Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMaryla Stolarczyk Został zmieniony 10 lat temu
1
Collegium Copernicanum cel spotkania: dyskusja nad powołaniem międzywydziałowego koła naukowego Wprowadzenie do dyskusji Stanisław Czachorowski Propozycja wspólnego wykładu Leszek Szarzyński
2
Problem Niż demograficzny (najbliższe 15 lat) Wzrastająca konkurencja i wyjazdy zagraniczne Atrakcyjność studiowania w Olsztynie oraz perspektywy dobrej pracy Przykład: udział w projekcie finansowanym z UE, Ełk 2005
3
Szukanie pracy Wiedza teoretyczna Absolwenci są za starzy i bez doświadczenia Praktyki zawodowe są nieliczne Lepiej sobie radzą studenci pracujący dorywczo, wolontariusze, uzupełniający doświadczenie, współpracujący z różnymi organizacjami i instytucjami, stowarzyszeniami, klubami Przykład: andrzejki w szkole przy szpitalu psychiatrycznym (przy okazji udział w projekcie edukacyjnym)
4
Kształcenie poprzez projekty Uzupełnienie nauczania teoretycznego i tradycyjnego Uniwersytet wspomagający tworzenie biografii (doświadczenie do CV) Poza promocją ważne jest ułatwianie kontaktu z potencjalnymi pracodawcami i kształcenie przez projekty Z uniwersytetem na Ty, Orneta 2005, burmistrz jako potencjalny pracodawca
5
Co to jest projekt? Od początku do końca (od planowania do świętowania) Skupienie się na konkretnym zadaniu, przedsięwzięciu Zbliżenie do rzeczywistości (wieloaspektwej) Interdyscyplinarność i współpraca w grupie Najlepiej międzywydziałowo i różnowiekowo Dzień Ziemi, kwiecień 2005, udział studentów zagranicznych z Socratesa
6
Misja uniwersytetu, m.in.: Edukacja społeczności lokalnej Krzewienie kultury w regionie Popularyzowanie osiągnięć naukowych Dni Ochrony Środowiska 2005
7
Koła naukowe Dlaczego pełniejsze i bardziej otwarte kształcenie ma być zarezerwowane dla nielicznego odsetka studentów? Ograniczenie - mała liczba opiekunów naukowych (koła) Przy liczniejszych grupach utrudniony kontakt studenta z profesorem Centrum Edukacji Ekologicznej, Ełk, współpraca w tworzeniu Muzeum Jeziora, warsztaty plastyczne
8
Collegium Copernicanum Na bazie doświadczeń kół naukowych oraz akcji-projektów np. Z uniwersytetem na TY: 1. Międzywydziałowe koło naukowe? 2. Collegium Copernicanum (wzorując się na ogólnopolskim Collegium Invisibile – nauki humanistyczne i ekonomiczne) Mikołaj Kopernik jako patron – region i wszechstronność zainteresowań
9
Cel główny Włączenie kształcenia poprzez projekty Swoiste koło międzywydziałowe Niemiecko-polskie zajęcia terenowe w formie projektu, Meklemburgia 2005
10
CC dla studenta Poczucie przynależności do elitarnej grupy Bliższy kontakt z profesorem-tutorem i realizacja indywidualnej ścieżki studiów Więcej kadry zaangażowanej jako tutorzy Nie będzie kolidowało z innymi kołami (i forami aktywności studenckiej) Pełniejsza aktywność obcokrajowców w ramach programu Socrates-Erasmus
11
Ramy organizacyjne Wymaga ustalenia i przedyskutowania (kilka różnych możliwości i rozwiązań) Rada programowa (wydział?, studia międzywydziałowe? Senat uczeni? Tutor (do 15 studentów?) Finansowanie z budżetu uczelni oraz projektów
12
Formy działania Konferencje i seminaria studencie Projekty naukowe Projekty edukacyjne realizowane w regionie lub/i Olszynie Otwarte spotkania dyskusyjne Polsko-rosyjskie (biologia, geografia) badania terenowe, grant UE, Ełk 2005
13
Warto się nad tym zastanowić! Jakie będą kolejne kroki?
14
Z czym wyjdziemy dzisiaj? Kto (i jak) zechce się włączyć w prace przygotowawcze – grupa inicjatorów Otwarte spotkanie z wykładem (marzec 2006) – wybrać miejsce… Decyzja o spotkaniach wieczornych na Starówce lub Kortowie (a może la boca?) Co tydzień w każdą środę?
15
Przykład: Z uniwersytetem na Ty Leszek Szarzyński – zaproszenie do wspólnego wykładu (marzec 2006)
16
Co dalej? Czas na przedyskutowanie pomysłu Collegium Copernicanum Zacznijmy od wspólnego przedsięwzięcia (wykład w marcu 2006)
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.