Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałZachariasz Wojdalski Został zmieniony 10 lat temu
1
Jak nie popełnić błędu stosując akredytywę w handlu międzynarodowym
Paweł Moskała REAL LOGISTICS
2
Prelegent Paweł Moskała
Dyrektor REAL LOGISTICS Spedycja morska i lotnicza Specjalizacja – Kraje Arabskie
3
Czym jest akredytywa? Forma rozliczeń zagranicznych
Zabezpieczeniem realizacji płatności i otrzymania towaru w przypadku handlu zagranicznego Najczęstsze określenie anglojęzyczne L/C czyli Letter of Credit
4
Najczęstsze problemy spotykane przy realizacji frachtu morskiego i lotniczego na bazie akredytywy
5
Powód ? Niesprawdzenie akredytywy pod kątem możliwości realizacji.
6
Możliwość wystawienia certyfikatów:
Wieku statku Drogi statku (tzw. antyizraelski) Pozostałe np. seaworthy, steel construction itp.
7
Data ważności akredytywy – Data Załadunku
Rada - Zakładać realistyczne dane Unikać planowania załadunku w ostatnim tygodniu ważności akredytywy
8
3. Porty Załadunku Zawężające określenie portu np. Gdynia Any Polish port Any port of Poland
9
Określenie w akredytywie warunku „Clean on Board”
Konsekwencje takiego zapisu: Brak możliwości realizacji takiego zapisu przy frachcie kontenerowym Możliwość zastąpienia „Shipped on Board”
10
Zapis o umieszczaniu dokumentów handlowych przy towarze
Częsta niemożliwa realizacja takiego zapisu Zapis o braku zgody na przeładunek Odmienne rozumienie przeładunku w UCP Utrudnienie realizacji w przypadku frachtu drobnicowego czy lotniczego
11
Ograniczenia dotyczące konkretnych linii lotniczych w przypadku frachtu lotniczego.
Utrudniona czy nawet niemożliwa realizacja
12
Warunki specjalne przy realizacji wysyłek do Algierii.
Obowiązek uzyskania certyfikatu w Bureau Veritas czy SGS Obowiązek umieszczenia etykiet świadczących o pochodzeniu produktu
13
Dziękujemy za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.