Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Szkoła z klasą 2.0 w Zespole Szkół Zawodowych nr 3 im. Adama Kocura

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Szkoła z klasą 2.0 w Zespole Szkół Zawodowych nr 3 im. Adama Kocura"— Zapis prezentacji:

1 Szkoła z klasą 2.0 w Zespole Szkół Zawodowych nr 3 im. Adama Kocura
w Katowicach - Janowie

2 Szkoła z klasą 2.0 – zadaniem każdej szkoły biorącej udział w tym przedsięwzięciu było opracowanie, przetestowanie i wprowadzenie w życie zasad korzystania z technologii komunikacyjno-informacyjnych w nauczaniu i uczeniu się.

3 Debaty klasowe w naszej szkole
Debaty klasowe w naszej szkole odbyły się w klasach: 3E przeprowadzone przez Panią mgr Monikę Wilk i Panią mgr Beatę Piątkowską 2Z przeprowadzone przez Pana mgr Zbigniewa Turskiego 2A przeprowadzone przez Panią mgr Gabriele Lis 4A przeprowadzone przez Pana dr Grzegorza Badurę

4 Debata ogólnoszkolna Zadaniem uczniów było ponowne przemyślenie zapisów kodeksowych, roboczej wersji Kodeksu 2.0 oraz poznanie opinii uczniów z różnych szkół ponadgimnazjalnych na temat sposobu korzystania z technologii informacyjnych  komunikacyjnych, dostępnych na stronie internetowej „Szkoły z Klasą 2.0”.

5 Netykieta poczty elektronicznej oraz komunikatorów
Uczniowie klasy 3E opracowali także zasady netykiety dotyczące poczty elektronicznej oraz komunikatorów.

6 Komunikatory

7 Definicja komunikatorów
Komunikator intrnetowy to program komputerowy pozwalający na przesyłanie natychmiastowych komunikatów pomiędzy dwoma lub więcej komputerami, poprzez sieć komputerową, zazwyczaj Internet. Od poczty elektronicznej różni się tym, że oprócz samej wiadomości, przesyłane są także informacje o obecności użytkowników, co zwiększa znacznie szansę na prowadzenie bezpośredniej konwersacji.

8 Zalety komunikatorów kontakt ze wszystkimi przyjaciółmi, czy znajomymi
w luźnej rozmowie ze znajomym, są lepsze od poczty elektronicznej możliwość rozmowy z kilkoma osobami jednocześnie w liście znajomych widać czy dana osoba jest dostępna możliwość przeprowadzenia rozmowy tekstowej, lub nawet przełączenia na rozmowę telefoniczną.

9 Rady dla początkujących
Zastanów się, czy naprawdę chcesz udostępniać swoje dane w publicznym katalogu. Wiele programów oferuje opcje pozwalające odgrodzić się od niechcianych kontaktów.

10 Ostrożnie z dziećmi! Internetowy komunikator może z równym powodzeniem (jak chatroomy na stronach WWW) służyć przestępcom. Kiedy podczas instalacji program pyta, czy skończyliśmy 18 lat, potraktujmy to poważnie.

11 Dyżurujący na pasku systemowym komunikator dość znacznie uszczupla zasoby systemowe i spowalnia komputer. Warto wyłączyć funkcję automatycznego startu programu po włączeniu komputera.

12 Wysyłanie SMS-ów za pośrednictwem ICQ czy Gadu- Gadu jest wygodne, ale zawodne. Często przychodzą do adresata ze znacznym opóźnieniem lub nie dochodzą wcale. Nie umawiaj się w ten sposób na ważne spotkania!

13 Wielu adminów ostrzega, że uruchomiony komunikator może pomóc hakerom w próbach włamania.

14 Komunikatory savoir - vivre
Zwroty takie jak „Ty”, „Ciebie”, „Wy” grzecznie pisać z dużej litery, ponieważ podkreśla to szacunek. Podobnie wielkimi literami powinno się pisać imiona, nazwiska, pseudonimy. BŁĄD

15 Pamiętajmy, że szacunek do osoby to także dyskrecja na jej temat
Pamiętajmy, że szacunek do osoby to także dyskrecja na jej temat. Nie powinno się mówić o nieobecnych. Nie powinno się też przekazywać prywatnych rozmów z innym użytkownikiem, zwłaszcza, gdy zawierają informacje, którymi ktoś nie chce dzielić się ze wszystkimi znajomymi. BŁĄD

16 Gadu - gadu nie służy przekazywaniu spamu i „łańcuszków szczęścia”.
BŁĄD

17 Niemiłe jest pisanie z błędami ortograficznymi
Niemiłe jest pisanie z błędami ortograficznymi. Jak każda korespondencja, tak i wiadomości wysłane przez komunikator, nie powinny być napisane niedbale. Błędy, zgubione litery, przerywane zdania raczej nie świadczą o poważnym traktowaniu osoby, do której kieruje się informację. BŁĄD

