Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
STRZELCE OPOLSKIE
2
GMINA STRZELCE OPOLSKIE
POLSKA WROCŁAW OPOLE KATOWICE WARSZAWA POZNAŃ BERLIN PRAGA SZCZECIN ŁÓDŹ KRAKÓW GDAŃSK • STRZELCE OPOLSKIE
3
CHARAKTERYSTYKA GMINY
Gmina Strzelce Opolskie liczy mieszkańców, w tym miasto zamieszkuje osób. Strzelce Opolskie są gminą miejsko-wiejską /27 sołectw/ Bezrobocie wynosi 15,8 % Liczba szkół - 19 /podstawowe – 12, gimnazjalne- 4, ponadgimnazjalne - 3/ Liczba uczniów 5 625 Na terenie Gminy jest ogółem 123 punkty sprzedaży napojów alkoholowych, w tym na terenie miasta 72 placówki: 45 punktów stanowi sprzedaż detaliczna 27 punktów stanowi sprzedaż gastronomiczna. Na 1 punkt sprzedaży napojów alkoholowych przypada 269 mieszkańców.
4
PARTNERZY W REALIZACJI ZADANIA
KOMENDA POWIATOWA POLICJI RUCH ABSTYNENCKI PLACÓWKI OŚWIATOWE I SOŁECTWA WOLONTARIUSZE „RUCH CZYSTYCH SERC” KOMENDA HUFCA ZHP
5
DZIAŁANIA POPRZEDZAJĄCE KAMPANIĘ
Systematyczne szkolenia sprzedawców napojów alkoholowych Cykliczne kontrole punktów sprzedaży alkoholu Wizytacje profilaktyczne w punktach sprzedaży Diagnoza stanu zagrożeń w zakresie uzależnień wśród młodzieży Gminy List otwarty Burmistrza Strzelec Opolskich do sprzedawców Stały kontakt z mediami Utworzenie zespołów badawczo profilaktycznych : - przedstawiciele ruchu abstynenckego - uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
6
PROMOCJA PROGRAMU
7
CZYNNIKI MAJĄCE WPŁYW NA EFEKTY KAMPANII
Pełna akceptacja i przychylność władz Gminy Strzelce Opolskie wobec działań podejmowanych przez Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Kompetencja i zaangażowanie Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Stała współpraca z Komendą Powiatową Policji Aktywna współpraca z ruchem abstynenckim placówkami oświatowymi, Komendą Hufca ZHP
8
PRZEBIEG KAMPANII Kolportaż ulotek i plakatów /wolontariusze Ruchu Czystych Serc, Komenda Hufca ZHP, sołtysi/ Przeprowadzenie I eksperymentu przez zespoły badawcze, Informacja do właścicieli punktów sprzedaży alkoholu o wynikach eksperymentu Przeprowadzenie II eksperymentu – z udziałem GKRPA + KPP Informacje w mediach Ogłoszenie konkursu dla „NIEOBOJĘTNYCH”
9
WYNIKI KAMPANII 10 lokali gastronomicznych
28 punktów sprzedaży detalicznej;
10
WYNIKI EKSPERYMENTU I PRÓBA II PRÓBA 11 27 30 8
Skontrolowano 38 placówek: 27 sprzedawców POPROSIŁO o dowód osobisty 11 sprzedawców wyraziło gotowość sprzedaży alkoholu Skontrolowano 38 placówek: 30 sprzedawców POPROSIŁO o dowód osobisty. 8 sprzedawców wyraziło gotowość sprzedaży alkoholu
12
Opracowała i przygotowała: Joanna Hołobut Pełnomocnik Burmistrza ds
Opracowała i przygotowała: Joanna Hołobut Pełnomocnik Burmistrza ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych tel ,
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.