Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
NA TLE PUBLIC RELATIONS
SPONSORING NA TLE PUBLIC RELATIONS
2
CO TAKE JEST SPONSORING?
Sponsoring jest umową dwóch podmiotów - sponsora i sponsorowanego ; W zamian za przekazanie przez sponsora środków niezbędnych do realizacji celów sponsorowanego, ten zobowiązuje się do reprezentowania imienia sponsora.
3
DLACZEGO SPONSORING? Łąnczy w sobie dwa elementy:
wsparcia ważnej inicjatywy ; wzajemność świadczeń . Sponsor nie działa tylko jak filantrop,a otrzymuje coś w zamian.
4
KTO TO JEST SPONSOR? instytucja lub osoba prywatna;
międzynarodowe firmy, małe lokalne przedsiębiorstwa.
5
JAKIE KORZYŚCI ZE SPONSOROWANIA ODNOSI SPONSOROWANY?
Sponsorowany otrzymuje od partnera środki umożliwiające osiągnięcie zaplanowanego celu.
6
Jakie są zobowiązania sponsorowanego wobec sponsora?
dobre reprezentowania imienia sponsora ; sponsorowany nie powinien w żaden sposób narażać jego imienia na szwank.
7
Czym różnie się sonsoring od reklamy?
SPONSORING JEST: umiejscawiany w public relations i służy promocji wizerunku firmy; Jego efekty są rozłożone w czasie, są trwalsze i głębsze. REKLAMA JEST: przekazem promującym firmę oraz jej produkt; narzędziem marketingowym i ma za zadanie informować i zachęcać do kupna.
8
Jakie są rodzaje sponsoringu? (ze względu na charakter świadczenia);
USŁUGOWY RZECZOWY FINANSOWY
9
osobowy, instytucjonalny i projektowy (z punktu widzenia podmiotowego);
aktywny i pasywny (biorąc pod uwagę aktywność przedsiębiorstwa stającego się sponsorem); jednorazowy lub długookresowy (ze względu na czas trwania powiązań między podmiotami); krajowy, zagraniczny, międzynarodowy (zasięg geograficzny przedsięwzięcia).
10
CO TO JEST PUBLIC RELATIONS?
to działania organizacji zmierzające do nawiązania oraz utrzymania dobrych stosunków z jej otoczeniem definiowanym jako środowisko wewnętrzne oraz zewnętrzne. dysponuje wieloma narzędziami, które służą informowaniu o działaniach podejmowanych przez organizację, o jej planach, tłumaczeniu zachowań oraz kształtowaniu opinii o organizacji. Wśród tych narzędzi, jako jedno z najefektywniejszych w budowaniu wizerunku, wymieniany jest sponsoring.
11
CELE SPONSORINGU: upowszechnianiu stopnia znajomości firmy; powodowaniu pozytywnych skojarzeń między sukcesami osób lub instytucji sponsorowanych a sponsorem; powstawaniu i utrwalaniu pozytywnej opinii o sponsorze; tworzeniu atmosfery do wprowadzenia nowego towaru; precyzyjnym dotarciu do grup opiniotwórczych;
12
KONIEC Przygotowała ULYANA DZYUMA
13
Żródło: www. opoka.org.pl
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.