Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMichał Czerniecki Został zmieniony 10 lat temu
1
Nowi wykluczeni. VaR upadłości konsumenckich
Jan Krzysztof Solarz Prof. zw. dr hab. Społeczna Akademia Nauk
2
Plan wystąpienia Finansowanie codzienności miliardów ludzi
Typologia upadłości konsumenckiej Zasada ograniczonego zaufania Formy oszczędności w XXI wieku Motywy nabywania nieruchomości mieszkalnych Zmiany polityki upadłości konsumenckiej Wnioski
3
Schemat analizy przedsiębiorstwo Rodzina Kultura masowa codziennośc
Gospoadarstwo domowe
4
Codzienność instytucją
dobrostan Społeczna gospodarka rynkowa nanofinanse bogactwo finansjalizacja
5
Ludność świata w mld 1974 1984 1999 2011
6
Segmentacja upadłości konsumenckiej
Konsumenci Zamożni Ubodzy Włączeni Private banking Underbanked Wyłączeni Shadow banking Unbanked
7
Typy zaufania do pośredników finansowych
Zaufanie/dobrostan Zamożni Ubodzy Pełne Bankowość inwestycyjna Bankowość uniwersalna Ograniczone Oazy podatkowe Szara strefa
8
Typy oszczędności Typy oszczędności Dobrowolne Przymusowe Ex post
Karty kredytowe Kredyty hipoteczne i konsumpcyjne Ex ante Obligacje Skarbu Państwa Zwroty podatków
9
Motywy nabywania nieruchomości mieszkalnych
Motywy inwestorów Racjonalność ekonomiczna Koszty alternatywne Rentowność Rentierstwo Ostentacyjna konsumpcja Bezpieczeństwo Pranie brudnych pieniędzy Dach nad głową
10
Program alternatywny ograniczenia zjawiska nowych wykluczonych
Adresat i cel Wpływy budżetowe Pułapka własności Zamożni Hazard Leasing mieszkań Ubodzy Loteria państwowa Wczasy pod gruszą
11
Wnioski Rozpraszanie ryzyka zmusza wszystkich do aktywnego nim zarządzania Dostęp do profesjonalnego zarządzania ryzykiem jest prawem człowieka Ograniczone zaufanie obowiązuje w kontaktach z pośrednikami finansowymi Inwestycje w nieruchomości mieszkalne są nie do sfinansowania Lawinowo narasta liczba kredytobiorców „pod wodą” Nowi wykluczeni stanowią koszt zewnętrzny prywatyzacji banków w Polsce
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.