Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałHenrieta Langier Został zmieniony 10 lat temu
2
Muzeum Narodowe Rolnictwa i Przemysłu Rolno-Spożywczego w Szreniawie powstało w 1964 roku. Status muzeum narodowego uzyskało w 1975 roku. Jest jedynym tej rangi muzeum rolnictwa w Polsce i jednym z nielicznych i największych w Europie. W swojej działalności nawiązuje do blisko 130 – letniej tradycji polskiego muzealnictwa rolniczego. Jest kontynuatorem i niejako spadkobiercą powstałego w 1875 roku w Warszawie Muzeum Przemysłu i Rolnictwa, którego zbiory uległy niemalże całkowitemu zniszczeniu w 1939 roku. W latach 1964–1998 Muzeum podlegało Ministerstwu Rolnictwa, a od 1999 roku organizatorem Muzeum jest Sejmik Samorządowy Województwa Wielkopolskiego. Przez ponad 45 lat swojej działalności Muzeum zgromadziło ponad 20 tysięcy obiektów, dokumentujących dorobek kilku pokoleń mieszkańców wsi polskiej w zakresie kultury materialnej i duchowej. Posiada również bogate zbiory biblioteczne, liczące ponad 34 tysiące woluminów książkowych, i interesujące zbiory archiwalne. Muzeum Narodowe Rolnictwa w Szreniawie posiada obecnie pięć oddziałów terenowych: Muzeum Przyrodniczo-Łowieckie w Uzarzewie (1977), Muzeum Młynarstwa i Wodnych Urządzeń Przemysłu Wiejskiego w Jaraczu (1981), Muzeum Wikliniarstwa i Chmielarstwa w Nowym Tomyślu (1985), Skansen i Muzeum Pszczelarstwa w Swarzędzu (1999) oraz Muzeum Gospodarki Mięsnej w Sielinku (2004).
3
Muzeum Chmielarstwa i Wikliniarstwa w Nowym Tomyślu Muzeum Przyrodniczo-Łowieckie w Uzarzewie Muzeum Młynarstwa i Wodnych Urządzeń Przemysłu Wiejskiego w Jaraczu Skansen i Muzeum Pszczelaratwa w Swarzędzu Muzeum Gospodarki Mięsnej w Sielinku
4
- muzealne imprezy plenerowe - pokazy dla dzieci i młodzieży - imprezy komercyjne dla firm - wynajem miejsc noclegowych organizacja pokazów w trakcie imprez komercyjnych na terenie muzeum organizacja pokazów poza terenem muzeum - sprzedaż wydawnictw muzealnych i pamiątek w sklepiku muzealnym - wynajem pomieszczeń
5
Impreza muzealna o największej frekwencji, przyciągająca około 10 tys. zwiedzających. Jest to również jedno z działań muzealnych, przynoszących konkretne zyski z biletów wstępu i stanowisk wystawców i stanowisk muzealnych.
6
JARMARK WIELKANOCNY
7
RETRO SHOW
9
WESELE WIEJSKIE
10
TATARZY POLSCY – HISTORIA I KULTURA
11
2002 rok - 48 % 2007 rok - 75 % 2009 rok - 66 % UDZIAŁ % WIDZA IMPREZOWEGO W MUZEUM W SZRENIAWIE (BEZ ODDZIAŁÓW) W LATACH 2002 - 2009 (W TYM IMPREZY EDUKACYJNE DLA DZIECI I MŁODZIEŻY)
12
2001 rok - 20 108 (100 %) 2009 rok - 63 949 (318 %) FREKWENCJA W MUZEUM NARODOWYM ROLNICTWA W SZRENIAWIE (BEZ ODDZIAŁÓW) W LATACH 2001 - 2009
13
POKAZY DLA DZIECI I MŁODZIEŻY Do działań edukacyjnych muzeum należą lekcje muzealne pokazy bożonarodzeniowe pokazy wielkanocne Jesień na wsi prelekcje tematyczne
17
UCZESTNICY 13 144 13 292 13 742 18 138 20 977 22 827 (100 %) (174 %)
18
Pokazy wielkanocne - 7,73 zł Pokazy bożonarodzeniowe-6,45 zł Jesień na wsi - 2,22 zł Średnia cena biletu/kosztu udziału -12 zł
19
Wynajęte pomieszczenia zabytkowej stodoły na imprezę integracyjną PTTK
21
Pokaz pracy lokomobili parowej
22
Sprzedaż wydawnictw i pamiątek muzealnych Sprzedaż wytwórczości rzemiosła wiejskiego i sztuki ludowej
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.