Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
o przebiegu zimowego utrzymania
INFORMACJA ZAŁĄCZNIK NR 13 DO SIWZ o przebiegu zimowego utrzymania dróg wojewódzkich w sezonie Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze
2
Zimowe utrzymanie dróg polega na wykonywaniu prac, których celem jest zmniejszenie i ograniczenie zakłóceń ruchu drogowego wywoływanych takimi czynnikami atmosferycznymi jak śliskość zimowa oraz opady śniegu. Do zimowego utrzymania dróg zaliczamy między innymi: działania organizacyjno-techniczne realizowane przez służby liniowe oraz przedsiębiorstwa wykonawcze, obsługę meteorologiczną, usuwanie śniegu z dróg, usuwanie śliskości zimowej, prace porządkowe po sezonie zimowym.
3
Podstawy prawne Zarządzenie nr 14 Dyrektora Zarządu Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze z dnia 26 września 2011 r. w sprawie zimowego utrzymania dróg, organizacji oraz zasad gromadzenia i przekazywania informacji o warunkach ruchu w okresie zimy 2011/2012 na drogach wojewódzkich województwa lubuskiego zarządzanych przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze. Art. 20 pkt. 4 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych. Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach.
4
w tym objęte zimowym utrzymaniem
Drogi wojewódzkie w podziale na standardy zimowego utrzymania dróg w sezonie zimowym 2011/2012 L.p. Rejon Dróg Powiat Łączna ilość dróg [km] w tym objęte zimowym utrzymaniem 3 standard 4 5 1 Gorzów Wlkp. gorzowski strzelecko-drezdenecki 331 159 105 67 2 Sulęcin sulęciński słubicki międzyrzecki 257 233 24 brak Kożuchów nowosolski wschowski żagański żarski 523 395 127 Zielona Góra świebodziński krośnieński zielonogórski 448 321 Razem 1559 1108 383 68
5
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze wspólnie z
Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Zielonej Górze po raz 9 opracował „Informator o zimowym utrzymaniu dróg krajowych i wojewódzkich w sezonie 2011/2012”
6
zimowego utrzymania dróg wojewódzkich
Standardy zimowego utrzymania dróg wojewódzkich 3 standard Jezdnia odśnieżana jest na całej szerokości. Zwalczanie śliskości prowadzone jest przez posypanie tylko wyznaczonych miejsc, takich jak np. skrzyżowania z innymi drogami i liniami kolejowymi, przystanki komunikacyjne, odcinki dróg o pochyleniu podłużnym ponad 4 %. Zakładany czas odśnieżenia drogi nie może przekraczać 6 godzin po ustaniu opadów, z tym, że dopuszcza się po intensywnych opadach pozostawanie na jezdni lokalnych zasp i „języków” śniegu utrudniających ruch pojazdów. Zwalczanie śliskości prowadzone jest przez posypywanie wyznaczonych miejsc w czasie nie przekraczającym 6 godzin od wystąpienia zjawiska powodującego śliskość. 4 standard Jezdnia odśnieżana jest na całej szerokości. Zwalczanie śliskości prowadzone jest przez posypywanie na odcinkach decydujących o możliwości ruchu. Zakładany czas odśnieżania nie może przekraczać 8 godzin po ustaniu opadów, z tym, że dopuszcza się po intensywnych opadach pozostawanie na jezdni zajeżdżonego śniegu i „języków” lodowych utrudniających ruch. Dopuszcza się przerwy w komunikacji do 8 godzin. 5 standard Jezdnia odśnieżona, w miejscach zasp odśnieżony co najmniej jeden pas ruchu z wykonaniem mijanek. Po intensywnych opadach mogą występować zaspy, zajeżdżony śnieg, nabój śnieżny. Dopuszcza się przerwy w komunikacji do 24 godzin. Jezdnia posypywana na odcinkach decydujących o możliwości ruchu nie później niż w ciągu 8 godzin od stwierdzenia występowania zjawiska gołoledzi czy śliskości pośniegowej.
7
Łączna długość tych odcinków wyniosła
75 odcinków dróg szczególnie zagrożonych występowaniem śliskości zimowej /tj. mosty, wiadukty i miejsca gdzie lokalnie występują zjawiska typu szadź i szron/ do 15 października br. zostało oznakowanych znakami A-32 „oszronienie jezdni”. Łączna długość tych odcinków wyniosła ponad 87 km.
8
Zabezpieczenie sprzętowo - materiałowe
Do zimowego utrzymania dróg przeznaczono: 43 szt. piaskarki z pługiem 10 szt. pługów 11 szt. ładowaczy Do zimowego utrzymania dróg zgromadzono: sól drogowa – t kruszywo – t chlorek wapnia – 100 t
9
Zabezpieczenie sprzętowe
Rejon Dróg Piaskarko-solarki Pługi Urządzenia do wytwarzania solanki Gorzów Wlkp. 7 10 2 Kożuchów 17 24 4 Sulęcin - Zielona Góra 12 Razem 43 53 8
10
Zabezpieczenie materiałowe
Rejon Dróg Sól drogowa [ t ] Kruszywo Chlorek wapnia Gorzów Wlkp. 3 228 856 46 Kożuchów 5 733 11 002 11 Sulęcin 2 407 4 031 33 Zielona Góra 3 492 3 600 10 Razem 14 860 19 489 100
11
Magazyny na sól OD Babimost – 1 100 t OD Kożuchów – 800 t
OD Gorzów Wlkp. – t OD Drezdenko – t OD Żagań – t OD Bobrowice – t OD Lubsko – t OD Sława – t
12
Koszty zimowego utrzymania dróg
13
Zakup i zużycie soli
14
Zakup i zużycie kruszywa
15
Elektroniczny System Kontroli i Ochrony Pojazdów
Określa: pozycję pojazdu początek i koniec trasy miejsce i czas postoju czas przejazdu z jednego punktu do drugiego czynności jakie wykonuje pojazd /odpłużanie, posypywanie/ Sporządza raporty: z położenia pojazdów z danego dnia oraz wykonywanych czynności w wybranym czasie
16
Dane pogodowe ZDW w Zielonej Górze otrzymuje:
Prognozy codzienne opracowywane dwa razy w ciągu doby dotyczące: wielkości i okresu zachmurzenia, temperatury i jej zmian, w tym także temperatury minimalnej, występowania opadów, ich rodzaju i natężenia, przewidywanego kierunku i prędkości wiatru. Prognozy 5-dniowe, określającej tendencje pogodowe na najbliższe dni Prognozy weekendowe opracowywane w piątki na dni wolne. Komunikaty o groźnych zjawiskach pogodowych: gołoledzi, zamieci śnieżnej, mgłach, itp. Całodobowy dostęp do prognoz pogody poprzez portal internetowy, aktualizowane co godzinę
17
Instytucje zewnętrzne pocztą elektroniczną informowane były na bieżąco o stanie i przejezdności głównych dróg wojewódzkich. Aktualne dane umieszczane były na stronie
18
W trakcie zimy w siedzibie Zarządu i w jednostkach terenowych prowadzone były dyżury. W siedzibie Zarządu na okres zimy powołany został Punkt Informacji Drogowej. Przy stabilnej sytuacji pogodowej i dobrych warunkach na drogach dyżury ograniczono do jednej zmiany. W sytuacjach dynamicznych zmian pogodowych oraz w momentach mogących poprzedzać wystąpienie poważnych utrudnień dyżury w terenowych jednostkach drogowych prowadzone były na dwie zmiany.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.