Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

LIPSS Prezentacja - Bad Goisern 2002 Dorcan Catchment Area Mentoring Project Prezentowane przez Bryan Jackson (Wicedyrektor, Dorcan Technology College)

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "LIPSS Prezentacja - Bad Goisern 2002 Dorcan Catchment Area Mentoring Project Prezentowane przez Bryan Jackson (Wicedyrektor, Dorcan Technology College)"— Zapis prezentacji:

1

2 LIPSS Prezentacja - Bad Goisern 2002 Dorcan Catchment Area Mentoring Project Prezentowane przez Bryan Jackson (Wicedyrektor, Dorcan Technology College)

3 Swindon Gdzie jesteśmy?

4

5 Dorcan Technology College

6 Szkoły

7 Dorcan Technology College

8 O Dorcan: otwarty w 1970 służy południowo zachodniemu Swindon 1350 studentòw 270 uczniòw na roku średnia wielkość klasy 28 (24 w praktycznych przedmiotach) Szkoła specjalizująca się w technologii

9 Szkoa specjalistyczna: Szkoła specjalistyczna: Dorcan Technology College od wrzenia 1999 Dorcan Technology College od września 1999 Centrum doskonalenia/specjalistyczne Swindon Matematyka Nauki Technologia projektowania Information Communications Technology (ICT) Lucent Technologies Centre dla KS2 Swindon Pressings (BMW) Partnership Centre dla inżynierw i wytwrcw Swindon Pressings (BMW) Partnership Centre dla inżynieròw i wytwòrcòw

10 Covingham Park Junior School

11 Otwarta w p óź nych latach 60 5 nauczycieli wspomagajacych 2 uczniw uczni ó w ze swiadectwem specjalnych potrzeb potrzeb. 62 uczniw uczni ó w w szkolnym rejestrze specjalnych potrzeb. Przedszkole przylegle do budynku

12 Cele Projektu Ulatwić Ulatwić fazy transferu pomiędzy pomiędzy szkołą szkołą podstawową podstawową i ponadpodstawową ć Zapewnić rzetelne informacje uczniom ą zmierzającym do transferu Promować Promować spojność spojność między między fazami szkoły szkoły podstawowej i ponadpodstawowej

13 Projekt Uczniowie 6 roku szkoły szkoły podstawowej (11lat) są są są są mentorowani przez rok 8 (13lat) ponadpodstawowej. Jeden uczeń uczeń roku 8 mentoruje 2-3 uczniòw uczniòw roku 6, skupiając się się na życiu życiu w szkole ponadpodstawowej. Podobny projekt dla uczniòw uczniòw roku 11 (16lat) i roku 13(18+) ma miejsce w lokalnym collegu. Wszyscy mentorowie to ochotnicy ze wszystkich 5 szkòł partnerskich.

14 Projekt w dzialaniu Mentorowie spotykaja sie z uczniami 3-5 razy miedzy kwietniem a lipcem w szkole podstawowej podstawowej. Caly jeden dzien spedzaja na DTC w lipcu, kiedy personel DTC prowadzi lekcje dla uczniow roku 6 po zwiedzaniu szkoly z mentorami. Mentorowie laczeni sa z uczniami na podstawie informacji udostepnionych przez nauczycieli ze szkoly podstawowej.

15 Czasem mentor dostaje tylko jednego ucznia.

16 Spotkania moga miec miejsce na korytarzu lub w klasie.

17 Przykladowe prace moga pobudzac dyskusje.

18 Czasem dwie grupy mentorskie spotykaja sie Czasem dwie grupy mentorskie spotykaja sie.

19 To bylo ich drugie spotkanie – wdali sie prosto w dyskusje bez zadnej pomocy nauczyciela.

20 Nasz mentor nie ma krawata – jest on teraz na szyi ucznia! Mentor

21 Dziennik mentora pomaga w notowaniu pytan.

22 W tle pokaz wiazania krawata!

23 Chlopcy mentoruja dwie grupy dziewczynek.

24 Mentor Na korytarzu. W klasie.

25

26 Wazne czynniki Poczatkowe spotkania odbywaly sie zawsze w swojskich warunkach – w szkole podstawowej Oprocz powitania na pierwszym spotkaniu nie bral udzialu nauczyciel, choc byl zawsze w klasie. Mentorowie zostali poinstruowani co do tematow rozmowy, mieli takze dostep do listy tematow awaryjnych (wiekszosc nie uzyla tej listy).

27 Powiedziano mentorom, by skupili sie na zyciu w szkole ponadpodstawowej, jednak zezwolono na rozmowy na jakikolwiek temat w celu zawiazania wspolpracy. Sesje trwaly okolo 30 minut. Prawdziwe zmartwienia pojawily sie na 2 lub 3 spotkaniu – wiazanie krawata, agresja, wymagajacy nauczyciele, zagubienie, praca domowa, wymagajacy nauczyciele,….. Wszyscy mentorowie byli ochotnikami z najwyzszych grup matematycznych – oferte przedstawiono 64 – 60 podjelo wyzwanie.

28 Sukcesy Wewnetrzne i zewnetrzne wplywy zlagodzily niepewnosc co do transferu. Mentorowie stali sie bardziej swiadomi i umotywowani, niesmiale osoby ukazaly wiecej poswiecenia. Korelacje miedzy szkolami zaciesnily sie jeszcze bardziej. Mniej przestraszonych uczniow przed transferem. Rodzice mentorow i uczniow byli zadowoleni z poprawy stosunkow.

29 Rozbudowa Konferencje wideo beda przeprowadzane na wyznaczonym komputerze w kazdej szkole. To ulatwi kontakt w trakcie przerw na lunch itp. Mentorowie z tego roku to uczniowie mentorowani w zeszlym, beda wiec mieli wiecej doswiadczenia z pierwszej reki. Covingham rozciagnelo projekt miedzy uczniami roku 2 i roku 5 ktorzy stana sie teraz Play Agents. Covingham rozciagnelo projekt miedzy uczniami roku 2 i roku 5 ktorzy stana sie teraz Play Agents.

30 1.Przedyskutuj 1.Przedyskutuj twoj pomysl z dyrektorem i zanotuj jego/jej spostrzezenia. (Podziel sie swoim pomyslem i popros dyrektora by skontaktowal sie z dyrektorem ze szkoly partnerskiej oraz zanotuj jego/jej spostrzezenia. Popros o nauczyciela by dzialal jako koordynator projektu w szkole partnerskiej.) 2. Skontaktuj sie z tym nauczycielem w celu przedyskutowania pomyslu. 3. Ustal daty i zakres odpowiedzialnosci. (Zaplanuj poziomy kooperacji oraz zrob liste niezbednych srodkow. Naloz date koncowa na kazde zadanie jakie dana osoba ma wypelnic. )

31 4. 4. Wybierz grupe docelowa. (Zacznij od malej grupy mentorow.) 5. Przeszkol uczestnikow oraz poinformuj ich rodzicow.. (Mentorowie (Mentorowie beda potrzebowac treningu, uczniom nalezy wyjasnic system, rodzice obu stron musza zostac poinformowani.) 6. Zacznij projekt.

32 7. 7. Przemysl efekty. (Stworz kwestionariusz by sprawdzic osiagniecia mentorow I uczniow.) 8. Wprowadz niezbedne zmiany i rozszerz dzialalnosc.


Pobierz ppt "LIPSS Prezentacja - Bad Goisern 2002 Dorcan Catchment Area Mentoring Project Prezentowane przez Bryan Jackson (Wicedyrektor, Dorcan Technology College)"

Podobne prezentacje


Reklamy Google