18 Oszczędzaj emotikonki. Ich nadmiar jest tak samo szkodliwy jak niedobór.
BŁĄD

19 Unikaj pisania całego tekstu wielkimi literami, gdyż jest to powszechnie traktowane jako użycie podniesionego głosu. BŁĄD

20 Najczęściej używane komunikatory

21 Poczta elektroniczna

22 Zalety poczty elektronicznej
Szybkość korespondencji – poczta elektroniczna działa znacznie szybciej niż zwykła. Przesyłka elektroniczna wędruje w dowolne miejsce kuli ziemskiej w ciągu minuty

23 Niski koszt – gdy raz zapłacisz za połączenie z Siecią, korzystanie z poczty elektronicznej nie będzie Cię już nic kosztować

24 Wygoda – list elektroniczny możesz napisać i wysłać kiedy tylko chcesz
Wygoda – list elektroniczny możesz napisać i wysłać kiedy tylko chcesz. W odróżnieniu od rozmowy telefonicznej, adresat Twojej wiadomości nie musi być właśnie przy komputerze, żeby ją otrzymać

25 Wysyłanie wiadomości List elektroniczny można wysłać w celu wymiany poglądów lub uzyskania potrzebnej informacji Wysyłając list, nie myśl, że adresat przeczyta go natychmiast. Niektórzy ludzie sprawdzają swoją pocztę nieregularnie Jeśli chcesz poćwiczyć wysyłanie listów elektronicznych, wyślij kilka do siebie

26 Styl korespondencji Upewnij się, że list, który wysyłasz, jest jasny, zwięzły i nie zawiera błędów ortograficznych ani gramatycznych. Upewnij się też, że nie zostanie źle zrozumiany.

27 Podpis Programy pocztowe potrafią automatycznie dodawać informację o Tobie na końcu każdej wysyłanej przesyłki. Uwalnia Cię to od konieczności wielokrotnego wpisywania tych samych danych.

28 Wrzask LIST NAPISANY WIELKIMI LITERAMI JEST TRUDNY DO CZYTANIA. NAZYWA SIĘ GO WRZASKIEM. Pisząc list, zawsze używaj dużych i małych liter.

29 Bluzgi Bluzgi to nieuprzejme lub wręcz obraźliwe listy. Wojna na bluzgi to wymiana takiej korespondencji. Wystrzegaj się udziału w tego rodzaju wojnach.

30 Ogólne zasady komunikacji w zakresie poczty elektronicznej
podpisuj wysyłane wiadomości, a dodatkowo – w razie potrzeby – podaj swój numer telefonu, aby ułatwić szybkie porozumiewanie się; systematycznie sprawdzaj zawartość swojej skrzynki; odpowiadaj na otrzymane listy elektroniczne możliwie najszybciej; przed wysłaniem wiadomości dokładnie przeczytaj ją i nanieś konieczne poprawki;

31 jednoznacznie określ temat wiadomości, co ułatwi odbiorcy ustalenie kolejności odczytywania wiadomości; odpowiadając na list elektroniczny, nie uruchamiaj nowej wiadomości, a skorzystaj z opcji „odpowiedz”; nie wykorzystuj poczty elektronicznej w pracy do korespondencji prywatnej; o treści oficjalnej nie musi być tak skrótowy, jak prywatny. Powinien w sposób jasny i wyraźny objaśniać daną sprawę;

32 warto zaopatrzyć się w skrzynkę, której domena nie będzie nas kompromitować (nie takie, jak np. buziaczek.pl). Najbardziej profesjonalnie będzie wyglądać z imieniem i nazwiskiem; służbowy kończymy tak, aby nie spoufalać się z odbiorcą; list oficjalny zaczynamy zwrotami takimi, jak: Dzień Dobry, Szanowna Pani, Szanowny Panie, Proszę Pani, Pani Magdaleno (zamiast często błędnie wstawianego „bezpłciowego” Witam, które nie jest w sytuacji oficjalnej dobrym wyborem); list prywatny zaczynamy zwrotami takimi, jak: Cześć, Hej, Drogi Tato, Kochana Magdo itp.

33 E-mail o treści prywatnej

34 służbowy

35 „Alfabet” emocji

36 Bibliografia: http://mierzwa.wordpress.com/2009/12/07/kom unikatory/
towy damianstop.w.interia.pl/referat.doc Ruth Maran: Ilustrowany przewodnik po komputerze i Internecie, Reader’s Digest, Warszawa 2001 Radosław Pawelec: Poradnik skutecznej komunikacji w mowie i piśmie, Langenscheidt, Warszawa 2007.


Pobierz ppt "Szkoła z klasą 2.0 w Zespole Szkół Zawodowych nr 3 im. Adama Kocura"

Podobne prezentacje


Reklamy Google