Paryż 2013 Wycieczka do Paryża

Prezentacja na temat: "Paryż 2013 Wycieczka do Paryża"— Zapis prezentacji:

1 Paryż 2013 Wycieczka do Paryża
uczniów Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Rudzie Śląskiej z klas I A/R, E, H oraz uczniów Zespołu Szkół Ogólnokształcących Nr 2 im. G. Morcinka w Rudzie Śląskiej

2 Pierwszego dnia … Nasza podróż rozpoczęła się rankiem 1 czerwca 2013 roku – pierwszy dzień spędziliśmy w autokarze – jadąc od 6 rana do około 18. Na pokładzie autokaru przywitała nas pani Joanna Kałwak - nasza organizatorka wycieczki, przewodniczka oraz pilot. Już w pierwszym dniu oczarowała nas swoją osobowością, wiedzą oraz profesjonalizmem.

3 Dzień Drugi … Jak się okazuje szczęście nam dopisywało, przyjeżdżając do miejscowości Reims, trafiliśmy na jarmark z okazji święta Joanny d’Arc. Gromada ludzi poprzebieranych w średniowieczne stroje oblegała ulice miasta, nadając mu niezwykłego uroku, tak że każdy z nas mógł poczuć się jak w czasach średniowiecza.

4 Katedra Notre-Dame de Reims
Zwiedziliśmy katedrę w stylu gotyckim w Reims. Jej sława wynika z faktu iż doszło tu do wielu koronacji, niemalże wszystkich królów Francji, począwszy od Chlodwiga w V wieku. Sama katedra dzięki swej dwuwieżowej fasadzie przypomina wyglądem paryską Notre-Dame.

5 Przejazd do Paryża Z Reims do Paryża było już nie daleko, od razu udaliśmy się na zwiedzanie pierwszym zabytkiem był …

6 Panteon Będąc tam dowiedzieliśmy się że dawniej służył jako kościół, obecnie pełni funkcję mauzoleum dla osób, które przysłużyły się Francji. Między innymi można tam ujrzeć groby – Marii Skłodowskiej-Curie wraz z mężem, Woltera, Victora Hugo, Jana Jakuba Rousseau, oraz Louisa Braille’a.

7 Dzielnica Łacińska

8 Notre-Dame de Paris Zwiedzaliśmy również katedrę Notre-Dame de Paris, jest to gotycka katedra, jedna z najbardziej znanych na świecie, między innymi dzięki powieści „Dzwonnik z Notre Dame” pióra francuskiego pisarza Victora Hugo. Przed katedrą każdy z nas stanął w punkcie zerowym Paryża i pomyślał o jakimś marzeniu, które miejmy nadzieję się spełni.

9 Trzeci dzień i … Po śniadaniu udaliśmy się do dzielnicy czerwonych latarni niedaleko Montmartre, gdzie ujrzeliśmy budynek Moulin Rouge – najsłynniejszego z Paryskich kabaretów. Tutaj Pani Asia wyjaśniła nam historię kabaretu, oraz okoliczności jego powstania.

10 Rozpoczęliśmy powolną wspinaczkę na Montmartre.
W drodze na górę mijaliśmy dom, w którym mieszkał Vincent Van Gogh. Tutaj też mieliśmy nieco czasu wolnego. Każdy mógł kupić sobie i swoim bliskim jakieś upominki. Następnie zwiedziliśmy bazylikę Sacre Coeur.

12 Kto chciał mógł kupić sobie i swoim bliskim buteleczkę perfum.
Następnie metrem przejechaliśmy do kolejnej atrakcji Muzeum perfum Fragonard. Kto chciał mógł kupić sobie i swoim bliskim buteleczkę perfum. Stąd przeszliśmy przez Plac Vendome, przy którym znajdują się najbogatsze sklepy jubilerskie i doszliśmy do Parku Tuileries.

13 Z parku metrem udaliśmy się do Galerii sztuki współczesnej Pompidou.
Chociaż dzieła tam zgromadzone nieraz trudne były do zrozumienia, każdy z nas poczuł że obcuje ze SZTUKĄ … 

14 Po kolacji czekała nas ostatnia atrakcja tego dnia.
Po spokojnym spacerze brzegiem Sekwany weszliśmy na statek i udaliśmy się w rejs po rzece.

15 Zobaczyliśmy kaplicę, w której znajduje się grób Napoleona.
Dzień czwarty … Pierwszą atrakcja tego dnia był Pałac Inwalidów, natknęliśmy się na tamtejszym dziedzińcu na ceremonię wręczenia orderów Legii Cudzoziemskiej. Zobaczyliśmy kaplicę, w której znajduje się grób Napoleona.

16 Następnie spacerem udaliśmy się do Muzeum Augusta Rodena, gdzie podziwialiśmy jego dzieła.

17 Następnym zwiedzanym przez nas miejscem była kolorowa, cudowna, magiczna - galeria d’Orsay.

18 Kolejną atrakcją był „mały Nowy Jork” najnowocześniejsza dzielnica Paryża La Defense
Tutaj zrobiliśmy sobie chwilę przerwy (dziewczyny szalały po sklepach ).

19 Byliśmy na Łuku Triumfalnym !!

20 Udaliśmy się do Wersalskiego Zespołu Pałacowego.
Dzień piąty… Udaliśmy się do Wersalskiego Zespołu Pałacowego. Nasza koleżanka Klaudia Leszczyńska przy okazji odwiedziła „swoją ciocię” - Marię Leszczyńską Królową Francji

21 Nasza Pani Asia – zawsze z nami – pozdrawiamy 

22 Luwr Mieliśmy tam przyjemność przejść przez wystawy związane z m.in.. : Mezopotamią, Starożytną Grecją, Średniowieczem, Renesansem. Z ważniejszych dzieł ujrzeliśmy Wenus z Milo, Mona Lisę, Kodeks Hammurabiego.

23 Wieża Eiffla Każdy z nas wjechał na jej szczyt

24 Paryż Nocą

25 Dzień Szósty… Tego dnia z rana po śniadaniu wymeldowaliśmy się z hotelu, po czym udaliśmy do marketu, aby zrobić zakupy na drogę powrotną, a zaraz po nich …

26 Bez wyjątku wszyscy dobrze się bawili.
DISNEYLAND !! Byliśmy w kosmosie, niektórzy poszli do krainy bajek, inni szaleli z piratami, odwiedziliśmy dziki zachód, odważni udali się do domu strachów. Bez wyjątku wszyscy dobrze się bawili.

27 Powrót… Do Polski wróciliśmy bezpiecznie.
Pobyt w Paryżu był wspaniały. Dzięki fajnym ludziom wspólnie spędzone chwile okazały się niezapomnianymi przeżyciami. Każdy miał okazję poznać zarówno historię jak i kulturę Francji. Serdecznie dziękujemy Pani Asi Kałwak za świetną organizację, życzliwość, uśmiech oraz smaczne śniadania .  Dziękujemy również opiekunom z ZSO Nr 2 oraz wszystkim uczestnikom za wspaniałą atmosferę. Au revoir !! (Pani Asiu dziękujemy za lekcję języka francuskiego) Prezentacja autorstwa Marcina Szewczyka, pod redakcją Aliny Porębskiej

Pobierz ppt "Paryż 2013 Wycieczka do Paryża"