Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMałgorzata Wolańczyk Został zmieniony 10 lat temu
1
Kierunki rozbudowy sieci tramwajowej w Krakowie w latach 2013- 2022
Materiał do druku 1165 Opracowanie: Dominik Jaśkowiec Radny Miasta Krakowa
2
Charakterystyka rozwoju infrastruktury tramwajowej w latach 1999-2012
Dynamiczna rozbudowa linii tramwajowych w południowej części Miasta: Budowa linii tramwajowej na os. Kurdwanów, Budowa linii tramwajowej na os. Ruczaj, Budowa linii tramwajowej na os. Płaszów. Poprawa komunikacji tramwajowej w centrum Krakowa: Budowa układu komunikacyjnego w rejonie KCK wraz z tunelem tramwajowym i linią tramwajową w ciągu ulicy Nowa Pawia, realizacja I linii „szybkiego” tramwaju. Stagnacja rozwoju systemu komunikacji tramwajowej w północnych rejonach Krakowa.
3
Efekt: brak włączenia do systemu komunikacji tramwajowej wysoce zurbanizowanego rejonu Krakowa zamieszkałego przez około 150 tys. mieszkańców miasta (Dzielnice: III, IV i część Dzielnicy XV).
4
NIEPOKOJĄCE TENDENCJE:
Rozbudowa systemu komunikacji tramwajowej w Krakowie rozmija się w znacznej części z potrzebami mieszkańców Miasta (wyrażonymi w wielkości potencjalnych potoków pasażerskich na planowanych liniach). Forsuje się rozwiązania relatywnie drogie, co przekłada się na niską efektywność realizowanych inwestycji w porównaniu do poniesionych nakładów finansowych.
5
Wielkość potoków pasażerskich na liniach zrealizowanych i postulowanych (pas/h)
Linia tramwajowa Krowodrza Górka - Górka Narodowa Wschód (maks.: 4461 rejon ul. Wolbromskiej) Maksymalne/minimalne potoki na poszczególnych odcinkach: (odcinek od pętli tramwajowej na osiedlu Krowodrza Górka do osiedla Prądnik Biały - rejon ulicy Pachońskiego), (odcinek od ulicy Pachońskiego do ulicy Bociana), (odcinek od ulicy Bociana do planowanej pętli w rejonie osiedla Górka Narodowa - Wschód). Linia tramwajowa ul. Mogilska – Mistrzejowice (maks.: 3923 rejon ul. Meissnera) (odcinek od ulicy Mogilskiej do osiedla Olsza II), (odcinek od osiedla Olsza II do osiedla Prądnik Czerwony - Rondo Barei), (odcinek od Ronda Barei do osiedla Oświecenia), (odcinek od osiedla Oświecenia do osiedla Mistrzejowice). Linie zrealizowane charakteryzują się mniejszymi potokami pasażerskimi: (odcinek ul. Czerwone Maki – ul. Lipińskiego) – osiedle Ruczaj. (odcinek Mały Płaszów – Rondo Grzegórzeckie) – osiedle Płaszów.
6
Przykładowe porównanie efektywności inwestycji:
Linia tramwajowa ul. Wielicka – ul. Lipska koszt realizacji inwestycji wg. WPF: 302 mln. złotych, efekt: skrócenie czasu podróży 5 minut! Linia tramwajowa Mistrzejowice – ul. Mogilska, koszt realizacji 139 mln. złotych, efekt: skrócenie podróży 12 minut! (Linia nr 9 przystanek Mistrzejowice – Wieczysta czas przejazdu 23 minuty obecnie, kurs o 16:55 , po budowie linii Mistrzejowice – Mogilska 11 minut). Koszt budowy wg WPF linii tramwajowej do os. Górka Narodowa Wschód wynosi 230 mln. złotych Koszt budowy linii tramwajowej Rakowice – Mistrzejowice wynosi: 105 mln. złotych Łączny koszt budowy dwóch linii tramwajowych w północnej części Krakowa to w zależności od wariantu: 369 mln. złotych lub 335 mln. złotych
7
Proponowane linie priorytetowe
linia tramwajowa os. Krowodrza Górka – os. Górka Narodowa linia tramwajowa Meissnera – Mistrzejowice linia tramwajowa Rakowice – Mistrzejowice
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.