Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałSobiesław Korolczuk Został zmieniony 10 lat temu
1
Usługa pilotażowa: optymalizacja kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla MSP Mariusz Gajowiak – Lider Zespołu Sekwencja Sp. z o.o. Warszawa
2
Założenia projektu testowania optymalizacji
Optymalizacja kosztów MSP – testy usługi Założenia projektu testowania optymalizacji Przesłanki za przystąpieniem Dobór odbiorców, wskaźniki realizacji Spostrzeżenia i wnioski: Audyt finansowy i rachunkowy Audyt prawny Audyt podatkowy
3
Kim jesteśmy IOB (w KSU od 2008 roku)
Optymalizacja kosztów MSP – testy usługi Kim jesteśmy IOB (w KSU od 2008 roku) Sekwencja Sp. z o.o. na rynku od 2004 r. Projekty B+R Alternatywny.klaster.info Budowa centrum usług wspólnych Modelowanie procesów gospodarczych przed zakupem i wdrożeniem technologii (POIG 5.2) Konsorcjum polskich eksporterów
4
Założenia projektu Usługi optymalizacyjne Zespół projektowy złożony z:
Optymalizacja kosztów MSP – testy usługi Założenia projektu Usługi optymalizacyjne Zespół projektowy złożony z: Biegłych rewidentów Doradców podatkowych Radców prawnych/Adwokatów Fazy projektu: Audyt i opracowanie strategii optymalizacji Wdrożenie rekomendacji optymalizacyjnych
5
Przesłanki za przystąpieniem
Optymalizacja kosztów MSP – testy usługi Przesłanki za przystąpieniem IOB: Świadczymy usługi dla ponad 50 MŚP Materiał wyjściowy do innych projektów Ryzyko utraty stałego klienta Klient: Podatki i bezpieczeństwo podatkowe Jakość kadr księgowych Brak audytu rachunkowego lub audytor „sprzed transformacji” Nieoptymalne zarządzanie finansami Brak porządnej obsługi prawnej
6
Dobór odbiorców usługi
Optymalizacja kosztów MSP – testy usługi Dobór odbiorców usługi Wyśrubowane wskaźniki: 13 pełnych usług (I+II) 1 zakończona na I etapie Listy intencyjne (6 załączonych do wniosku) Rekrutacja wśród MŚP: serwis społecznościowy piekarnia 5 firm informatycznych i technologicznych 4 zakłady produkcji maszyn i urządzeń + 2 wolne miejsca
7
Spostrzeżenia i wnioski
Optymalizacja kosztów MSP – testy usługi Spostrzeżenia i wnioski Dobry krok w relacjach państwo-przedsiębiorcy Odbiorcy usługi zauważyli jej przydatność: usługa na próbę weryfikacja wiedzy klienta spojrzenie z zewnątrz weryfikacja rzadko kontrolowanych zagadnień niedostatki przyjętego modelu standardu usługi
8
Dziękuję za uwagę i zapraszam do współpracy
tel. : +48 (22) fax: +48 (22) al. Jerozolimskie 51/9 Warszawa, Polska
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.