Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałGrzegorz Antos Został zmieniony 11 lat temu
1
Studium Podyplomowe Nauczania Języka Polskiego jako Obcego
Na Wydziale Filologicznym działa od roku 2004
2
Dodatkowe kwalifikacje nauczycielskie
przygotowanie lektorów jpjo osoby, które nie uczyły polskiego czynni lektorzy – podnoszenie kwalifikacji
3
To, że mówisz po polsku, nie znaczy, że umiesz uczyć polskiego obcokrajowców!
4
Do bycia lektorem języka polskiego jako obcego trzeba się dobrze przygotować!
5
Dydaktyka i metodyka nauczania jpjo Wiedza i umiejętności
CZEGO UCZYMY? Dydaktyka i metodyka nauczania jpjo Wiedza i umiejętności rozłożona na 3 semestry (ok. 30 godzin na semestr) nauczanie podsystemów i sprawności językowych, testowanie znajomości jpjo, nauczanie jpjo dla celów specjalistycznych podejście interkulturowe w njpjo
6
Przedmioty językoznawcze (gramatyka funkcjonalna)
Współczesna polska literatura, kultura i historia Techniki multimedialne Wybrane zagadnienia z teorii i techniki przekładu PRAKTYKI (60 godzin)
7
Możliwości pracy – ZA GRANICĄ
szkoły z polskim językiem wykładowym, szkoły dwujęzyczne, w których funkcjonują klasy z polskim językiem wykładowym, szkoły i klasy z językiem polskim jako przedmiotem obowiązkowym, szkoły prowadzące nauczanie języka polskiego w ramach zajęć fakultatywnych i kółek zainteresowań, przedszkola, w których naucza się języka polskiego, szkoły sobotnio-niedzielne (szkolne punkty konsultacyjne przy ambasadach, szkółki przyparafialne (katecheza + nauczanie języka), szkoły wyższe (studia polonistyczne lub lektoraty języka polskiego)
8
Ośrodek Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą (upoważnienie Ministra Edukacji Narodowej)
ARGENTYNA ARMENIA BIAŁORUŚ GRUZJA KAZACHSTAN KIRGISTAN LITWA ŁOTWA MOŁDAWIA RUMUNIA ROSJA UKRAINA UZBEKISTAN
9
MNiSW – kieruje lektorów do pracy w ośrodkach akademickich
2011/12 skierowano do 31 krajów (97 ośrodków akademickich) 104 pracowników dydaktycznych, specjalistów w dziedzinie języka i kultury polskiej Dyplom z co najmniej oceną dobrą!
10
Armenia Azerbejdżan Belgia Bułgaria Chiny Chorwacja Czechy Estonia
Francja Gruzja Indie Irlandia Kazachstan Mołdawia Macedonia Portugalia Rosja Rumunia Serbia Słowacja Ukraina Wielka Brytania Włochy
11
POLSKA szkoły wyższe (uniwersytety, politechniki, akademie muzyczne, medyczne) kursy w szkołach językowych indywidualne lekcje z obcokrajowcami, np. w szkołach podstawowych
12
Typy zajęć Lektoraty: semestralne, roczne
Kursy intensywne (codziennie)
13
Szkoły letnie (nauka i wypoczynek)
14
KTO MOŻE PODJĄĆ STUDIA 1. ABSOLWENT STUDIÓW FILOGICZNYCH
studiów 1. stopnia lub 2. stopnia 5-letnich studiów magisterskich
15
2. Przygotowanie pedagogiczne do nauczania pierwszego przedmiotu (prowadzenia zajęć)
specjalność nauczycielska lub przygotowanie w zakresie psychologiczno-pedagogicznym (zakończony moduł 2) Moduł 3., tj. przygotowanie w zakresie dydaktycznym, można realizować równolegle ze studiami podyplomowymi NJPjO.
17
REKRUTACJA semestr zimowy roku akademickiego 2013/2014 decyduje kolejność zgłoszeń 30 miejsc składanie dokumentów: od 1 do 25 września 2013 roku sekretariat Instytutu Języka Polskiego UMK ul. Fosa Staromiejska Toruń
18
ZAPRASZAMY DO PODJĘCIA STUDIÓW!
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.