Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

usług gastronomicznych

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "usług gastronomicznych"— Zapis prezentacji:

1 usług gastronomicznych
Technik organizacji usług gastronomicznych

2 Perspektywy Na rynku jest coraz więcej pracy dla
specjalistów od żywienia. Chętniej spożywamy gotowe dania, a organizację przyjęć oddajemy w ręce fachowców. Zdrowe odżywianie jest modne. Coraz więcej ludzi chce mieć zgrabną sylwetkę i cieszyć się dobrym zdrowiem.

3 Przydatne zdolności umiejętność organizacji pracy własnej lub zespołu,
dobra pamięć, łatwość nawiązywania kontaktów, wysoka kultura osobista i miła aparycja.

4 Wymagania zawodowe bardzo dobry stan zdrowia,
akceptowanie usługowego charakteru pracy, pełna sprawność fizyczna, pozytywne nastawienie do ludzi, samodzielność, odpowiedzialność, spostrzegawczość i podzielność uwagi.

5 Co robi technik organizacji usług gastronomicznych?
organizuje i obsługuje przyjęcia okolicznościowe oraz imprezy w zakładach gastronomicznych, planuje produkcje potraw i ustala ich asortyment, organizuje usługi cateringowe, przygotowuje oferty, promuje i reklamuje usługi gastronomiczne, dokonuje rozliczeń usług gastronomicznych, prowadzi własną placówkę gastronomiczną.

6 Przykładowe przedmioty zawodowe:
Ekonomika i organizacja gastronomii   Rachunkowość i finanse w gastronomii     Marketing w gastronomii     Zasady żywienia Technologia gastronomiczna   Obsługa konsumenta Technika pracy biurowej Podstawy psychologii

7 Zajęcia w szkolnych pracowniach:
Szkoła kształcąca w zawodzie technik organizacji usług gastronomicznych powinna posiadać pracownie: technologii gastronomicznej, obsługi konsumenta, podstaw żywienia, komputerową.

8 Modułowy program nauczania
dla zawodu technik organizacji usług gastronomicznych zawiera jeden moduł ogólnozawodowy Podstawy działalności usługowej i pięć modułów zawodowych: Podstawy gastronomii i żywienia Technologia gastronomiczna Obsługa konsumenta Usługi gastronomiczne Praktyka zawodowa

9 Podstawy działalności usługowej
Cele kształcenia - 1 Podstawy działalności usługowej Uczeń powinien umieć: rozpoznawać potrzeby i oczekiwania klienta, komunikować się z klientem, postępować zgodnie z przyjętymi systemami wartości etycznych, korzystać z aktów prawnych, stosować przepisy dotyczące ochrony konsumenta, stosować jakościowe normy świadczenia usług, oceniać jakość usług, planować działania marketingowe.

10 Cele kształcenia – 2 Uczeń powinien umieć:
Podstawy gastronomii i żywienia Uczeń powinien umieć: dokonywać jakościowej oceny surowców i półproduktów, określać warunki przechowywania surowców, półproduktów i potraw, stosować zasady racjonalnego żywienia, projektować jadłospisy dla różnych grup ludności, przestrzegać przepisów sanitarno-epidemiologicznych.

11 Technologia gastronomiczna
Cele kształcenia - 3 Technologia gastronomiczna Uczeń powinien umieć: oceniać jakość surowców i potraw, określać warunki przechowywania surowców, półproduktów i potraw, korzystać z receptur podczas sporządzania potraw, określać wpływ procesów technologicznych na jakość potraw, dobierać podręczny sprzęt gastronomiczny do produkcji potraw, charakteryzować maszyny i urządzenia stosowane w procesie produkcji, sporządzać podstawowy asortyment potraw, charakteryzować zasady żywienia dietetycznego.

12 Cele kształcenia - 4 Uczeń powinien umieć:
Obsługa konsumenta Uczeń powinien umieć: charakteryzować rodzaje usług gastronomicznych, planować aranżację wnętrza oraz wyposażenie sal konsumenckich, stosować różne techniki obsługi konsumentów, podawania potraw, sporządzania i podawania napojów, stosować maszyny i urządzenia oraz drobny sprzęt gastronomiczny.

13 Organizowanie obsługi konsumentów
Cele kształcenia - 5 Organizowanie obsługi konsumentów Uczeń powinien umieć: zaplanować wystrój i wyposażenie sal konsumenckich, scharakteryzować rodzaje kart menu, przygotować sale konsumenckie na przyjęcie gości, dobrać i ułożyć sprzęt do obsługi konsumenta, dobrać bieliznę stołową do wielkości i kształtu stołu, złożyć serwety płócienne i uformować papierowe, zastosować różne techniki przenoszenia zastawy stołowej, przygotować stoły do podawania potraw, wykonać dekorację stołu konsumenckiego,

14 Usługi gastronomiczne
Cele kształcenia - 6 Usługi gastronomiczne Uczeń powinien umieć: planować i organizować obsługę przyjęć okolicznościowych oraz imprez, organizować usługi cateringowe, przyjmować i rejestrować zlecenia na usługi gastronomiczne, określić zasady kalkulacji cen w zakładzie gastronomicznym i firmie cateringowej, rozliczać koszty usług gastronomicznych, planować działalność gospodarczą w zakresie usług gastronomicznych.

15 Miejsca pracy Absolwent może być zatrudniony w:
zakładach gastronomicznych, firmach cateringowych, obiektach hotelowych, pensjonatach, domach wczasowych, jednostkach gospodarczych prowadzących działalność gastronomiczną. lub prowadzić działalność gospodarczą w zakresie usług gastronomicznych.

16 Zawody pokrewne technik technologii żywności
technik żywienia i gospodarstwa domowego, kucharz, piekarz, kelner.

17 Co dalej? Kształcenie wyższe
Studia na kierunku technologia żywności i żywienie człowieka, dietetyka, towaroznawstwo.

18 Nic nie wskazuje na to, abyśmy mieli przestać jeść!!!
Zawód z przyszłością  Nic nie wskazuje na to, abyśmy mieli przestać jeść!!!

19 Dziękujemy za uwagę Mariola Kozak Lucyna Sandacz


Pobierz ppt "usług gastronomicznych"

Podobne prezentacje


Reklamy Google