Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Rola Informacji w procesie decyzyjnym ;]
2
Selekcja Informacji- polega na wybieraniu tylko potrzebnych informacji i jednoczesnym eliminowaniu zbędnych. Agregacja Informacji- polega na łączeniu informacji pojedynczych w informacje zbiorcze. Podejmowanie decyzji- to dokonywanie wyboru jednego spośród wielu wariantów. Wybrany wariant musi być przy tym optymalny.
3
Proces decyzyjny- to określony proces myślowy lub sztuczny który realizuje funkcje podejmowania decyzji. Można wyróżnić następujące kroki Procesu Decyzyjnego : 1.Informacja 2.Decyzja 3.Polecenie 4.Działanie 5.Kontrola
4
Opis poszczególnych kroków procesu
Zebranie informacji, które są podstawą podjęcia decyzji przez kierownika. Na podstawie zebranych informacji kierownik podejmuje decyzje dotyczące wykonania określonych działań. Decyzje przekazywane są wykonawcom w formie poleceń. Na podstawie otrzymanych poleceń wykonawcy podejmują działania w celu wykonania decyzji. Działania są kontrolowane, a zebrane informacje stanowią podstawę podjęcia nowych decyzji lub modyfikacji poprzednich.
5
W procesie decyzyjnym informacje w ramach przedsiębiorstwa przepływają następująco :
- pionowo w dół – od kierownictwa do wykonawców, - na tym samym poziomie – pomiędzy współwykonawcami, - pionowo w górę – od wykonawców do zwierzchników pionowo w dół pionowo w górę np. polecenia, np. sprawozdania, instrukcje, wytyczne raporty, notatki Na tym samym poziomie Kierownik Wykonawca
6
Koniec ; )
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.