonalnej, dopasowanej do potrzeb TG, spełniającej jej oczekiwania. Edukacja farmaceutów o unikalnym składzie produktu- naturalnym hormonie regulującym procesy starzenia się organizmu. Realny efekt. Wsparcie komunikacji poprzez niestandardowe formy i edukacyjne materiały promocyjne. Edukacja konsumentów poprzez skuteczną komunikację benefitów emocjonalnych i racjonalnych produktu w wyróżniającej się egzekucji kreatywnej.
26
Kierunki komunikacji (kanały)
Komunikacja BTL do farmaceutów i pacjentów: niestandardowe materiały promocyjne - foldery i ulotki, gadżety do apteki (ulotki), gadżety dla farmaceutów (podkładki, kubki). Promocja w miejscu sprzedaży: materiały POS do apteki, ekspozycja na półkach za pierwszym stołem. Komunikacja ATL: kampania w prasie konsumenckiej (tytuły kobiece ale i męskie?), komunikacja w prasie specjalistycznej (Farmacja praktyczna, Bez recepty), reklama w Ineternecie ( fora tematyczne) Aktywacja konsumecka (Internet): platforma , ekskluzywne konkursy dla konsumentów.
28
EGZEKUCJE KREATYWNE
29
Ogólne założenia kreacji
Copy: brand claim traktowany jako stałe hasło parasolowe całej marki Visual: Profesjonalny, premium - lisfestylowy przekazujący USP marki, korzyści poruszający emocje i ukazujący korzyść Layout: Ekspozycja produktowa – silny branding Stylistyka „premium” kod kolorystyczny – bordo, żółty, srebro, niebieski Typografia elegancka i nowoczesna
30
LINIA 1
31
Założenia Marka, jako najlepszy profesjonalista powstrzymujący procesy starzenia się organizmu. Aby czuć młodo całym sobą- najważniejsze jest wspomaganie się od wewnątrz. Key visuale mówią językiem korzyści pacjenta/konsumenta. IDEA: Młodość to stan, a nie tylko młody wiek. Młodość wypisana na twarzy, młodość grająca w duszy.
32
Egzekucja kreatywna 1 Lifestylowy key visual przekazujący emocje i korzyść. Atrakcyjna para pomiędzy r.ż. symbolizuje wewnętrzną młodość w sposób naturalny, piękny i prawdziwy. Layout nowoczesny, kolorystyka dopasowana do opakowań.
33
Reklama prasowa
34
Nie ma mowy tutaj o zmartwieniu czy depresji.
Egzekucja kreatywna 2 Atrakcyjna para 40-tek prezentująca przed sobą swoje fotografie z młodości. Ich uśmiechy zdradzają dumę, że nadal dobrze wyglądają i że mają w sobie ciągle to coś. Nie ma mowy tutaj o zmartwieniu czy depresji. „To ja kiedyś i ja dziś. Jest nadal super.” Dzięki Biosteronowi. Profesjonalizm i skuteczność produktu zobrazowane są w wykresie dot. spadku DHEA wraz wiekiem. Możliwa prosta sesja fotograficzna na życzenie klienta, w celu dopasowania ubrań, urody czy postawy ciała bohaterów zgodnie z możliwymi uwagami klienta.
35
Reklama prasowa
36
Egzekucja kreatywna 3 Para w SPA symbolizuje wewnętrzną odnowę dzięki kuracji z Biosteronem. Istotnym szczegółem jest mężczyzna w tle: on też dba o siebie, dbają o siebie oboje. Zadowolona i wyciszona kobieta, emanuje spokojem. Motyw SPA nawiązuje do sfery świaodmości dbania o zdrowie i urodę. Taki jest Biosteron- profesjonalny , skuteczny i bezpieczny.
37
Reklama prasowa
38
Egzekucja kreatywna 4 Cabriolet to wolność i swoboda. W Polskich realiach jest to obiekt westchnień i symbol wysokiego statusu oraz beztroski. Visual obrazuje działanie leku, który wyzwala w nas to co najlepsze, zapewnia wyjątkowe chwile.
39
Reklama prasowa
40
LINIA 2
41
Założenia do linii Młodość to również energia, którą emanujemy wokół. Pozwala ona czuć się atrakcyjnym, dla siebie i innych. W pewnym momencie życia zauważamy nieuniknione i gwałtowne procesy starzenia się, często zamykając się w sobie. Biosteron aktywnie wspomaga organizm dzięki czemu możemy być atrakcyjni w każdym wieku. IDEA: Pragnienie, by młodość trwała w nas zawsze…
42
Egzekucja kreatywna 5 Biosteron składa propozycję młodości. Kto jej nie chce? Każda dojrzała kobieta jej pragnie i każdy mężczyzna. Visual silnie emanuje emocjami, ale nie nawiązującymi wprost do seksu, lecz do szczęścia, adoracji, spełnienia. Layout jest elegancki, a tęcza 3 kolorów silnie zwraca uwagę na linię produktową.
43
Reklama prasowa
44
Egzekucja kreatywna 6 Visual w stylu retro podkreśla elegancję i pozycjonowanie premium. Kolorystyka oparta na srebrze z ekspozycją jednego docelowego produktu. Atrakcyjne rozwiązanie graficznie pozostałych dawek. Visual jest silnie emocjonalny, symbolizuje adorację, piękno i zadowolenie z siebie. Nietuzinkowa stylistyka visualu mocno wybija się wśród konkrecji.
45
Reklama prasowa
46
LINIA 3
47
Założenia do linii Biosteron to hormon DHEA. W nowym opakowaniu prezentuje się poważnie i profesjonalnie. Dlatego ekspozycja produktu jest tutaj najważniejsza. KV produktowy to budowanie świadomości marki. IDEA: Biosteron to naturalny hormon, niczym eliksir młodości. Wysoka jakość - dla niego, dla niej, dla nich.
48
Egzekucja kreatywna 7 Produkty są silnie wyeksponowane - w towarzystwie męskich oraz damskich atrybutów. Visual jest idealny dla komunikacji do farmaceutów, ale również buduje świadomość marki wśród pacjentów poprzez silny branding. Przekaz jest mocny i prosty: Biosteron to hormon DHEA czyli sekret wiecznej młodości.
49
Reklama prasowa
50
Egzekucja kreatywna 8 Key visual oparty jest na cechach produktu czyli wysokiej jakości oraz profesjonaliźmie. Przekaz ten jest dopasowany do czynnej zawodowo i wymagającej grupy docelowej. Racjonalne benefity produktu mają uświadomić potrzebę, zaprezentować cechę…a w efekcie podarować korzyść.
51
Reklama prasowa
52
Propozycja niestandardowego folderu dla farmaceutów
Wizualizacja ma na celu prezentację pomysłu na folder, świetnie nawiązujący do 3 produktów. Każdą linię kreatywną można zaadaptować do tego mechanizmu. Przykładowo na linii nr 6.
53
Dziękujemy za uwagę! GTO Communications gto.com.pl
Podobne prezentacje
© 2025 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.