Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałAnka Wierzejski Został zmieniony 10 lat temu
1
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
2
Spotkanie otwierające 30 października 2013 r.
utworzenie Zespołu 2.0; omówienie harmonogramu zadań utworzenie listy zasobów szkoły; omówienie pytań i problemów; utworzenie planu działania.
3
Kolejna odsłona akcji - Szkoła z Klasą 2
Kolejna odsłona akcji - Szkoła z Klasą 2.0, skupia się na mądrym wprowadzaniu i wykorzystywaniu nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w codziennej pracy szkolnej.
4
Harmonogram i zadania Dyrektora
Zadaniem dyrektora szkoły jest przedstawienie propozycji wykorzystania lub/i rozwoju zasobów TIK w szkole, oraz wprowadzenie tej propozycji w życie. Założenie profilu – r. Zadanie dyrektora – planowanie Zadanie dyrektora – realizacja
5
Dyrektor wybiera jedno zadanie z proponowanej przez organizatorów listy, zgodnie z możliwościami i potrzebami swojej szkoły: Nasz pomysł na e-szkołę opracowanie i wdrożenie projektu e-nauczania w całej szkole); Nasi e-nauczyciele (zorganizowanie wsparcia i/lub szkolenia dla zainteresowanych nauczycieli, dotyczącego wykorzystania nowych technologii na lekcjach); Szkoła z Wi-Fi (zainstalowanie w szkole dostępnego dla wszystkich Wi-Fi); Szkoła w sieci (założenie albo zmodyfikowanie szkolnej strony internetowej i zastosowanie jej w codziennej komunikacji z uczniami i rodzicami; Szkoła na platformie (wprowadzenie szkolnej platformy edukacyjnej, na której będą gromadzone i udostępniane szkolne materiały edukacyjne); Szkoła z e-dziennikiem (wprowadzenie e-dziennika w szkole i wykorzystanie go do poprawy jakości pracy szkoły); Komputery po lekcjach (udostępnienie uczniom sprzętu komputerowego i multimedialnego poza lekcjami). Po zrealizowaniu wybranych zadań dyrektor opisuje je na swoim profilu uczestnika na platformie Szkoły z klasą 2.0.
6
Harmonogram i zadania koordynatora
Spotkanie otwierające – r. Debata szkolna – r. Kodeks 2.0 – r. Szkolny festiwal – r. Spotkanie podsumowujące – r.
7
Harmonogram i zadania nauczyciela
Założenie profilu – r. Debata klasowa – r. Zadanie TIK – r. Projekt edukacyjny – planowanie – r. Projekt edukacyjny – realizacja – r. Projekt edukacyjny – prezentacja – r.
8
Utworzenie zespołu 2.0 - zasady porozumiewania się
- harmonogram spotkań - zasady porozumiewania się - zarys projektu edukacyjnego - pomysły na zadania TIK - blogi – ile blogów powstanie, kto będzie się nimi opiekować
9
Zasoby naszej szkoły Ludzie (kto z nauczycieli i uczniów potrafi i chce korzystać z TIK) Umiejętności (znajomość programów, obsługi sprzętu, osoby, które mogą pomóc innym) Sprzęt Infrastruktura (internet, wi-fi, okablowanie, gniazdka elektryczne)
10
Pytania i problemy Jak najefektywniej wykorzystać dostępne zasoby?
Czy możliwe jest powiększenie zasobów? Za pomocą jakich narzędzi chcemy uczyć? Czy potrzebujemy coś jeszcze? Z czym muszą się zmierzyć nauczyciele w tym roku? Czy posiadane narzędzia TIK są dobrze rozdysponowane i wykorzystywane w zadowalającym stopniu?
11
Oprócz zadań realizowanych w ramach harmonogramu Szkoły z klasą 2.0
Plan działania Oprócz zadań realizowanych w ramach harmonogramu Szkoły z klasą 2.0 Rejestracja uczniów na platformie blogów Harmonogram wykorzystywania narzędzi TIK i zasady dokumentowania i monitorowania Zasady dostępności niektórych narzędzi TIK –czas i miejsce Nawiązanie współpracy z „Wioską internetowa” ( w ramach wybranego zadania: Nasz pomysł na e-szkołę) Cel – efektowne wykorzystywanie sprzętu otrzymanego w „Cyfrowej Szkole”
12
Przygotowała: Sylwia Szkuć w prezentacji wykorzystano: http://www. ceo
Przygotowała: Sylwia Szkuć w prezentacji wykorzystano: prezentację ppt. Autorstwa p. Jolanty rozińskiej:
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.