Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Różnicowanie cen na rynku hotelarskim

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Różnicowanie cen na rynku hotelarskim"— Zapis prezentacji:

1 Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
Olha Sysoyeva Iryna Lebeda Oleksandr Bondarenko

2 Polityka cenowa przedsiębiorstwa obejmuje decyzje dotyczące metod
wyznaczania ceny, określania jej poziomu względem konkurencji oraz przyjętych sposobów różnicowania cen. Strategie cenowe – przyjęcie określonej strategii cenowej łączy się z decyzją dotyczącą ustalenia wysokości obowiązujących cen, najczęściej w odniesieniu do cen ofert konkurencyjnych. W przypadku, gdy przedsiębiorstwo kieruje ofertę do kilku segmentów rynkowych, to wyznacza cenę na kilku poziomach, aby dostosować ją do różnych możliwości finansowych odbiorców.

3 Różnicowanie cen (dyferencjacja, dyskryminacja cen)
Różnicowanie cen - jest elementem strategii cenowej, który wiąże się z ustalaniem ceny finalnej, czyli tej którą odbiorca zapłaci za usługę. Polega na wyznaczaniu ceny tej samej usługi na różnych poziomach w celu dostosowania jej do specyficznych warunków rynku. Umiejętne wykorzystywanie mechanizmu ustalania cen, prowadzi do zwiększenia zapotrzebowania na produkt, co w konsekwencji przyczynia się do wzrostu przychodów firmy. polega na stosowaniu różnych od podstawowej cen (wyższych, niższych)w celu dostosowywania wielkości popytu do możliwości produkcyjnych/usługowych firmy najczęściej jednak przybiera postać obniżek (redukcji) cen w celu dodatkowego zachęcenia nabywców do zakupu (są to dyskonta, zwane także rabatami, upustami). to sprzedaż tego samego towaru po różnych cenach, na różnych segmentach rynku. W praktyce o dyskryminacji cenowej można więc mówić m.in. w przypadku oferowania danego produktu jednej grupie klientów (najczęściej tych bardziej zamożnych, skłonnych zapłacić więcej) po cenie wyższej, a drugiej (zwykle mniej zamożnej) po cenie niższej.

4 Wśród czynników pozwalające na różnicowanie cen możemy wymienić:
• położenie geograficzne (np. artykuły spożywcze na wsi i w mieście, nieruchomości, samochody w różnych krajach), • czas (gdy popyt zmienia się w czasie, np. rozmowy telefoniczne; również gdy podaż zmienia się w czasie – np. taksówki), • funkcjonalna rola klienta (na rynkach przemysłowych – inną cenę otrzyma odbiorca końcowy, inną hurtownik), • indywidualne cechy kupującego (np. wiek – ulgi dla dzieci, płeć – tańsze bilety wstępu na dyskoteki dla kobiet itd.).

5 Różnicowanie cen na rynku hotelarskim ze względu na :

6 Typ nabywcy – cena różnicowana jest w zależności od rodzaju klienta, np. przedsiębiorstwa stosują upusty cenowe dla rodzin z dziećmi, młodzieży szkolnej i studentów. Termin wykonania – ceny wyznaczane są na różnym poziomie, w zależności od terminu realizacji usługi. Warunki płatności – wiążą się z czasem i sposobem regulowania należności przez klienta. Klient ma możliwość dokonania zapłaty z góry lub w systemie ratalnym w wyznaczonych terminach.

7 Czas zakupu – to kryterium dotyczy przede wszystkich firm, w których występuje różne natężenie popytu w zależności od pory dnia, miesiąca czy sezonu. Aby zachęcić klientów do zakupu produktów w mniej atrakcyjnych terminach, stosowane są rabaty. Częstotliwość zakupu – dla nabywców stale korzystających z produktów oferowanych przez firmy stosowane są rabaty, co umożliwia nagrodzenie lojalnych klientów.

8 Dziękujemy za uwagę!)


Pobierz ppt "Różnicowanie cen na rynku hotelarskim"

Podobne prezentacje


Reklamy Google