Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałFryderyka Getka Został zmieniony 10 lat temu
1
Budowanie wizerunku Skuteczne wywieranie wpływu
Marek Skała Kraków, 13 kwietnia 2012
2
piszcie proszę na: marek.skala@megalit.pl
Bardzo dziękuję za aktywny udział w seminarium. Jestem pewien, że wykonaliście już znaczną część zadań domowych. I możecie już cieszyć się pierwszymi sukcesami. Równie serdecznie zapraszam do kontaktu w sprawie szkoleń wykładów z poziomu Celebriety Speakers dla swoich klientów. Marek Skała piszcie proszę na:
3
Dr Robert Cialdini – Chwila Mocy nr 1
Dziękuję bardzo! I tu mamy 30 sekund… Co z nimi zrobimy?
4
Rysunek 1. Schemat definiujący public relations
ORGANIZACJA tożsamość OTOCZENIE „wizerunek” wizerunek PR brak dobry
5
Powitanie Dominacja Przejęcie opieki Dodanie odwagi
Doenergetyzowanie spotkania Szybsze przełamanie barier
6
Definicja Krakowska Public Relations
Public relations to zarządzanie komunikacją organizacji z otoczeniem w celu kreowania wizerunku, ułatwiającego organizacji realizację jej podstawowych celów
7
Czym właściwe jest wizerunek?
Najlepsza z definicji mówi, że jest to „rozedrgana mozaika”, czasem zależna nawet od pogody lub pory dnia. Wizerunek nie jest dobry/zły – ma być wyłącznie skuteczny! CI = CD + CC + CB
8
Czym właściwe jest wizerunek?
Wizerunek nie jest stabilny w czasie - ulega pogłębieniu i wzmocnieniu, jeśli dostrzegamy kolejne elementy obiektu, ale może także ulec rozpadowi, jeśli kolejne poznawane elementy będą wzajemnie sprzeczne. Wizerunek nie jest dobry lub zły - jest odpowiedni, właściwy, (jeśli zapewnia firmie lub produktowi realizację założonych celów), albo nieodpowiedni, niewłaściwy (jeśli dzięki niemu firma lub produkt traci).
9
Walka postu z karnawałem - Gavi Nanda - MIT
Cloky $ 2 lata
10
Martin Linstrom Zakupologia
Amygdala?
11
Prof. Dan Ariely - MIT Operacja biodra? Jeden lek? Dwa leki?
12
Na podstawie „Wywieranie wpływu na ludzi” prof
Na podstawie „Wywieranie wpływu na ludzi” prof. Roberta Cialdiniego (rysunki udostępnił Andrzej Mleczko)
13
- ty, potem ja, potem ty, potem ja, potem .....
Podręczny przewodnik etycznego stosowania zasad wpływu na innych ludzi wg Roberta Cialdiniego (1): Wzajemność - ty, potem ja, potem ty, potem ja, potem .....
14
(1) WZAJEMNOŚĆ: Bądź pierwszy: - do oddania przysługi, - przekazania informacji - pójścia na ustępstwo
15
– reguła rzadkości, niezwykłości
Podręczny przewodnik etycznego stosowania zasad wpływu na innych ludzi wg Roberta Cialdiniego (2): Niedostępność – reguła rzadkości, niezwykłości
16
(2) NIEDOSTĘPNOŚĆ: Podkreśl: - autentyczność i wyjątkowość informacji, - unikatowość oferty, sytuacji - wyłączność
17
Autorytet, pozycja płynąca z wiedzy, umiejętności, profesjonalizmu
Podręczny przewodnik etycznego stosowania zasad wpływu na innych ludzi wg Roberta Cialdiniego (3): Autorytet, pozycja płynąca z wiedzy, umiejętności, profesjonalizmu
18
(3) AUTORYTET: Zbuduj swoją pozycję przez: profesjonalizm, wiedzę zawodową, wiarygodność, przyznawanie się do własnych słabości.
19
Konsekwencja, zaangażowanie
Podręczny przewodnik etycznego stosowania zasad wpływu na innych ludzi wg Roberta Cialdiniego (4): Konsekwencja, zaangażowanie
20
(4) KONSEKWENCJA - ZAANGAŻOWANIE
Zacznij od: budowania wielkiego zaczynając od małego, utrzymuj stałe zaangażowanie, upublicznij swoje stanowisko, dobrowolnie i w sposób niewymuszony podejmuj wybory
21
Lubienie, sympatia, uroda, wspólne zainteresowania
Podręczny przewodnik etycznego stosowania zasad wpływu na innych ludzi wg Roberta Cialdiniego (5): Lubienie, sympatia, uroda, wspólne zainteresowania
22
(5) SYMPATIA: Odkryj: podobieństwa, komplementy, możliwość współpracy.
23
(6) DOWÓD SPOŁECZNY, PODOBIEŃSTWO:
Odkryj siłę u ludzi poprzez pokazanie: działań innych, sukcesów osiągniętych przez innych, świadectw podobieństwa do innych
24
„Pan MYŚLI, że to jest takie
„Pan MYŚLI, że to jest takie. Ma Pan rację, wielu ludzi tak wcześniej MYŚLAŁO. Jednak potem OKAZAŁO SIĘ, że to jest inne.”
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.