Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Miejsce realizacji Szkoła Podstawowa nr 153

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Miejsce realizacji Szkoła Podstawowa nr 153"— Zapis prezentacji:

1

2 Miejsce realizacji Szkoła Podstawowa nr 153
im. M. Skłodowskiej – Curie ul. Obr. Westerplatte Łódź tel

3 CZAS REALIZACJI 4 miesiące III – VI 2012 r.

4 KOORDYNATORZY PROJEKTU
Dorota Glinkowska – Szkudlarek Irena Nałęcka Joanna Chlewska Alicja Krupska Dorota Maciejewska Agnieszka Piekarska Jolanta Tułodziecka Ewa Wieczorek Anna Zajder REALIZATORZY

5 Uczestnicy projektu Uczniowie klas 0-VI

6 CELE PROJEKTU zainteresowanie uczniów życiem
i twórczością Janusza Korczaka zapoznanie z prawami dziecka rozwijanie uzdolnień twórczych dzieci i młodzieży rozwijanie umiejętności posługiwania się różnymi technikami plastycznymi na płaszczyźnie i w przestrzeni kształtowanie umiejętności wyrażania spostrzeżeń i emocji poprzez ekspresję słowno – plastyczną rozwijanie umiejętności wywiązywania się z podjętych zadań indywidualnych lub grupowych

7 Działania podjęte w ramach projektu

8 1.Happening

9 Uczniowie klasy III b ułożyli na boisku szkolnym hasło „Rok Korczaka”
Uczniowie klasy III b ułożyli na boisku szkolnym hasło „Rok Korczaka”. Wykorzystali do tego swoje ciała…

10 oraz zakrętki do butelek.

11 Dzieci ze świetlicy utworzyły drzewko swoich praw.

12 2. Głośne czytanie „Króla Maciusia Pierwszego”

13 3. Wystawa poświęcona życiu i twórczości Janusza Korczaka

14 4. Złote myśli Janusza Korczaka

15 5. ALBUM

16 6. Działania plastyczne:
Janusz Korczak w portrecie Król Maciuś Pierwszy w portrecie Kraina szczęśliwych dzieci - plakat Król Maciuś Pierwszy - kukiełki Widok z okna Janusza Korczaka – rysunki Prawa dziecka - rysunki

17 Janusz Korczak w portrecie

18 Płaskorzeźby

19 Reliefy

20 Widok z okna Janusza Korczaka

21 Prawa dziecka

22 PRAWA DZIECKA

23 Kraina szczęśliwych dzieci

24 Król Maciuś Pierwszy

25 7. „Europa to my” – projekt o prawach dziecka realizowany w ramach Koła Europejskiego

26 Prawa dziecka - kolaż

27 Plakat

28 8. Promowanie talentów naszych uczniów
Dzieci prezentowały swoje prace na forum szkoły i poza szkołą

29 Wernisaż Wernisaż uczennicy klasy III b – Magdaleny Sychowicz w galerii Starego Rynku

30

31 Po drugiej stronie okna

32 Nasze emocje

33 Nasze emocje

34 9. Działania literackie

35 Listy do Pana Korczaka

36 Szanowny Panie Januszu Korczaku!

37 „Gdybym był Królem Maciusiem I …”
Co byś zrobił, gdybyś był Królem Maciusiem?

38 10. „Zrozumieć dziecko” cykl zajęć poświęconych prawom dziecka, oparty na autorskich scenariuszach wychowawcy zrealizowany w klasie VI a

39 Metody korczakowskie Metody współczesne
WYCHOWNIE DAWNIEJ I DZIŚ – METODY WYKORZYSTANE NA LEKCJACH WYCHOWAWCZYCH Metody korczakowskie Szafa rzeczy znalezionych Sąd koleżeński Rada samorządowa Półka Gazetka Plebiscyt życzliwości i niechęci Dyżury Skrzynka na listy Sklepik Tablica Sejm dziecięcy Metody współczesne Drama Stacje uczenia się E-learning Gra edukacyjna Projekt Mapa mentalna Kolaż Prezentacja

40 K rczak is C l Nauka to zabawa

41 11. Działania teatralne

42 12. Impreza podsumowująca
występy uczniów prezentacja multimedialna z realizacji projektu głośne czytanie „Króla Maciusia Pierwszego” przez aktora Teatru Nowego Sławomira Suleja otwarcie galerii prac połączone ze zwiedzaniem poczęstunek dla zaproszonych gości obdarowanie gości pamiątkową płytą z nagraniem występów dzieci

43 Głośne czytanie Króla Maciusia

44

45

46

47

48

49 PODZIĘKOWANIA Patronat medialny: Dziennik Łódzki

50 Rezultaty projektu DLA SZKOŁY DLA RODZICÓW DLA UCZNIA
wzrost poczucia własnej wartości i wiary we własne możliwości wyrażanie zdobytej wiedzy w twórczy i oryginalny sposób poznanie życia i twórczości Janusza Korczaka rozwój umiejętności pracy w grupie i planowania swoich działań rozwój umiejętności zbierania i przetwarzania informacji wzrost świadomości swoich praw DLA NAUCZYCIELA wzbogacanie warsztatu pracy sięganie po nowe metody i formy pracy poszukiwanie twórczych niekonwencjonalnych rozwiązań realizacja postulatu aktywnego uczestnictwa uczenia w procesie edukacyjnym współpraca i wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami DLA SZKOŁY wzbogacenie oferty edukacyjnej placówki nawiązanie współpracy z instytucjami oświatowymi i kulturalnymi wspierającymi edukację promocja szkoły DLA RODZICÓW możliwość uczestniczenia w procesie edukacyjnym dziecka możliwość monitorowanie postępów dziecka integracja ze środowiskiem szkolnym

51 Upowszechnienie projektu
Prezentacja projektu na konferencji metodycznej w ŁCDNiKP w ramach galerii małych twórców Występy i wystawa prac dzieci w Miejskiej Bibliotece Publicznej Filia nr 6

52 „Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat”
Dziękujemy za uwagę! Dorota Maciejewska Irena Nałęcka „Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat”

53 BIBLIOGRAFIA Źródło: archiwum prywatne Doroty Glinkowskiej –
Szkudlarek Źródło: archiwum prywatne Ireny Nałęckiej Źródło: archiwum prywatne Ewy Wieczorek Źródło: archiwum prywatne Agnieszki Piekarskiej Źródło: archiwum prywatne Doroty Maciejewskiej


Pobierz ppt "Miejsce realizacji Szkoła Podstawowa nr 153"

Podobne prezentacje


Reklamy Google