Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
DZIEŃ TELEFONÓW ZAUFANIA DLA DZIECI
Przygotowanie: ALICJA MIESIĄCZEK Na podstawie materiałów zamieszczonych na stronie internetowej Fundacji Dzieci Niczyje
2
Głównym celem Dnia Telefonów Zaufania dla Dzieci jest propagowanie idei pomocy dzieciom i młodzieży poprzez telefony zaufania oraz zapoznanie z ofertą działających telefonów zaufania dzieci oraz nauczycieli, wychowawców i rodziców.
4
Co roku 17 maja obchodzony jest Dzień Telefonów Zaufania dla Dzieci.
Inicjatorem tego święta jest Child Helpline International – organizacja zrzeszająca telefony zaufania dla dzieci ze 160 krajów świata. Polskie obchody Dnia Telefonów Zaufania dla Dzieci 2012 organizowane są przez Fundację Dzieci Niczyje.
5
W Polsce działa wiele telefonów pomocowych dla dzieci i młodzieży
W Polsce działa wiele telefonów pomocowych dla dzieci i młodzieży. Różny jest ich zasięg oraz profil tematyczny. Nieliczne telefony zaufania dla dzieci, dzięki współpracy z polskimi operatorami telekomunikacyjnymi ,mają zasięg ogólnopolski i są bezpłatne dla wszystkich korzystających z ich oferty. Dzieci powinny znać te numery, by w trudnych sytuacjach życiowych mogły uzyskać pomoc i wsparcie nawet wtedy, gdy wstydzą się bądź boją powiedzieć o swoich problemach rodzicom lub opiekunom. Razem z konsultantami telefonów zaufania, mogą zastanowić się, jak powiedzieć o trudnościach rodzicom, czy nauczycielom, kogo w swoim środowisku poprosić o pomoc.
7
www.116111.pl Martwisz się czymś? Nie wiesz co masz robić?
Chcesz wiedzieć więcej? Poszukaj informacji. Zaburzenia odżywiania, Autoagresja, Używki, Myśli samobójcze Kłótnie rodziców Przemoc fizyczna, psychiczne, seksualna Cyberprzemoc Dorastanie Samotność Nieśmiałość Miłość
8
Przez 7 dni w tygodniu w godzinach 12: :00 czekamy na Twój telefon. Nie będziemy Cię oceniać, ani pouczać. Wysłuchamy Twojego problemu i razem z Tobą zastanowimy się nad najlepszym rozwiązaniem problemu! Opracowaliśmy łatwe do zapamiętania zasady ABCD: Anonimowo - Dzwoniąc do nas nie musisz podawać swojego imienia, nazwiska ani adresu zamieszkania. Bezpłatnie - Połączenie z numerem jest bezpłatne zarówno z telefonów komórkowych, jak i stacjonarnych. Chętnie - Jesteśmy gotowi rozmawiać z Tobą o każdej ważnej dla Ciebie sprawie. Jeśli będzie Ci to potrzebne, możemy umówić się na kolejną rozmowę. Dyskretnie - Wszystko o czym nam powiesz, zostanie między Tobą a konsultantami Jeśli poprosisz nas o pomoc w rozwiązaniu Twoich problemów lub zgodzisz się na to, żeby Ci pomóc – zajmiemy się tym.
9
Telefon zajmuje się pomocą dzieciom i młodzieży w sytuacji zagrożenia w Internecie.
10
wyślij e-mail: helpline@helpline.org.pl
od poniedziałku do piątku w godz. Od do 17.00 zadzwoń: wyślij porozmawiaj on-line LiveChat zadaj nam pytanie
11
Zagrożenia w sieci Cyberprzemoc - Tu przeczytasz czym jest cyberprzemoc oraz jak sobie z nią radzić. Niebezpieczne kontakty - Co to są niebezpieczne kontakty? Co zrobić, jeśli niepokoi Cię znajomość z Sieci? Uzależnienie od Internetu - Czy wiesz, że część użytkowników przebywa on-line zbyt długo i nie jest w stanie tego kontrolować? Nieuprawniony dostęp - Włamania i kradzieże zdarzają się również w świecie wirtualnym. Czy da się przed nimi ochronić? Szkodliwe treści - O tym, jakie treści szkodzą i dlaczego oraz gdzie je możesz zgłosić. Niezgodne z prawem - Czy wiesz, że niektóre aktywności w Sieci są niezgodne z prawem? Tutaj dowiesz się jakie.
12
Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka
13
od poniedziałku do piątku od godziny 8. 15 do 20
od poniedziałku do piątku od godziny 8.15 do dyżurują specjaliści, czekający właśnie na Twój telefon, jeśli: przeżywasz smutek, lęk, osamotnienie; nie radzisz sobie z konfliktem w Twojej rodzinie; masz problemy w relacjach z rówieśnikami; masz trudności w nauce; ktoś stosuje wobec Ciebie przemoc.
14
Całodobowy, bezpłatny telefon w sprawie zaginionego dziecka
Można się do nas dodzwonić z terenu całego kraju: z każdej komórki i każdego telefonu stacjonarnego.
15
Telefon jest skierowany do rodziców i opiekunów, którym zaginęło dziecko, do zaginionych dzieci oraz do wszystkich osób, które mogą pomóc w ich odnalezieniu.
16
Przy telefonie 116 000 pracują specjaliści ITAKI
Przy telefonie pracują specjaliści ITAKI. Poszukujemy zaginionych dzieci: zbieramy i analizujemy sygnały od informatorów, weryfikujemy je i - w razie uzasadnionej konieczności - przekazujemy policji. Włączamy w poszukiwania media, inne organizacje pozarządowe i służby w kraju i na całym świecie. Psycholodzy ITAKI pracujący przy telefonie wspierają rodziny zaginionych dzieci o każdej porze dnia i nocy
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.